Nie kupuj kota w worku
By być świadomym konsumentem – zachęcały na rybnickim rynku „koty w workach”.
– Nie kupuj kota w worku – ostrzegały wędrujące po rybnickim rynku... koty w workach. Mini happening był częścią kampanii informacyjnej, jaką zorganizował Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Katowicach. Towarzyszyła ona obchodom Międzynarodowego Dnia Konsumenta.
– Z okazji Międzynarodowego Dnia Konsumenta zawsze organizujemy jakieś akcje służące edukacji konsumentów. W poprzednich latach były to m.in. akcja: Drzwi otwarte sądu konsumenckiego, a także spotkania z młodzieżą i studentami Uniwersytetu Trzeciego Wieku. W tym roku postanowiliśmy dotrzeć bezpośrednio do konsumentów – tłumaczyła Angelika Płóciennik-Ociepka, rzecznik prasowy Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Katowicach. Biegające po rynku „koty w workach” wręczały mieszkańcom ulotki informacyjne, udzielały porad, a także podpowiadały, gdzie szukać pomocy w trudnych sytuacjach. – Z naszych obserwacji wynika, że niestety wciąż kupujemy „koty w workach”. Codziennie dociera do nas bardzo dużo skarg – mówiła Płóciennik-Ociepka. Akcja miała więc przypomnieć konsumentom i przedsiębiorcom, że Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej jest właśnie dla nich. A do jego zadań należy m.in. pomoc konsumentom w rozwiązywaniu sporów z przedsiębiorcami, poradnictwo konsumenckie, kontrola bezpieczeństwa i jakości wprowadzanych do obrotu produktów (w tym środków spożywczych), nadzór rynku oraz monitoring paliw ciekłych. Najważniejszym zaś zadaniem jest ochrona interesów konsumentów.Rybnik był jednym z miast, w których akcja „Nie kupuj kota w worku” służyła także przypomnieniu założenia, że „świadomy konsument to bezpieczny konsument”. Więcej informacji można znaleźć na stronie: www.ih.katowice.pl.
(bea)