Plaza przyjazna niewidomym
Centrum Handlowo-Rozrywkowe Rybnik Plaza położone w ścisłym centrum miasta Rybnika aktywnie włączyło się w kampanię społeczną „Bądź widoczny–bądź świadomy”.
Galeria, jako pierwsza tego typu placówka w Polsce zmieniła swój design pod kątem osób z dysfunkcją wzroku. – Ośrodek Pomocy Społecznej dzięki kampanii „Bądź świadomy – bądź widoczny” zainspirował nas do działania. Wspólne dyskusje z koordynatorem projektu – panem Mirosławem Górką na temat kampanii zaowocowała wprowadzeniem na terenie centrum oznakowania dla osób słabowidzących. Mogę stwierdzić, że jesteśmy otwarci na współpracę i czekamy na kolejne ciekawe projekty, które pomogą kształtować przestrzeń publiczną bez barier – mówi Joanna Szwelengreber, dyrektor Plaza Rybnik. W rybnickiej galerii pojawiły się m.in kontrastowe naklejki na szklanych ściankach galerii, które mają ułatwić osobom niedowidzącym poruszanie się po obiekcie. Przypomnijmy, kampania społeczna „Bądź świadomy – bądź widoczny” ma na celu zwiększenie świadomości społecznej i podjęcie rozwiązań zapewniających bezpieczną, przyjazną przestrzeń publiczną i komunikację miejską osobom niewidomym i słabowidzącym.
(ska)