Rusza sezon na Śląskie
Rozpoczyna się kolejna ogólnopolska kampania promocyjna województwa śląskiego. Tym razem ma ona na celu zachęcić do krótkich pobytów weekendowych w regionie.
Pomysłem na to, jak zachęcić turystów do odwiedzania województwa śląskiego ma być stworzenie trendu „sezonu po sezonie”, czyli w miesiącach jesiennych. Kampania skierowana jest w głównej mierze do ludzi młodych i aktywnych, którzy wolny czas spędzają chodząc po górach czy jeżdżąc na rowerze.
Twórcom kampanii promocyjnej zależy na zbudowaniu nowej mody wśród grupy docelowej, pokonanie nudy i jesiennej monotonii poprzez spontaniczne weekendowe wyjazdy w Śląskie.
Pięćdziesiąt procent taniej
– Ta kampania jest pierwszą wojewódzką kampanią produktową w skali ogólnopolskiej. Jej przesłaniem jest promocja atrakcji województwa śląskiego przez zachęcenie do weekendowych wizyt w naszym regionie. Liczymy, że nasza oferta i proponowane zniżki na pobyt m.in. w hotelach, spotkają się z zainteresowaniem i zachęcą do wizyt w różnych częściach województwa. Turystyka jest coraz bardziej istotną gałęzią naszej gospodarki, a ta kampania jest szansą na to, by w „sezonie po sezonie”, również przynosiła zyski – mówi Jerzy Gorzelik, członek Zarządu Województwa Śląskiego. Oferty, które uwzględniają specyfikę regionu, a więc bogactwo atrakcji turystycznych umiejscowione są w różnych częściach województwa i proponują trzy pakiety: jurajski, beskidzki i industrialny. Takie rozwiązanie daje potencjalnym turystom możliwość przygotowania podróży według osobistych zainteresowań i upodobań co do formy spędzania wolnego czasu, jak również stanowi zachętę do poznania nowych terenów i nowych atrakcji turystycznych.
– Przeprowadzenie produktowej kampanii promocyjnej polegać będzie na sprzedaży weekendowych pakietów przyjazdowych, złożonych z dwóch noclegów ze śniadaniem w hotelach i obiektach noclegowych na terenie województwa śląskiego. Pakiety dostępne będą we wrześniu, październiku, listopadzie tego roku. w obniżonej – nawet o 50 proc. – cenie. Przy ich konstruowaniu uwzględnione zostało zróżnicowanie regionu pod względem atrakcyjności turystycznej – mówi Tomasz Stemplewski, dyrektor Wydziału Gospodarki, Promocji i Współpracy Międzynarodowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.
Ruszyła reklama
Na potrzeby kampanii uruchomiona została strona www.sezonnaslaskie.pl, na której znalazły się szczegóły dotyczące promocyjnych ofert. Przedstawione na niej ceny dotyczą dwóch noclegów weekendowych dla dwóch osób w pokoju dwuosobowym. Aby skorzystać z rabatów, podczas rezerwacji trzeba podać hasło: „Sezon na Śląskie”. Dla korzystających z noclegów czekają dodatkowe atrakcje z rabatami, które będą udzielane po okazaniu foldera dostępnego w recepcji hotelu. Oferta ważna jest do końca listopada. Dodatkowo, we współpracy z samorządami lokalnymi, przygotowano pakiety promocyjne z ofertą rabatową z danej miejscowości, dotyczącą gastronomii i atrakcji turystycznych.
Kampania, wykorzystując klasyczne narzędzia promocyjne, swoim zasięgiem obejmie cały kraj. Już w czwartek, 6 września rozpoczęła się komunikacja promocyjna w internecie, natomiast w sobotę ruszyła emisja spotów telewizyjnych. Ich wizualizacje oparte są na trzech liniach kreatywnych. Twórcy kampanii postanowili zerwać z typową konwencją reklam turystycznych. Stawiają na humor i wzbudzenie zainteresowania. Głównym celem jest przedstawienie tego, co w Śląskim najlepsze i co może przyciągnąć turystów z całej Polski.
Do akcji przyłączyli się również przedsiębiorcy hotelowi z Rybnika. Strona internetowa akcji: www.sezonnaslaskie.pl.
(opr. pm)