Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 19 (78) Data wydania: 06.05.08

Problem z pianką

Czy logo miasta na butelkach to promocja miasta?
Ja piwo lubię – znienacka oświadczył na sesji Franciszek Kurpanik (PO). – Ale interesuje mnie sprawa związana z używaniem herbu naszego miasta w reklamie piwa „Rybnicki Full” – skonkretyzował.
 
W lutym rada miasta zajmowała się sprawą użyczenia herbu stowarzyszeniu kibiców. Rada miasta nie zgodziła się wówczas na to, kierując się troską o sposób, w jaki może zostać wykorzystane. – Idąc ostatnio ulicą, zauważyłem reklamy z nazwą Rybnik. Pytam kto i kiedy wyraził zgodę na taką reklamę. Jeśli tak, to za ile? – pytał radny. Radny PO wyraził opinię, że na użytkowanie herbu miasta potrzebna jest zgoda rady miasta. – Ja przynajmniej nic o tej zgodzie nie wiem – dodał Kurpanik. Prezydent tłumaczył, że na billboardach nie jest używany herb, tylko logo miasta, a wszystko jest zgodne z prawem. – Z przykrością stwierdzam panie radny, że pan nie wie, jaki jest herb w naszym mieście. To, co mamy tu na sali obrad, na ścianie to herb, a to co jest na butelce, to logo miasta. To są dwie różne sprawy. No panowie, przecież już parę lat pracujecie w tym samorządzie i takie rzeczy powinniście wiedzieć – dziwił się Fudali. – Nie daje mi to spokoju, bo za używanie herbu w celach komercyjnych powinno się płacić. Myślę, że jest tu coś nie tak. A może się mylę i taka uchwała rady miasta była, tylko ja o niej nie wiem. Nawet, jeśli jest to logo a nie herb, powinniśmy dbać o to, jak jest wykorzystywane – nie ustępował Kurpanik. Royal Unibrew Polska, który odpowiada za markę Rybnickiego Fulla nie zajął stanowiska w sprawie kontrowersyjnych billbordów. Logo Rybnika jest używane na butelkach od lat i na ewentualne kroki w zmianie etykiety może już być za późno.
 
(acz)