Zgłoś komentarz do moderacji
Następujący komentarz zostanie przekazany do moderacji:
Przy tym profilu linii i tych prędkościach, większość składów towarowych musi na szlaku Wodzisław - Chałupki jechać z popychem, czyli dodatkową lokomotywą, która jest zaczepiona na końcu składu. Tak głównym powodem jest właśnie prędkość. Więc dlatego większość składów jest kierowana przez Nędze, Racibórz, właśnie przez to wąskie gardło między Wodzisławiem a Olzą. Osobowe składy są na tym szlaku tak puszczane, że ciężko jest jakiegoś towara puścić, przy obecnym stanie linii. Więcej po prostu opłaca się przez Racibórz, co jest absurdem, bo pociąg jedzie na około. Jeśli już jedzie jakiś towarowy to zazwyczaj jest pusty, z wiadomych powodów. Co do pytania o 90km/h poza łukami. Tak to dobry pomysł, kiedyś o tym myślałem, po prostu żeby na trasie była prędkość szlakowa 80-90km/h, a na łukach ograniczenie do 60km/h. Jak widać w PLK ciężko im jest wpaść na taki pomysł. Poza tym w Polsce są bardzo zaostrzone przepisy dotyczące prędkości szlakowych. Dla porównania, jeśli u nas jest 60km/h, to w Czechach jest 70, 80, u nich po prostu są inne przepisy. Pamiętajcie również, że podniesienie prędkości szlakowej równa się zwiększenie drogi hamowania składów, a co za tym idzie przesunięcie semaforów, tarcz ostrzegawczych, a co za tym idzie - koszty. Pozdrawiam.Napisany przez ~Arczix, 31.01.2012 19:34
Wysyłając zgłoszenie, zgadzasz się z postanowieniam regulaminu dotyczącymi zbierania, przechowywania oraz przetwarzania danych.
Twoje zgłoszenie zostaje wysłane z adresu IP: 3.133.148.130 / ec2-3-133-148-130.us-east-2.compute.amazonaws.com
Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)