Rozmowy z ufoludkiem
Uczniowie SP13 uczestniczyli w projekcie rozwijającym inteligencję.
W Szkole Podstawowej nr 13 w Rybniku zakończył się II etap projektu „Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy”.
Projekt zakończył się 1 czerwca pokazem efektów pracy uczniów, w którym uczestniczyła dyrekcja szkoły, przedstawiciel Rady Dzielnicy, inni nauczyciele oraz rodzice dzieci. Uczniowie klasy Ia pod opieką Agnieszki Kuś zabrali gości w podróż w kosmos. Dzieci przedstawiły inscenizację poświęconą Układowi Słonecznemu. Podróżowały kosmiczną rakietą od planety do planety i zbierały ciekawe informacje. Po powrocie z dalekiej podróży na uczniów czekały ciekawe zadania. Dzieci pracowały w małych zespołach, w których wykonywały zadania rozwijające różne inteligencje, np. układały dialog z ufoludkiem, rozwiązywały logogryf, malowały pojazd kosmiczny na dużym arkuszu i składały matematyczne puzzle. – Po ciężkiej pracy przyszedł czas na relaks. Uczniowie zaprosili rodziców do wspólnej zabawy przy muzyce. Dorośli musieli wykazać się znajomością planet, odpowiadali na pytania, wykonywali polecenia. Wszyscy bardzo dobrze się bawili. Zwieńczeniem pokazu był wspaniały pokaz cyrkowy. Szkolna scena zmieniła się w arenę cyrkową, a dzieci wcieliły się w role klaunów, żonglerów i akrobatów. Uczniowie przebrani w różnobarwne stroje prezentowali swoje umiejętności cyrkowe np. chodzili na szczudłach, kręcili talerzami czy żonglowali. Pokaz bardzo podobał się zaproszonym gościom, którzy długo i gorąco oklaskiwali małych artystów – mówi Dorota Kotas z SP13. Na koniec dzieci otrzymały pacynki na pamiątkę. Bazą teoretyczną projektu jest Teoria Inteligencji Wielorakich Howarda Gardnera. Według niej każdy ma swój własny profil inteligencji, który u każdego może być inny, ale nikt nie ma profilu lepszego czy gorszego.
(ska)