Obniżają ceny!
Na ul. Powstańców Śląskich właściciele sklepów w zeszłym tygodniu wprowadzili rewolucję cenową.
Przedsiębiorcy z ulicy Powstańców postanowili wziąć sprawy w swoje ręce i ożywić ruch klientów na historycznym trakcie handlowym, który powoli umiera.
Michał Kaszta, właściciel działającej przy ul. Powstańców firmy informatycznej MegaBit wpadł na pomysł ożywienia ulicy przez „Cenowe Powstanie”, czyli przedświąteczną kampanię promocyjną realizowaną przez sklepy i punkty usługowe. Niestety, nie wszyscy przedsiębiorcy chcieli wziąć udział w inicjatywie. – Do tej pierwszej akcji włączyło się na razie tylko 12 podmiotów. Obserwujemy znaczny spadek klientów na ulicy Powstańców Śląskich i chcielibyśmy to zmienić poprzez realizowanie cyklicznych akcji typu „Powstanie Cenowe”. Chcemy nie tyko zachęcić do odwiedzania sklepów w tej okolicy, ale także wypromować nasze usługi w całym mieście. Udać nam się to może tylko dzięki połączeniu sił – mówi pomysłodawca akcji Michał Kaszta.
Apaszka gratis
Podczas akcji, dzięki kodom promocyjnym pobranym ze specjalnie przygotowanej strony internetowej, można np. otrzymać gratis do zakupów modną apaszkę lub do smacznego obiadu otrzymać w prezencie słodki deser. Właściciele sklepów biorących udział w akcji proponują także atrakcyjne zniżki na wybrane towary i usługi. Sklepikarze uważają, że akcja to bardzo dobry pomysł, choć na razie jej efekty są małe. – Trzeba przyznać, że przewinęło się kilku klientów, którzy wykorzystali kupony pobrane ze strony TaniRybnik.pl, która propaguje naszą akcję. Mam nadzieję, że kolejne akcje przyniosą większe zainteresowanie, bo ludzie bardziej zaznajomią się z tym pomysłem – stwierdza pani Barbara ze sklepu Life and Dance.
Połączone siły
Podobnie wypowiada się Ewa Eljasińska, dietetyk z salonu Natur Hause. – Choć na stronie internetowej kod promocyjny do naszego salonu został pobrany kilkanaście razy, nikt jeszcze go nie wykorzystał. Liczymy, że zainteresowani zjawią się po świętach, bo to dobry czas na odchudzanie – tłumaczy dietetyczka. Pomysł połączenia w działaniu wszystkich przedsiębiorców jest ideą, która wyszła bezpośrednio od przedsiębiorców, ale tematycznie łączy się z działaniami Centrum Rozwoju Inicjatyw Społecznych CRiS, które realizuje projekt „Deptak reWita”. – Pomysł „Cenowego Powstania” wyszedł od szefa firmy komputerowej i rozprzestrzenił się na inne sklepy. My tylko pomogliśmy rozpropagować akcję – mówi Dorota Bednorz z CRiS. W najbliższy czwartek 28 kwietnia o godzinie 17.00 odbędzie się ostatnie spotkanie w ramach projektu „Deptak reWita”, na które zaproszony został prezydent Rybnika Adam Fudali oraz urzędnicy.
Szymon Kamczyk