Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 23 (291) Data wydania: 05.06.12

W urzędzie badają zadowolenie

Każdy, kto w okresie od 1 do 18 czerwca zamierza załatwiać sprawy w rybnickim magistracie, powinien przygotować się na wypełnienie krótkiej ankiety.

Badanie zadowolenia klientów ma sprawdzić, jak działa rybnicki magistrat w odniesieniu do innych w regionie. – Projekt realizujemy razem z Śląskim Związkiem Gmin i Powiatów, w sumie w badaniu uczestniczyć będzie 19 miast – mówi Adam Fudali, prezydent miasta. – Chcemy dokonać benchmarkingu, porównać  się w różnego rodzaju działaniach, które prowadzone są w urzędach. Porównanie pokaże, jak działają urzędy poszczególnych miast, co jest kiepskie i to co jest bardzo dobre – dodaje. Włodarz Rybnika  zapewnia również, że celem prymarnym jest poprawa bądź utrzymanie jakości obsługi klientów. Rybnicki magistrat, według Adama Fudalego, ankiety się nie boi, bo i nie ma czego. – Takie badania organizowane są od czasu do czasu przez różne organizacje oraz studentów rybnickiego wydziału socjologii. Oceny dla miasta są stale korzystne, ale sam siebie nie mogę oceniać – tłumaczy. – Te materiały, które jednak spływają na moje biurko, są korzystne dla jakości pracy naszych urzędników – kończy.

Ankiety zawierały będą kilka prostych pytań, a ankieterzy „polować” będą na klientów wyrywkowo. Nie będzie więc miało znaczenia, do którego wydziału się udamy, czy jak ważną, a może błahą sprawę będziemy chcieli załatwić. Pracownicy rybnickiej firmy BioStat, które na zlecenie ŚZGiP prowadziła będzie badanie, zbiorą opinie 1068 osób. Podobnie będzie np. w Bielsku–Białej czy Chorzowie. Bielski urząd poszedł zresztą o krok dalej, podobnie jak np. Knurów, gdzie ankiety można składać on–line, nie tylko w okresie ankietowania. Ma to na celu stałe monitorowanie poziomu i sposobu świadczonych przez urzędników usług. Do wyników rybnickiej ankiety jeszcze daleko, jeśli jednak okażą się mniej optymistyczne niż zakłada Adam Fudali, może warto zastanowić się nad podobną formą ciągłego badania jakości – dla naszego dobra.

(mark)