Zgłoś komentarz do moderacji
Następujący komentarz zostanie przekazany do moderacji:
Mit #5 To wodór a nie akumulator będzie przyszłością. Pojazdy napędzane wodorem i akumulatorami będą współistnieć. Ogólna wydajność akumulatorów wygrywa w większości aut osobowych. Oba rozwiązania mają swoje wady i zalety. Będzie to kwestia dopasowania technologii do danego urządzenia. Do przejechania tego samego dystansu pojazdy elektryczne napędzane ogniwami paliwowymi (ang. FCEV) potrzebują ponad dwa razy więcej energii niż pojazdy elektryczne napędzane akumulatorami (ang. BEV). Ogólna sprawność napędu (ang. "well-to-wheel") FCEV wynosi 30%, podczas gdy BEV może osiągnąć 77%. Jednak im dłuższa trasa i większa ładowność, tym więcej korzyści może zaoferować wodór. Obecnie dostępnych jest zaledwie kilka pojazdów FCEVs, a według prognoz staną się one popularne dopiero po roku 2030. Będzie to jednak wymagało odpowiedniej reakcji politycznej, niższych cen zakupu oraz budowy stacji tankowania wodoru na szeroką skalę. W perspektywie krótko- i średnioterminowej pojazdy akumulatorowe będą głównym rozwiązaniem w zakresie transportu niskoemisyjnego.Napisany przez ~GórnikRudyPutina, 04.01.2023 20:15
Wysyłając zgłoszenie, zgadzasz się z postanowieniam regulaminu dotyczącymi zbierania, przechowywania oraz przetwarzania danych.
Twoje zgłoszenie zostaje wysłane z adresu IP: 18.191.162.73 / ec2-18-191-162-73.us-east-2.compute.amazonaws.com
Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)