Bez problemu wezwiesz pomoc
Powiatowe Centrum Powiadamiania działa w budynku rybnickiej straży już od grudnia 2006 roku, jednak w tym roku przeszedł on gruntowny remont.
Centrum działa w budynku rybnickiej straży już od grudnia 2006 roku, jednak w tym roku przeszło gruntowny remont. – Centrum to miejsce, do którego powinny dochodzić wszelkie informacje o zagrożeniach z terenu miasta i powiatu. Jest wyposażone w urządzenia teletechniczne takie jak np. telefony, czy CB radia – wyjaśnia Bogusław Łabędzki, rzecznik PSP Rybnik. Informacje o zgłoszeniu są w centrum wstępnie opracowywane, co pozwala zadysponować odpowiednie jednostki. W punkcie pracują przedstawiciele straży pożarnej, pogotowia ratunkowego oraz centrum zarządzania kryzysowego. Czas od przyjęcia zgłoszenia, do wyjazdu strażaków w dzień, to około 40 sekund. Koszt remontu Centrum wyniósł blisko 300 tys. zł, a 80 % tej kwoty przekazał wojewoda śląski. Pozostałą część sfinansował rybnicki magistrat.
Jak wzywamy pomoc?
Najważniejszy jest spokój. Należy jak najprościej poinformować dyspozytora co się dzieje, gdzie występuje zagrożenie oraz czy są zagrożone osoby. Ważne, aby stosować się do pytań, które dyspozytor zadaje. Przed numerem alarmowym nie stosujemy prefiksów, zer itd. Dopuszczalne jest wykręcenie numeru kierunkowego 32, poprzedzające właściwy numer alarmowy.
Numery alarmowe:
112 – wspólny numer alarmowy dla wszystkich jednostek
999 – pogotowie ratunkowego
998 – straż pożarna
997 – policja
112 – wspólny numer alarmowy dla wszystkich jednostek
999 – pogotowie ratunkowego
998 – straż pożarna
997 – policja
(ska)