Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Zgłoś komentarz do moderacji

Następujący komentarz zostanie przekazany do moderacji:

Postaram się wyjaśnić parę spraw. Remont ma być przeprowadzony na linii 140, na odcinku Rybnik - Rybnik Towarowy do prędkości 100km/h oraz na linii 158 od Rybnika Towarowego do Chałupek do prędkości 80km/h. Ten projekt przewiduje remont torowiska, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Jest bardzo prawdopodobne, że zmieni się nieco układ torowy w Wodzisławiu i wyburzą nastawnie na rzecz jednej z urządzeniami komputerowymi. Na miejscu nastawni WSA-1 poprowadzą tor, tak aby wjazd w perony wodzisławskiej stacji odbywał się przy prędkości 80km/h a nie tak jak teraz 40 ze względu na taki układ a nie inny. Projekt przewiduje również budowę wysokich peronów na całej linii (coś takiego jak jest w Rybniku Rymerze). Projekt niestety nie obejmuje budowy nowych peronów. Więc tutaj budowa tego leży raczej po staraniach o fundusze pana prezydenta. Znakiem zapytania jest także odbudowa mijanki w Czyżowicach. Nie wiem czy po remoncie linii i poprawie przepustowości zdecydują się na odbudowę tego posterunku. Kolejna sprawa to kłamstwa związane z fatalnym stanem linii. Jest kupa takich linii na Śląsku na których są fatalne prędkości. Dajmy tu w przykładzie na przykład Zebrzydowice - Cieszyn, czy podg Bronów - Skoczów (trasa na Wisłę). Taka jest prawda, że Koleje Śląskie mają za mało taboru, wszystko upchane jest na takich a nie innych obiegach, z czego na przykład wszystko idzie na Racibórz, a my - Wodzisławianie - musimy się przesiadać w Rybniku. Zakład naprawy wagonów towarowych, a raczej raciborska sekcja w Wodzisławiu należał do PKP Cargo. Hala jest obecnie monitorowana. Czy należy dalej do cargo, nie wiem. Wiem natomiast, że teren lokomotywowni przy owym zakładzie dzierżawi bądź kupiła firma transportowa która ładuje miał węglowy z tirów na wagony (bądź odwrotnie). Pozdrawiam!
Napisany przez Artur Klimek, 22.11.2012 15:15
W powodzie zgłoszenia wpisz jak najwięcej informacji. Możesz pozostawić do siebie numer kontaktowy.

Wysyłając zgłoszenie, zgadzasz się z postanowieniam regulaminu dotyczącymi zbierania, przechowywania oraz przetwarzania danych.
Twoje zgłoszenie zostaje wysłane z adresu IP: 3.147.52.243 / ec2-3-147-52-243.us-east-2.compute.amazonaws.com
Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)