Zgłoś komentarz do moderacji
Następujący komentarz zostanie przekazany do moderacji:
Od 31 lipca 2007 r. jest ustawowy obowiązek prowadzenia odrębnej ewidencji kosztów i przychodów dla każdej nieruchomości spółdzielni oraz ewidencjonowania wpływów i wydatków funduszu remontowego w odniesieniu do poszczególnych nieruchomości. Do tego dnia rozliczano wszystkie przychody i koszty całościowo. Tylko w momencie wyodrębnienia się wspólnoty z zasobu spółdzielni, która prowadziła taką ewidencję, bez problemu może nastąpić rozliczenie remontów ze wspólnotą. Spółdzielnia może skonfrontować wielkość odpisów na fundusz i wielkość nakładów poniesionych w tym czasie. Na tej podstawie właściciele lokali powinni dopłacić spółdzielni lub w razie nadwyżki otrzymać od niej zwrot Jeżeli spółdzielnia nie prowadziła ewidencji, to nie pomoże jej nawet wystąpienie z sądowym pozwem przeciwko wspólnocie. Musi bowiem udowodnić, że na daną nieruchomość poniosła nakłady, które nie znalazły pokrycia w przychodach na fundusz remontowy z tej nieruchomości. Jeśli nie mają ewidencji, to jak mogą to udowodnić?Napisany przez ~zasady, 21.12.2012 10:38
Wysyłając zgłoszenie, zgadzasz się z postanowieniam regulaminu dotyczącymi zbierania, przechowywania oraz przetwarzania danych.
Twoje zgłoszenie zostaje wysłane z adresu IP: 3.145.115.65 / ec2-3-145-115-65.us-east-2.compute.amazonaws.com
Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)