Autostrada ze Świerklan w połowie 2013 roku
Marek Krząkała, który interpelował w sprawie autostrady A1, otrzymał dokładny opis sytuacji m.in. na odcinku węzeł Świerklany – węzeł Gorzyczki.
Wynika z niego, że inwestycja realizowana przez Alpine Bau GmbH zrealizowana jest w 95,97 proc. (stan na 5.08). Jednak błędy wykonawcze, które spowodowały dwie punktowe awarie w trakcie robót doprowadziły do wstrzymania przez Śląskiego Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego robót na jednym z mostów i nałożenia na wykonawcę obowiązku naprawy uszkodzeń. Obecnie konstrukcja mostu zlokalizowanego na węźle Mszana jest ukończona w 93 proc. Ukończenie prac na tym odcinku determinuje oddanie całego odcinak autostrady do użytku. Zgodnie z podpisaną umową z 1 października 2010 roku autostrada ze Świerklan do granicy z Czechami miała być oddana 1 kwietnia 2012 roku. Aneks z 30 marca 2012 roku przesunął ten termin na 26 lipca br. Niestety i ten termin okazał się niemożliwy do spełnienia. Obecnie otwarcie tego odcinka do użytkowania planowane jest na II kwartał przyszłego roku. – Kontynuujemy także temat odpowiedniego oznakowania węzłów. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podjęła działania mające na celu opracowanie jednolitej koncepcji oznakowania węzłów drogowych na drogach krajowych, które regulowałyby przedmiotową materię. Jednak wprowadzenie jednolitego systemowego oznakowania nazw węzłów drogowych będzie możliwe po dokonaniu szeregu zmian w przepisach rady ministrów oraz ministerstwa infrastruktury. Zakończenie prac planowane jest na koniec IV kwartału 2012 roku. Szacunkowy koszt zmian w oznakowaniu najważniejszych dróg oraz arterii komunikacyjnych, z uwzględnieniem odcinków koncesyjnych, wynosi około 2 mln zł – tłumaczy Marek Krząkała, rybnicki poseł.
(opr.pm)