Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.
Numer: 38 (463) Data wydania: 22.09.15
Czytaj e-gazetę

Sprawdzą, czy rybniczanie interesują się miastem

Przez najbliższe dwa tygodnie na ulicach Rybnika do mieszkańców podchodzić będą oznakowani identyfikatorami ankieterzy, którzy zaproszą do udziału w badaniu. Dotyczy ono zainteresowania rybniczan sprawami miasta oraz przepływu informacji o mieście.

Anonimowa ankieta zawiera 12 pytań merytorycznych oraz pytania z tzw. metryczki, czyli niezbędne do analizy wyników badania informacje dotyczące osoby, która udziela odpowiedzi.  – Serdecznie zachęcam do udziału w badaniu ankietowym, do wyrażenia swojej opinii oraz formułowania pomysłów, które dotyczą przekazywania informacji w mieście i o mieście. Opinie mieszkańców zostaną zebrane i przeanalizowane, a wyniki pozwolą udoskonalić nam  dialog z mieszkańcami – mówi Piotr Kuczera, prezydent Rybnika.

Przedsięwzięcie realizowane jest w celu uzyskania informacji, jak lepiej i szybciej informować mieszkańców o sprawach miasta. Wyniki badania pozwolą uzyskać wiedzę w zakresie stopnia poinformowania mieszkańców na temat spraw miasta oraz informacje o tym, jakie sprawy są dla mieszkańców najważniejsze. Wskażą także preferowane przez mieszkańców źródła informacji o mieście oraz obszary, które w zakresie informowania należy poprawić.

Badania na zlecenie Urzędu Miasta w Rybniku wykonuje firma Buszman & Witański Consulting Group, w zespole której znajdują się specjaliści z zakresu statystyki, badań społecznych, komunikacji, a także przeszkoleni ankieterzy.– Zapytaliśmy kilka podmiotów o koszt takiego badania. W wyniku sondażu rynku wybraliśmy tę firmę, ponieważ złożyła najbardziej korzystną ofertę. Całkowity koszt badania zamknie się w kwocie 36 tys. 900 zł brutto – wyjaśnia prezydent Kuczera. Mateusz Witański, Dyrektor Zarządzający Buszman & Witański Consulting Group opowiada jak technicznie badanie będzie przeprowadzone. – Badanie odbędzie się na wysokiej próbie, ponieważ chcemy, aby wzięło w nim udział 1000 osób. Będziemy sprawdzać każdą z dzielnic. Zapytamy mieszkające tam osoby w jaki sposób docierają do informacji o mieście. Będzie się to odbywało na zasadzie zindywidualizowanego wywiadu. Ankieter, dysponujący odpowiednim identyfikatorem, będzie podchodził do osoby i przeprowadzał wywiad. Ankieterzy nie będą wchodzić do mieszkań. Będziemy oczywiście przepytać osoby w różnym wieku, tak aby badanie był jak najbardziej rzetelne – tłumaczy Mateusz Witański.   

Akcja ankietowa na ulicach miasta powinna się zakończyć 2 października. Na tym etapie przekazane zostaną informacje, które podsumują tą część badania. Potem wyniki ankiet zostaną wprowadzone do specjalnie przygotowanych baz, przeanalizowane i zinterpretowane. Na tej podstawie powstanie raport, który zawierać będzie wyniki badania i rekomendacje, dotyczące udoskonalania przekazywania informacji mieszkańcom. Wyniki badania zostaną zaprezentowane publicznie.

(pm)