Dworzec częściowo wyburzony
Jeszcze niedawno informowaliśmy o uzgodnieniach prac, dotyczących dworca w dzielnicy Paruszowiec-Piaski. PKP wraz z wynajętą do tego zadania firmą już rozpoczęły prace na dworcu. Choć stacja jest czynna, podróżni muszą uważać na głowy.
Ze starego dworca obecnie pozostała w zasadzie tylko frontowa ściana ze stropem oraz ściany boczne budynku na poziomie samej stacji. Dach i pozostałe ściany zostały rozebrane. Podróżni mogą dojść do stacji przez kładkę z zachowaniem szczególnej ostrożności. To, co się dzieje, jest inwestycją PKP. Na razie nie wiadomo, na co przeznaczyć środki ma samo miasto. – Obecnie są prowadzone rozmowy z PKP. Realizacja inwestycji jest na etapie wstępnej koncepcji.
Szczegóły realizacji będziemy mogli podać dopiero w terminie późniejszym – po uzgodnieniu z PKP i opracowaniu ostatecznej koncepcji realizacji inwestycji – informuje Agnieszka Skupień, rzecznik prasowa Urzędu Miasta Rybnika. Jak udało nam się dowiedzieć, temat stworzenia tunelu, który podjął radny Andrzej Oświecimski, nie jest niemożliwy do realizacji. Wstępnie na taki tunel o szerokości 3,5 m zgodziła się kolej. Jak informuje rzecznik PKP Jacek Karniewski tunel można wykonać, ale nie pod budynkiem dworca, bo to mogłoby naruszyć jego fundamenty. Wszystko jednak zależy od Miasta, bo to samorząd musiałby ponieść koszty tej inwestycji. Dla mieszkańców Rybnika byłoby to duże udogodnienie, bo bezpośrednio połączone zostałyby dwie dzielnice – Północ i Paruszowiec-Piaski. Zdaniem Andrzeja Oświecimskiego przy okazji można by wykonać parking samochodowy i rowerowy, co zdecydowanie zwiększyłoby funkcjonalność dworca.
(ska)