Antysmogowa kampania na miejskich billboardach
Na siedmiu miejskich, dwustronnych, podświetlanych billboardach, stojących przy drogach dojazdowych do miasta Rybnika, prezentowane są grafiki, które zwracają uwagę na bezpośrednie zagrożenie dla naszego zdrowia, jakie niesie za sobą zanieczyszczenie powietrza, którego źródłem są najczęściej przydomowe kotłownie i piece.
Listopadowe kreacje na miejskich billboardach wpisują się w nabierającą rozpędu antysmogową kampanię, mającą ograniczyć problem tzw. „niskiej emisji”. – Źródłem zanieczyszczenia powietrza w okresie zimowym bardzo często są przydomowe kotłownie i piece. Kampania ma na celu zwrócenie uwagi mieszkańców na fakt, że to, czym oddychamy, w dużej mierze zależy od nas samych, że sytuację może poprawić np. rezygnacja ze spalania gorszej jakości paliw i odpadów. Wszyscy musimy sobie uświadomić, że ograniczanie niskiej emisji to działanie długofalowe, wymagające sporego wysiłku władz miasta, ale i zaangażowania mieszkańców – mówi prezydent Rybnika Piotr Kuczera. Na billboardach znaleźć można dwie grafiki, zaprojektowane w Wydziale Promocji Urzędu Miasta. Realizowana przez Rybnik akcja wpisuje się projekt „Wyjście smoga”, prowadzony przez Centrum Rozwoju Inicjatyw Społecznych CRIS w partnerstwie ze stowarzyszeniem Krakowski Alarm Smogowy. Billboardy z antysmogową kampanią znajdują się na ulicach Żorskiej, Mikołowskiej, Raciborskiej, Rudzkiej, Gliwickiej, Wodzisławskiej i Zebrzydowickiej. – Kampania antysmogowa będzie pokazywana w mieście do końca listopada. Kolejne billboardy, z tymi samymi kreacjami, pojawią się w centrum miasta w połowie miesiąca za sprawą CRiS, które znalazło partnera, który zgodził się je powiesić na swoich nośnikach. Kolejnym etapem naszych działań będą ulotki, które chcemy rozdawać mieszkańcom z konkretnymi informacjami o szkodliwości smogu – wyjaśnia Agnieszka Skupień, asystent prezydenta miasta.
kp