Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 21 (185) Data wydania: 25.05.10

Burmistrz na antenie!

Gmina zapłaci ponad 45 tys. za 10-minutowy program telewizyjny, który do grudnia będzie emitowany na antenie Telewizji TVT. – Co to za suma? Czym burmistrz się kierował? – chwyta się za głowę opozycja. W programie burmistrz opowiada obiektywnie m.in. o bieżących remontach.
Włodarze gminy mają co miesiąc swoje 10 min na antenie telewizji TVT. – Współpraca z telewizją TVT jest jedną z wielu form aktywności reklamowej, podejmowanej przez gminę – tłumaczy Hanna Piórecka-Nowak, rzecznik prasowy czerwioneckiego urzędu. Na króciutkim programie można zobaczyć m.in. ostatnie wydarzenia kulturalne, wiosenne naprawy dróg, remonty gminnych zabytków. Oczywiście o wszystkich wydarzeniach opowiadają obiektywnie czerwioneccy urzędnicy.
 
Zamiast na przedszkola
 
Pokazanie się co miesiąc na antenie lokalnej telewizji będzie kosztować gminę za każdy program 3,7 tys. zł. W sumie 9 odcinków plus jeden dodatkowy, razem z VAT–em daje sumę 45 tys. 140 zł. Sposób wydatkowania pieniędzy, które Rada Miejska przeznaczyła na promocję gminy dziwi opozycję. – Suma jest znaczna. Za bardzo nie wiem czym się kierował burmistrz w tej decyzji. Pieniądze te można byłoby przeznaczyć na oświatę. Oczywiście jako rada przeznaczyliśmy pewną kwotę na promocję, ale chodziło o sprowadzenie inwestorów strategicznych. Od 3,5 roku żaden się nie pojawił, burmistrz tylko opowiada. Zamiast na lokalny program telewizyjny, pieniądze powinny iść na reklamę terenów inwestycyjnych w ogólnopolskich mediach – zarzuca burmistrzowi Leszek Salamon z Wspólnoty Samorządowej i PiS-u.
 
Bez konkursu
 
Na produkcję i emisję programu gmina nie przeprowadziła przetargu i konkursu, ponieważ zgodnie z prawem o zamówieniach publicznych, nie miała takiego obowiązku. Dlaczego burmistrz wybrał taką metodę promocji gminy? - Jest u nas takie powiedzenie w urzędzie, że trzeba siać i siać, a potem zbierać. Nie jest tak, że inwestorzy od razu się złaszają, to zrozumiałe. W programie pokazujemy co się dzieje w naszej gminie. Jeśli jest u nas robiona schetynówka, to mamy się chować w krzaki? Przecież w tych programach wypowiadają się ludzie, ile czekali na drogę, i że w końcu ona będzie - wyjaśnia burmistrz Wiesław Janiszewski. Zdaniem szefa urzędu kwota, jaką gmina przeznaczyła na program telewizyjny nie jest mała, ale warta wydania. - Dla nas ważna jest każda złotówka. Proszę zauważyć, że na Zachodzie na promocję wydaje się ok. 11% budżetu. W naszej  gminie to 1,5% to i tak bardzo mało - dodaje burmistrz.