Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 31 (404) Data wydania: 05.08.14
Czytaj e-gazetę

Najlepsi bramkarze grają w rękawicach z Rybnika

Co łączy Mariusza Pawełka, Grzegorza Sandomierskiego i Dusana Kuciak, bramkarzy występujących na boiskach polskiej ekstraklasy? Wszyscy oni bronią w rękawicach rybnickiej firmy Regio. – Na początku nie planowałem, że będzie to przedsięwzięcie biznesowe. Bardziej zależało mi na udowodnieniu dużym potentatom, że na tym rynku nie liczy się tylko marka, ale przede wszystkim jakość produktu, wiarygodność i kontakty – mówi Tomasz Kieczka, właściciel firmy Regio.

My pracujemy, inni zarabiają

– Marka Regio powstała 14 lat temu. Niestety, szybko okazało się, że największe firmy handlujące sprzętem piłkarskim, tak mocno obniżyły ceny, że nie byliśmy w stanie z nimi konkurować. Dlatego Regio traktowaliśmy trochę po macoszemu, skupiając się na handlowaniu markami najbardziej uznanymi – mówi rybnicki przedsiębiorca. – W 2005 roku zostaliśmy przedstawicielami jednej z największych firm, która zajmuje się produkcją rękawic bramkarskich. Współpraca z Anglikami trwała pięć lat. Już wtedy odnieśliśmy sukces, bo na 16 bramkarzy z ekstraklasy, 14 broniło w rękawicach, które my dystrybuowaliśmy – opowiada Tomasz Kieczka. Podobnie było gdy rybniczanin zmienił partnera i został przedstawicielem firmy z Hiszpanii. – Okazało się jednak, że my robimy świetną robotę, wszyscy na tym zarabiają, a dla nas wiąże się to głównie z kosztami. Dlatego pod koniec ubiegłego roku postanowiliśmy zaprzestać współpracy z innymi firmami i zdecydowaliśmy się na produkcję i sprzedaż własnych rękawic, pod naszą marką Regio – tłumaczy Kieczka.

Wiedza, doświadczenie i kontakty

– Na początku chodziło głównie o to, żeby udowodnić sobie, ale też dużym firmom, że znamy się na tym biznesie. Że przez 10 lat zdobyliśmy doświadczenia i wiedzę, która pozwala nam na samodzielnie działanie. Chcieliśmy udowodnić, że nie jest najważniejsza nazwa firmy, tylko jakość produktu i kontakty – mówi rybnicki przedsiębiorca. Jak się było można spodziewać, na początku brakarze mieli wątpliwości, czy rękawice Regio będą spełniały ich wymagania. To jednak szybko się zmieniło. – Okazało się, ze po czterech miesiącach mamy umowy z trzema bramkarzami ekstraklasy. Oczywiście moglibyśmy mieć więcej, ale w naszych działaniach promocyjnych stawiamy na jakość, a nie na ilość. W naszych rękawicach broni też połowa bramkarzy z I i II ligi, pomimo, że oni rękawice muszą kupić. Ci z ekstraklasy sprzęt dostają za darmo  – wyjaśnia Tomasz Kieczka. Na czym polega tajemnica sukcesu? – Najważniejszy w rękawicy jest lateks. My stosujemy stuprocentowo naturalny. Tak naprawdę jest to spienione, palmowe mleczko kauczukowe. Bardzo ważne jest to, aby taki produkt jak najszybciej trafił do konsumenta. U nas też czas jest maksymalnie skrócony. To nasz handicap – wyjaśnia rybniczanin. Ważna jest również personalizacja rękawic. – Każdy bramkarz może mieć na rękawicy swoje nazwisko, ale także np. zdjęcie swojego dziecka – dodaje Kieczka.

Rękawice dla każdego

Potencjalnymi klientami rybnickiej firmy, jak twierdzi jej właściciel, jest 70 tys. polskich bramkarzy i 6 tys. prezesów klubów, którzy decydują o zakupach. Regio ma swoje przedstawicielstwa również za granicą. M.in. w Niemczech, Czechach, na Słowacji, Cyprze czy w Grecji. W tym ostatnim kraju o interesy firmy dba Józef Wandzik, były bramkarz reprezentacji Polski. Zamówienia, poprzez fanpage, napływają również np. z Chile czy Meksyku.

Takie same rękawice, jakie trafiają do bramkarzy z ekstraklasy, może zamówić każdy. – Dla nas nie ma znaczenia czy robimy rękawice dla najlepszego bramkarza w Polsce, czy dla kogoś kto gra w A klasie. Jakość jest zawsze taka sama – zapewnia na zakończenie Tomasz Kieczka, właściciel Regio, która podbija rynek rękawic bramkarskich.

Marek Pietras