Zgłoś komentarz do moderacji
Następujący komentarz zostanie przekazany do moderacji:
Od września Rybnik z Gliwicami łączy już tylko jeden, prywatny przewoźnik z taborem w postaci podstarzałych busów. W dzień roboczy uruchamia 17 połączeń w każdą stronę, przez większość dnia jedzie jeden bus na godzinę, ostatni jest przed 20:00. W weekendy liczba połączeń spada do 6, jeden kurs co 2, 3 godziny. Poranny kurs z 06:55 jest tak obciążony, że pasażerowie jadą jak sardynki w puszce, a na przystankach pośrednich kierowca z trudem upycha kolejnych ludzi, bo mają bilety miesięczne i jadą do pracy czy na politechnikę. Podobnie jest po 15:00 z Gliwic. Tak w państwie aspirującym do grona rozwiniętych powinna wyglądać komunikacja między dwoma aglomeracjami? Rybnik i Gliwice potrzebują normalnej, publicznej komunikacji ze sobą - ze stabilnym rozkładem, często kursującej, niezawodnej, z odpowiednio pojemnym taborem. Nie takiej, która przepędza studentów do samochodów, a starszych ludzi jadących do lekarza traktuje jak kartofle. Otwartą kwestią jest to, czy to będzie pociąg, czy pojemny, niskopodłogowy autobus, jak z Gliwic do Tychów. Pociąg byłby wygodny, niezależny od korków i wpiąłby prawie 40-tysięczny Knurów do sieci kolejowej. Autobus z kolei byłby bardziej dostępny, w tym sensie, że miałby więcej przystanków w Rybniku i Gliwicach (a dzisiaj tylko niewielka część pasażerów jedzie z Rybnika Policji do Gliwic Placu Piastów).Napisany przez ~KKKK, 22.10.2019 22:07
Wysyłając zgłoszenie, zgadzasz się z postanowieniam regulaminu dotyczącymi zbierania, przechowywania oraz przetwarzania danych.
Twoje zgłoszenie zostaje wysłane z adresu IP: 18.188.223.120 / ec2-18-188-223-120.us-east-2.compute.amazonaws.com
Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)