Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 34 (250) Data wydania: 23.08.11

Na szkolne akcesoria wydamy mniej

Rodzice uczniów wydadzą w tym roku średnio 373 zł na akcesoria szkolne – wynika z prognoz jednego z centrów handlowych.

To o prawie 40 złotych mniej niż przed rokiem. Największe wydatki czekają rodziny z dziećmi w wieku szkoły podstawowej. Najmniej wydadzą studenci.


Kto wyda najmniej?
Wysokość wydatków w dużej mierze zależy od wieku dziecka. Lista przyborów w jakie zaopatrzeni powinni być uczniowie z początkowych klas szkół podstawowych jest dłuższa. Do zeszytów i przyborów do pisania należy dokupić również artykuły plastyczne i papiernicze. Dzieci ze starszych klas mogą skorzystać z przyborów, które pozostały im z poprzednich lat. Uczniowie, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z edukacją nie mają takiej możliwości. Ich rodzice muszą zatem kupić wszystko nowe
Większość rodziców (60 proc.) zamierza zakupić wyprawkę wyłącznie w centrum handlowym. Zdecydowanie mniej (15 proc.) uda się do specjalistycznego sklepu z artykułami biurowymi i plastycznymi. 13 proc. respondentów będzie kupować przez internet, a pozostali rozdzielą swoje zakupy na kilka miejsc. 
Kupno szkolnych akcesoriów to jednak tylko początek wydatków jakie czekają na rodziców. Należy do nich doliczyć zakup podręczników oraz obowiązkowe opłaty, takie jak ubezpieczenie, komitet rodzicielski, składki klasowe, czy też ewentualna opłata za internat.   


Na zakupy z dzieckiem
Aż 89 proc. rodziców podało, że w zakupach szkolnej wyprawki czynny udział biorą ich dzieci. Dodatkowo 79 proc. respondentów przyznało, że marka produktu i wizerunek ulubionej postaci dziecka ma wpływ na decyzję o zakupie. Takie postępowanie zalecane jest przez psychologów dziecięcych. Jeśli zeszyt, piórnik, czy długopis będzie się maluchowi podobać, chętniej będzie z nich korzystać i chętniej będzie chodzić do szkoły. Własnoręczny wybór jest szczególnie istotny w przypadku dzieci, które do szkoły idą po raz pierwszy. Pozwala to ograniczyć lęk i wzbudzić w dziecku poczucie radosnego oczekiwania na pierwszy dzwonek. Wspólna wycieczka do sklepu ma również drugą stronę medalu. Rodzic skazuje się wtedy na presję ze strony dziecka, by kupić produkt kolorowy, a nie ten o najlepszej jakości. – Kupując szkolną wyprawkę chodzę do centrum handlowego sama. Mogę się wtedy skupić na tym, by znaleźć ergonomiczne produkty, o dobrej jakości. Niekoniecznie z postaciami z kreskówek – mówi pani Joanna, matka 10–letniej Olivii.


Szkolną wyprawkę kupujemy wcześniej
Szkolny asortyment i pierwsze promocje pojawiły się w sklepach już w lipcu. Klientów, którzy chcą zrobić sprawunki wcześniej i na spokojnie zaopatrzyć swoje dziecko nie brakuje. Według sondażu CH 3 Stawy, aż 83 proc. rodziców zadeklarowało zakup wyprawki kilka tygodni przed rozpoczęciem roku szkolnego. Na ostatnią chwilę czekać będzie tylko 11 procent. Pozostali wybiorą się do sklepu we wrześniu, gdy będą znać konkretne potrzeby dziecka.


(pm)