Rybnik promuje się w TVN
Rozpoczęła się kampania reklamowa terenów pod inwestycje.
Miasto rozpoczęło właśnie kolejną akcję promującą tereny inwestycyjne w mieście. Kilkuminutowy spot emitowany jest od 1 marca na antenie TVN 24, TVN CNBC oraz TVN International. W ciągu 14 dni kampanii promocyjnej, realizowanej w ramach projektu „Rybnik – Inwestujesz – Zyskujesz”, wyemitowanych będzie 85 spotów o naszym mieście.
Spot rozpoczyna się od ujęcia złotej rybki na tle rybnickiego rynku. Następnie twórcy postanowili pokazać fragment budynku Akademii Ekonomicznej na rybnickim kampusie i m.in. część fontanny na placu Wolności. Na promującym filmie pojawiają się nawet bawiące się dzieci i gołębie, z którymi jeszcze w minionym roku urzędnicy toczyli walkę wspólnie z wynajętym sokolnikiem.
Hotel i rynek Bis
Urzędnicy chcą przede wszystkim wypromować tereny inwestycyjne w centrum miasta, na które już od 3 lat poszukuje się inwestorów. Chodzi o tereny w ośrodku sportowym w Kamieniu i Rudzie oraz działki w centrum miasta, czyli parking przy Hallera i ten obok urzędu miasta. Urzędnicy chcieliby, aby przy Hallera powstał apartamentowiec i „Rynek Bis”, a przy ul. Miejskiej i placu Kopernika czterogwiazdkowy hotel.
3 tysiące inwestorów
Oprócz spotu telewizyjnego, wydelegowani urzędnicy pojadą również na targi nieruchomości do Cannes. Udział w Targach w Cannes potwierdziło 17 tys. 306 uczestników i 1 tys. 727 wystawców z 81 krajów, w tym 3 tys. 636 inwestorów. Wystawcy będą się prezentowali na ponad 18 tys. mkw. powierzchni wystawienniczej Pałacu Festiwalowego w Cannes. Targi odbędą się od 8 do 11 marca. Miasto promować będzie projekty zagospodarowania terenów położonych w ścisłym centrum miasta przy ul. Hallera i Miejskiej/3 Maja.
I tak nie zdążą
Prezydent Rybnika Adam Fudali liczy się już prawdopodobnie z faktem, że na tereny w najbliższym czasie nie pojawi się żaden zainteresowany inwestor, ponieważ aktualnie trwa przetarg na obie działki, który zakończy się pod koniec kwietnia. Nawet jeśli znajdzie się chętny jeszcze na targach, praktycznie zerowe są szanse, by potencjalny inwestor zdążyłby przygotować dokumenty do końca przetargu. Zarówno kampania telewizyjna jak i udział w Targach MIPIM w Cannes zostaną przeprowadzone w ramach aktualnie realizowanego projektu pod nazwą „Rybnik – Inwestujesz – Zyskujesz” o wartości prawie 1,9 miliona złotych, na który Rybnik otrzymał 85 proc. dofinansowania z Unii Europejskiej.
(luk)