Zygor po ślonsku powiy ci godzina
Rybniczanie z agencji interaktywnej Minds Up stworzyli aplikację na smartfony, która spodoba się entuzjastom gwary śląskiej. Chodzi o widget „Zygor”, który oprócz tradycyjnie zapisanej godziny, wyświetla także jej zapis w „ślonskij godce”.
W ten sposób możemy zobaczyć na swoim wyświetlaczu np. „trzi ćwierci na czworto po połedniu”, „kole pół dziesiątej”, czy „pizło dwanoście”. Aplikacja jest dostępna za darmo w sklepie Google, na razie tylko na system android, ale wkrótce ma się to zmienić. – Pomysł wziął się z tego, że moja mama zawsze mówiła że już jest np. trzi ćwierci na ósmo i trzeba wstawać, a ja nigdy tego nie potrafiłem zrozumieć. Dlatego w celu ułatwienia sobie życia stworzyłem taką aplikację dla siebie, a potem uznałem, że przecież można się nią podzielić – mówi Marcin Macionczyk z agencji Minds Up. Jak zapowiada twórca gadżetu, planuje stworzenie nowej jej wersji . – Z naszych danych wynika, że aplikacja została ściągnięta 5 tys. razy, więc myślę, że pomysł się podoba. Pojawiają się też prośby o stworzenie wersji na iPhona. Android ma możliwość zrobienia widgeta, czyli w tym przypadku wyświetlanego cały czas zegara. Na iPhonie nie można zrobić widgetu wyświetlanego cały czas tylko aplikację. Wymyśliliśmy jak to obejść i za jakiś czas będzie taka wersja. Pojawiają się też głosy, aby godzina nie tylko była napisana, ale też, aby ktoś ją godoł. Jestem już umówiony z jednym ze znanych kabaretów z regionu, aby jeden z chłopaków użyczył zegarowi głosu. Docelowo co piętnaście minut lektor będzie z akcentem informował nas, która godzina. Funkcję będzie można wyłączyć. Planujemy też zrobienie budzików, ja np. wymyśliłem sobie „stowej pieronie, trza iść do roboty” – zapowiada Marcin Macionczyk. Twórcy zegara na co dzień zajmują się tworzeniem aplikacji i programów dla konkretnych klientów, więc mają w tym zakresie bogate doświadczenie. Po latach pracy w kilku firmach postanowili założyć własną agencję w Rybniku, która istnieje na rynku dopiero kilka miesięcy. Choć „Zygor” to aplikacja bezpłatna, na której nie zarabiają, jest ona dobrą promocją dla firmy.
Szymon Kamczyk