Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 12 (71) Data wydania: 18.03.08

Nie kupuj kota w worku

By być świadomym konsumentem – zachęcały na rybnickim rynku „koty w workach”.
– Nie kupuj kota w worku – ostrzegały wędrujące po rybnickim rynku... koty w workach. Mini happening był częścią kampanii informacyjnej, jaką zorganizował Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Katowicach. Towarzyszyła ona obchodom Międzynarodowego Dnia Konsumenta.
 
– Z okazji Międzynarodowego Dnia Konsumenta zawsze organizujemy jakieś akcje służące edukacji konsumentów. W poprzednich latach były to m.in. akcja: Drzwi otwarte sądu konsumenckiego, a także spotkania z młodzieżą i studentami Uniwersytetu Trzeciego Wieku. W tym roku postanowiliśmy dotrzeć bezpośrednio do konsumentów – tłumaczyła Angelika Płóciennik-Ociepka, rzecznik prasowy Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Katowicach. Biegające po rynku „koty w workach” wręczały mieszkańcom ulotki informacyjne, udzielały porad, a także podpowiadały, gdzie szukać pomocy w trudnych sytuacjach. – Z naszych obserwacji wynika, że niestety wciąż kupujemy „koty w workach”. Codziennie dociera do nas bardzo dużo skarg – mówiła Płóciennik-Ociepka. Akcja miała więc przypomnieć konsumentom i przedsiębiorcom, że Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej jest właśnie dla nich. A do jego zadań należy m.in. pomoc konsumentom w rozwiązywaniu sporów z przedsiębiorcami, poradnictwo konsumenckie, kontrola bezpieczeństwa i jakości wprowadzanych do obrotu produktów (w tym środków spożywczych), nadzór rynku oraz monitoring paliw ciekłych. Najważniejszym zaś zadaniem jest ochrona interesów konsumentów.Rybnik był jednym z miast, w których akcja „Nie kupuj kota w worku” służyła także przypomnieniu założenia, że „świadomy konsument to bezpieczny konsument”. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.ih.katowice.pl.
 
(bea)