Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 46 (53) Data wydania: 13.11.07

Z tego mogą być grube pieniądze

Niebawem na rybnickich rondach pojawią się miejskie billboardy.

Rybnicki magistrat wpadł na pomysł, jak zwiększyć wpływy do miejskiej kasy: miasto będzie zarabiać na reklamach.

Ostatnie decyzje podjęte przez rząd dotyczące ulgi podatkowej odbiją się boleśnie na dochodach miasta. Szacuje się, że strata miasta wyniesie nawet 20 milionów złotych.

– Sytuacja jest dramatyczna i z pewnością przeniesie się na możliwość pozyskiwania środków unijnych – powtarza na sesjach Adam Fudali, prezydent Rybnika.

Nic dziwnego, że miasto szuka dodatkowych źródeł zarobku. Jednym z pomysłów jest wykorzystanie rond na cele reklamowe. To bardzo kusząca lokalizacja dla potencjalnych klientów. Położenie rybnickich rond sprawia, że widać je już ze znacznych odległości. Stojący w korkach kierowcy mieliby też sporo czasu na zapoznanie się z reklamą. To wszystko sprawia, że gra jest warta świeczki i można za taką lokalizację zażądać grubych pieniędzy. Sam prezydent jest również na taki pomysł otwarty.

– Taki system reklam realizowany jest już w naszym mieście od jakiegoś czasu. Najlepszym przykładem jest rondo na ul. Rudzka–Podmiejska, na którym umieszczona jest instalacja reklamowa Elektrowni „Rybnik”. Dzięki wieloletniej umowie z Elektrownią miasto ma przychody rzędu kilkuset tysięcy złotych. W tej chwili prowadzę korespondencję z firmą Plaza, której również proponujemy podobną ofertę, na rondzie Raciborska–Wodzisławska–Dworek–Hallera. Firma wstępnie wyraziła zainteresowanie tym pomysłem i w najbliższym czasie przedstawi nam projekt swojej reklamy na rondzie. Taka sama propozycja zostanie skierowana do Carrefoura. Kierowcy, których liczba przydrożnych billboardów i tak przyprawia o zawrót głowy, podchodzą do pomysłu sceptycznie.

– Moim zdaniem rondo z reklamami to nie najlepsze rozwiązanie. To może sprawić, że drogowe oznaczenia przestaną być czytelne. Szczególnie dla kierowców spoza naszego miasta – mówi Jan Kuraś, kierowca z Chwałowic. Mimo to reklamy na rondach pojawią się i to w niedługim czasie. – Realizacja takich pomysłów sprawia, że budżet miasta po stronie dochodowej jest wyższy, a to przecież wróży dalszy rozwój naszego miasta – ucina prezydent.

(acz)