Ludzie listy piszą...
List do redakcji
Szanowna redakcjo,
Dziś około godziny 17.00 okazało się, że nie ma wody w Wielopolu na ulicy Podleśnej. Po skontaktowaniu się z panią dyspozytor, dowiedziałem się, że jest awaria na skrzyżowaniu ulic Miodowej i Rubinowej w Wielopolu. Poinformowała również, że pomiędzy ulicą Podleśną a miejscem awarii jest kilka zasuw, które niestety są uszkodzone, przez co trzeba było zamknąć zasuwę w miejscu oddalonym od awarii o paręset metrów i odciąć wodę w dużej części dzielnicy. Sytuacja ta w ostatnich kilku latach powtórzyła się kilkukrotnie. Dlaczego wodociągi nie wymienią uszkodzonych zasuw? Czy czekają na cud, aby same się naprawiły?
Chcę również nadmienić, że pani dyspozytor powiedziała, iż sytuacja z uszkodzonymi zasuwami ma miejsce po za ścisłym centrum Rybnika. Z tego wynika, że mieszkańcy dzielnic są mieszkańcami drugiej kategorii, a płacimy tak samo jak inni. Prosiłbym o zainteresowanie się tym tematem, ponieważ w Wielopolu sytuacja z nietrzymającymi zasuwami i przez to brakiem wody w dużej części dzielnicy zdarzyła się kilka razy.
imię do wiad. red.
Odpowiedź Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Rybniku
W odpowiedzi na zapytanie przesłane drogą elektroniczną, Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. w Rybniku informuje, iż w dniu 27 lipca nie wystąpiła awaria w dzielnicy Wielopole w Rybniku a tym samym nie mogło dojść do odcięcia dostawy wody dla mieszkańców w/w obszaru.
Jednocześnie informujemy, iż w dniu 21 lipca 2015 r. w tym rejonie miała miejsce awaria w Rybniku Wielopolu na ul. Miodowej na przewodzie stalowym o średnicy O 100, gdzie sieć wodociągowa została zaprojektowana i wybudowana w końcówce lat 80-tych w technologii przewodów stalowych. Zgodnie z przyjętą procedurą służby techniczne PWiK Sp. z o.o. w Rybniku przystąpiły do natychmiastowego usuwania awarii, gdzie czas w którym mieszkańcy nie mogli korzystać z dostawy wody wyniósł 4 godz. (od godz. 15.00 do godz. 19.00). Aby usunąć awarię zachodziła konieczność odcięcia dostawy wody w ulicy Miodowej. W tym celu należało dokonać zamknięcia zasuwy, wskutek czego nastąpiła przerwa w dostawie wody w ul. Miodowej i części dzielnicy Wielopole. Przedmiotowa zasuwa jest jedyną występującą w tym rejonie zasuwą. Jednocześnie informujemy, iż w przedmiotowym rejonie nie występuje inna armatura wodociągowa w tym zasuwy, która mogłyby być przedmiotem dokonania zamknięcia, zatem nie może być mowy o ich niesprawności. Można tu dodać, że w latach 2012 -2015 w tym rejonie wystąpiły jedynie dwie awarie.
Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Sp. z o.o. stwierdza jednoznacznie, że wszyscy mieszkańcy Rybnika są traktowani w jednakowy sposób i nie można tu mówić, że jedni są mniej a inni bardziej uprzywilejowani. Nadmieniamy, iż obszar obsługiwany przez naszą Spółkę jest podzielony na 14 stref, gdzie w sposób ciągły prowadzony jest monitoring sieci wodociągowej przez różne urządzenia techniczne. System zapewnia stałą kontrolę sprawności sieci wodociągowej i umożliwia szybkie podejmowanie decyzji w przypadku stwierdzenia występowania nieprawidłowości. Jednocześnie powyższe czynności wpływają na minimalizowanie uciążliwości związanych z wystąpieniem awarii i innych prac związanych z eksploatacją sieci wodociągowej dla wszystkich mieszkańców Rybnika.
Z poważaniem
z upoważnienia rzecznika prasowego PWiK Sp. z o.o.
Marcin Pasierbski