Zgłoś komentarz do moderacji
Następujący komentarz zostanie przekazany do moderacji:
Wszystkie kraje w około mają poukładaną kolej. Kolej w Czechach to jest po prostu coś pięknego. Powinniśmy się od nich uczyć. Zobaczymy jak to będzie. Puki nie zobaczę specjalistycznego sprzętu na stacji w Wodzisławiu to nie uwierzę. To jak traktują tą linię to po prostu wstyd. Wszystkie towarowe jeżdżą okrężną, dwutorową trasą przez Racibórz. I najlepsze na koniec. Składy towarowe z KWK Marcel do Chałupek również jeżdżą przez Racibórz, mimo, ze z kopalni do Wodzisławia prowadzi czynna linia należąca do DB Shenker Rail Polska. Jedynie podczas niedawnego wykolejenia na Rymerze, składy towarowe z Marcela jeździły przez Wodzisław, bo po prostu nie miały wyjścia. Jest to jakiś chory absurd, którego chyba nikt nie widzi. Jest to największy skrót z Rybnika a nawet Katowic do granicy Czeskiej. Tymczasem prędkość na tej lini wynosi 30km/h, zlikwidowane są mijanki, 3 pary pociągów osobowych i jakieś sporadyczne pociągi towarowe, a najczęściej to jeżdżą same lokomotywy. Ileż do cholery można lat planować remont linii kolejowej? Na pomorzu linia lokalna Reda - Hel, która w sezonie letnim jest oblegana przez turystów jest modernizowana, mimo, że panują na niej prędkości o których możemy pomarzyć. 60-80 km/h - tyle wynosi tam prędkość szlakowa, obecnie trwają modernizacje i końcowym efektem będzie prędkość 80-100 km/h. Da się? Kiedyś wielki węzeł z warsztatami wagonowymi, dzisiaj mała stacyjka przelotowa. Polak potrafi. A Czech się śmieje.Napisany przez Artur Klimek, 02.09.2012 22:35
Wysyłając zgłoszenie, zgadzasz się z postanowieniam regulaminu dotyczącymi zbierania, przechowywania oraz przetwarzania danych.
Twoje zgłoszenie zostaje wysłane z adresu IP: 18.226.186.153 / ec2-18-226-186-153.us-east-2.compute.amazonaws.com
Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)