Prawnik radzi
Michał jarmundowicz - Adwokat z Kancelarii Radcy Prawnego Michał Mocko i Partnerzy z Orzesza
Masz wątpliwości, szukasz pomocy?
Tylko u nas porady prawnika za darmo!
Napisz na porady@nowiny.pl
Witam. Do jednego z Urzędów złożyłem wniosek w dla mnie bardzo ważnej sprawie. Od ponad miesiąca nie mam żadnej wiadomości. Jaki termin ma urząd na załatwienie sprawy?
Niezwłocznie powinny być załatwiane sprawy, które mogą być rozpatrzone w oparciu o dowody przedstawione przez stronę, łącznie z żądaniem wszczęcia postępowania lub w oparciu o fakty i dowody powszechnie znane albo znane z urzędu organowi, przed którym toczy się postępowanie. Załatwienie zaś sprawy wymagającej ze strony organów administracji publicznej postępowania wyjaśniającego, czyli wyjaśnienia sprawy i przeprowadzenia postępowania dowodowego, powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania. W terminie określonym powyżej organ administracji publicznej obowiązany jest zawiadomić strony, podając jednocześnie przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin do załatwienia sprawy. Na niezałatwienie sprawy w terminie, określonym powyżej, stronie przysługuje zażalenie do organu administracji publicznej wyższego stopnia. Uznając zażalenie za uzasadnione, organ wyższego stopnia, wyznacza dodatkowy termin załatwienia sprawy oraz zarządza wyjaśnienie przyczyn i ustalenie osób winnych niezałatwienia sprawy w terminie.