Zgłoś komentarz do moderacji
Następujący komentarz zostanie przekazany do moderacji:
Arteks -Z tego co gadałem z gościem na chołdzie w Pszowie, to firma co ją rozbiera, to chciała porozumieć sie z PKP, aby szlak kolejowy z Pszowa do Bukowa był czynny dla tej firmy, firma zdeklarowała się że ten szlak wyremontuje za swoją kasę, po prostu tej firmie strasznie zależało aby ten kamień wywozić koleją, bo ciągnik siodłowy to drogi transport a do tego nie chcieli konfliktu z władzami miast i wsi, ale mimo starań to PKP nie chciało zrobić biznesu, mimo że ten szlak kolejowy jest nieczynny i PKP nic z niego nie ma. Wiec twoje myślenie powoduje że właśnie jest jak jest, gdyby było inne prawo(wolno rynkowe) to takiego biznesu nikt by nie olał a jest na tych chołdach w Pszowie miliony ton kamienia do przewiezienia do Bukowa, czysty zysk dla PKP, ale nie chce PKP, to zarobią posiadacze ciągników siodłowych, a masa tam jest tirów, tir za tirem wyjeżdża. Żwirownie są zapewne zainteresowane wywozem urobku za pomocą koleii, bo kolej jest o połowę tańsza niż ciągnik siodłowy a nawet wiecej, bo jeszcze są koszty kierowcy i wysokich opłat za posiadanie auta powyżej 3,5 tony, a taki ciągnik maksymalnie jedynie 25 ton może wziąść. Wiec kolej była by tanią alternatywą dla żwirowni, ale jak PKP zażąda sobie ceny a transport, to okazuje się że TIR jest tańszym transportem od koleii, mimo że pociąg to mniej ponad połowa kosztów niż TIR. To jak z węglem, taniej kupić węgiel importowany, niż z naszych państwowych kopalń, no ale ty jesteś za państwowymi firmami, to też jest jak jest, za to posiadacze firm transportowych to zacierają ręce i zarabiają masę kasy.Napisany przez koło, 01.02.2016 19:44
Wysyłając zgłoszenie, zgadzasz się z postanowieniam regulaminu dotyczącymi zbierania, przechowywania oraz przetwarzania danych.
Twoje zgłoszenie zostaje wysłane z adresu IP: 3.135.190.224 / ec2-3-135-190-224.us-east-2.compute.amazonaws.com
Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)