Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 4 (220) Data wydania: 25.01.11

Mieszkańcy nie chcą zdradzić, czy są zadowoleni

Urzędy samorządowe są zarządzane coraz sprawniej, maleje liczba błędnych decyzji, rośnie dostępność e-usług. Wszystko jednak zbyt wolno – wynika z analizy MSWiA przeprowadzonej wśród prawie 600 samorządów.
Z jednej strony ponad 64 proc. badanych samorządów chwali się oferowaniem usług drogą elektroniczną. Z drugiej, tylko 44,8 proc. urzędów przyznaje się, że korzysta z platformy e-PUAP. Wciąż najpowszechniejszą (87,3 proc.) usługą dostępną drogą elektroniczną pozostaje składanie pism (podań, wniosków, skarg) przez klientów. Równie powszechna jest możliwość wysłania przez interesantów zapytań do pracowników (80,6 proc.). Niestety, już znacznie rzadziej można umówić się on-line z urzędnikiem (46,5 proc.), czy otrzymać tą drogą decyzję administracyjną (30,5 proc. urzędów z tej grupy). Średnio co drugi samorząd w Polsce bada satysfakcję swoich klientów.
 
A jak jest w rybnickim magistracie? W zakresie e-administracji urząd korzysta z platformy SEKAP (System Elektronicznej Komunikacji Administracji Publicznej). Zgodnie z założeniami MSWiA platformy regionalne będą się wzajemnie uzupełniać z portalem e-PUAP. Stąd trwają prace nad pełną integracją tych dwóch platform. Aż w 48 przypadkach spraw, można wnioski złożyć drogą elektroniczą, tak jest np. przy wydawaniu zaświadczeń dotyczących działalności gospodarczejczy jednorazowym zezwoleniu na sprzedaż napojów alkoholowych. Każdy mieszkaniec może również wysłać drogą elektroniczną zapytanie do urzędników. Nie ma jednak możliwości umówienia się z urzędnikiem on-line, chociaż przy rejestracji pojazdów można drogą mejlową dokonać rezerwacji terminu. Rybnicki urząd prowadzi również badania satysfakcji klienta. Jest ono przeprowadzane raz w roku. Odbywa się w formie ankietowej. – Treść ankiet po każdorazowym zakończeniu procesu może być zmieniana w całości lub części. Zaznaczyć należy jednak bardzo niski procent zwracalności ankiet – przyznaje Lucyna Tyl rzecznik UM Rybnik.
 
(mp), tr