Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 18 (182) Data wydania: 04.05.10

Wiadukt stanął w gardle

Prezydenta decyzja o wiadukcie – nie było rozmów z PKP.
„Do tej pory Urząd Miasta Rybnik nie zainicjował żadnych rozmów z PKP Polskie Linie Kolejowe na temat potrzeby przebudowy przedmiotowego wiaduktu. Na podstawie faktu, iż z miejskiego projektu infrastrukturalnego (…) została wyłączona inwestycja przebudowy wiaduktu kolejowego nad ul. Wodzisławską przypuszczamy, że nie stanowi ona kluczowego ogniwa w rozwoju systemu sieci komunikacyjnej miasta.” – twierdzi zarząd spółki PKP PLK.
 
Przypomnijmy, miasto w styczniu dostało prawie 35 mln zł na przebudowę drogi krajowej nr 78, której całkowity koszt ma wynieść ponad 40 mln zł. W planie znajduje się przebudowa ul. Wodzisławskiej na odcinku od ronda Północnoirlandzkiego do granicy  miasta z Radlinem, przebudowa ul. Kotucza i ul. Reymonta na odcinku od ronda Dorsten do ronda Wodzisławskiego oraz przebudowa wiaduktu nad koleją w ciągu ul. Gliwickiej (obok skrzyżowania ul. Gliwickiej z ul. Podmiejską). Zrezygnowano natomiast z przebudowy wiaduktu – tzw. wąskiego gardła na ul. Wodzisławskiej. Prezydent kilka razy tłumaczył swą decyzję skomplikowanymi procedurami oraz możliwością utraty funduszy unijnych. „Koszt przebudowy wiaduktu kolejowego nad ul. Wodzisławską oraz powiązanego z nim ronda szacowany jest na 40 mln zł.” – jeszcze niedawno urzędnicy tłumaczyli na stronie internetowej miasta. Skarżono się również, że wiadukt nie należy do miasta. Tymczasem według spółki PKP PLK, miasto nie zainicjowało żadnych rozmów w tej sprawie.
O przebudowę wiaduktu zapytał władze spółki poseł Marek Krząkała. – To chyba logiczne, jeśli się myśli o jakichkolwiek przebudowach, to trzeba podjąć przede wszystkim rozmowy z właścicielem. Ale może ten fragment dla prezydenta nie jest istotny? Jako opozycja apelujemy jednak, żeby pan prezydent podjął jakieś kroki – mówi Piotr Kuczera, radny PO.
 
Zapytaliśmy z kim prezydent rozmawiał. Szef urzędu skierował nas do swego zastępcy. – Oczywiście prowadziliśmy rozmowy z PKP. W tym czasie spółka przebudowywała m.in. wiadukt przy ul. Mikołowskiej, gdzie poniesiono znaczne nakłady. Przebudowa tego na Wodzisławskiej okazała się na tyle kosztowna, że na dzień dzisiejszy praktycznie nierealna – tłumaczy Michał Śmigielski, zastępca prezydenta.
 
(luk)