Krok od tragedii na przejeździe kolejowym w Wodzisławiu
PKP PLK opublikował filmik ze zdarzenia, do jakiego doszło 26 listopada na przejeździe kolejowym na ul. Kopernika w Wodzisławiu Śl. Kierowca jednego ze stojących w korku samochodów nie wykazał się należytą ostrożnością i dał się zamknąć między szlabanami. Po chwili nadjechał pociąg.
Nie wszyscy kierowcy radzą sobie ze zwiększonym natężenie ruchu na ul. Kopernika, związanym z tym, że prowadzi tędy jeden z objazdów zamkniętego odcinka drogi wojewódzkiej. W godzinach szczytu na dojeździe do skrzyżowania ul. Kopernika z ul. Bogumińską tworzą się korki. Często sięgają za przejazd kolejowy. Jak widać, niektórzy kierowcy nie wiedzą jak zachować się w sytuacji kiedy za przejazdem nie ma wystarczającej ilości miejsca.
Niech nagranie będzie przestrogą. Tym bardziej, że jak donoszą internauci, nie jest to pierwszy taki przypadek na ul. Kopernika.
PKP PLK przypomina, że w przypadku, gdy utkniemy na przejeździe między zamkniętymi rogatkami – jeśli pojazd jest sprawny – powinniśmy bezzwłocznie staranować rogatkę. Rogatki posiadają specjalne bezpieczniki, które pękają w kontrolowany sposób. Gdy nasze auto utknie na torach wskutek awarii i nie można go uruchomić, należy jak najszybciej z niego wysiąść wraz ze współpasażerami i skorzystać z żółtej naklejki, którą znajdziemy na napędzie rogatkowym od strony torów. Jak to działa?
1. Samochód zostaje unieruchomiony na przejeździe.
2. Kierowca dzwoni na numer alarmowy 112, zgłasza zagrożenie i podaje indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu, znajdujący się na Żółtej Naklejce.
3. Operator 112 dzwoni do ekspozytury PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
4. Ekspozytura wydaje polecenie wstrzymania ruchu lub ograniczenia prędkości pociągów.
5. Zostaje wstrzymany ruch / wprowadzone ograniczenie prędkości pociągów w obrębie właściwego przejazdu.
PLK powinne materiał przekazać policji
Spokojnie na rozruszniku przejedziesz dystans 10 razy większy niż ten przejazd wiec bez paranoi.
Czytam komentarze i same wzorowe kierowcy tylko na drodze was nie widac
Ok rozumiem. Ten ktoś nie zacgowal nalezytej ostrożności, ale co gdy by faktycznie zawiódł w rozny sposób samochód. Robimy wedlug insteukcji:
1. Samochód zostaje unieruchomiony na przejeździe.
2. Kierowca dzwoni na numer alarmowy 112, zgłasza zagrożenie i podaje indywidualny numer identyfikacyjny przejazdu, znajdujący się na Żółtej Naklejce.
3. Operator 112 dzwoni do ekspozytury PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.
4. Ekspozytura wydaje polecenie wstrzymania ruchu lub ograniczenia prędkości pociągów.
5. Zostaje wstrzymany ruch / wprowadzone ograniczenie prędkości pociągów w obrębie właściwego przejazdu.
A w nagłówku :
dał się zamknąć między szlabanami. Po chwili nadjechał pociąg.
Czy "chwila" z nagłówka wystarczy na wykonnaie kroków z intrukcji???
Na drodze trzeba myśleć, nie cwaniakować, być przewidywalnym. Nie pchac sie pod rogatki. A jak juz stanie auto to spie...ć
Spisać numery z rejestracji i dac z 5000 mandatu to wtedy Polak sie nauczy
Dobrze, że był / a na tyle przytomny / a, że się wcisnął/ ęła maską, pod szlaban, na maksa.
Niestety wykroczenie karygodne i nagminne, niestety, z tym wjeżdżaniem za szlaban bez pewności, czy się przejazd opuści.
Machonek uderz się w pierś bo pierdy piszesz ! ZASADA : "Nie wjeżdżam na przejazd jeżeli widzę że za przejazdem niema miejsca." ( na mój pojazd )
~jarule8683 to najwidoczniej nic cie nie nauczyli
Jedna zasada : Nie wjeżdzam na przejazd jeżeli widze ze za przejazdem niema miejsca. to samo dotyczy skrzyzowan z sygnalizacja swietlna!!!! A w d...ie mam cwaniaków którzy trąbia:P Tak mnie uczyli !!!!!!
~tixx
Jakby takie kary były w Polsce to do roku mamy za te kary wszystkie przejazdy bezkolizyjne :)
~mieszkaniec123: Po pierwsze doucz się czym jest przejazd niestrzeżony.
Dwa: PRD i rozum kierowcy (KIEROWCY a nie "posiadacza / użytkownika samochodu") jasno określa zasady przejazdu przez jakiekolwiek rodzaje przejazdów kolejowych.
Trzy: mała obserwacja zza południowej granicy - w Czechach zapory są opuszczane ok. 15 sekund przed przejazdem pociągu, ale przedtem ok. 1 minuty jest sygnał czerwony, a mandaty za nieprzestrzeganie sygnalizacji zaczynają się od 20 000.00 CZK. I taki Czech stoi przed przejazdem nawet wtedy, gdy jest tylko jeden tor, pociąg przejechał, zapory podniesione, ale mu "blika czerwene".
A może za dużo aut jest i brak alternatywnego transportu kolejowego miedzy Jastrzębiem-Wodzisławiem-Rybnikiem-Katowicami co w znacznym stopniu zmniejszyłoby ilość samochodów miedzy Jastrzębiem, a Wodzisławiem?
Tu sonda w prawym dolnym rogu, gdzie odbudować kolej do Jastrzębia Zdroju:
https://www.tujastrzebie.pl/wiadomosci,525-mln-zl-na-kolej-do-jastrzebia-rzad-przyjal-uchwale,wia5-3266-18051.html
dokładnie niech się zamykają 15 minut albo najlepiej godzinę przed przejazdem pociągu, tak jak w rydułtowach gdzie stoisz 8 minut bo szlaban zamknięty a później przejeżdza np sama lokomotywa manewrowa ,
Jak ktoś nie umie myśleć i wjeżdza na przejazd nie mają szansy zjechania z niego to powinien mieć odebrane prawo jazdy i być skierowany na badania psychiatryczne
Mandat dla kierowcy.
To, że kierowca zachował się nieodpowiednio nie podlega dyskusji, pozostjae jednak jeszcze inne pytanie.
Jak to jest, że na niestrzeżonych przejazdach w Wodzisławiu i tym przy ulicy Kopernika i tym przy ulicy Bogumińskiej szlabany zamykają się 25 sekund przed przejazdem pociągu.... czy to normalne? W razie jakiejkolwiek awarii gdzie w pojeździe była by np. osoba niepełnosprawna, nie jest ona w stanie w takim czasie nawet opuścić pojazdu i oddalić się w bezpieczne miejsce.
Dlaczego na niektórych przejazdach szlabany opuszczane są 5 minut przed przejazdem pociągów a tutaj gdzie mamy do czynienia z niestrzeżonymi przejazadmi gdzie pociągi dodatkowo jadą stosunkowo szybko, opuszczają się one kilkadziesiąt sekund przed przejazdem? Coś jest tu ewidentnie nie tak.