Zamrożone wodociągi – PWiK zapowiada rekompensaty
Według informacji pozyskanych w Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji, ponad 1 proc. wszystkich klientów głównego dostawcy wody w Rybniku od kilku tygodni ma suche krany – to prawie 130 posesji, ok. 350 osób.
PWiK tłumaczy, że wszystkiemu winne potężne mrozy, które nawiedziły nasz kraj niecałe dwa tygodnie temu. – Do zamarznięć przewodów doszło głównie w nocy, gdy ilość dostarczanego ciepła wytwarzanego podczas małego przepływu wody była niewystarczająca do ogrzania ścian przewodu co najmniej do 00 C. Powyższe okoliczności doprowadziły do powstawania czopów lodowych rozprzestrzeniających się na długości wodociągu – tłumaczy Karolina Wacławiec z PWiK.
Ile potrwają jeszcze prace? Do rozmrożenia ostatniego przyłącza – mówią lakonicznie wodociągi. Jak dodaje Karolina Wacławiec, PWiK opracowało już sposób rekompensaty dla osób dotkniętych awarią. – Odbiorcy usług, u których doszło w ostatnim czasie z przyczyn niezależnych od przedsiębiorstwa do zamarznięcia przyłącza lub sieci wodociągowej otrzymają rekompensatę w wysokości jednomiesięcznej opłaty z tytułu utrzymania w gotowości urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych oraz opłaty za rozliczenie należności – tłumaczy rzecznik PWiK. – Ponadto na wniosek klienta zostanie wypłacone odszkodowanie z tytułu dodatkowo zużytej wody zgodnie z zaleceniem PWiK w celu zapobieżenia zamarznięciu przewodu wodociągowego – dodaje.
Kilkudniowe ocieplenie pozwala sądzić, że awaria zostanie niebawem naprawiona. Do tego czasu przedsiębiorstwo dalej będzie zaopatrywać potrzebujących w wodę za pomocą beczkowozów.
(mark)