Zgłoś komentarz do moderacji
Następujący komentarz zostanie przekazany do moderacji:
@ Obywatelka25 Mówią o planach elektryfikacji KDP napięciem 25kV AC - ale tylko mówią - znając życie będzie tam na większości dalej 3kV DC i stare loki/ezety osiągające 120 km/h. PKP IC dalej kupuje loki na 160 km/h oraz chce wynajmować na 125/140 km/h (choć są rodzynki na +200 km/h 3kV DC/wielosystemowe) - nawet na CMK jest tylko kilka odcinków na 200km/h - bo raczej wiedzą że dopiero jak się zużyją to wtedy będzie można kupować wielosystemowe na KDP. U nas tylko przy NEWAGU jest krótki tor testowy gdzie jest możliwośc testów pod napięciem 25kV AC, Żmigród dalej tylko 3kV DC (choć planują 25kV AC) - pozostaje Czeski Velim gdzie są wszystkie systemy. Pierwotne plany elektryfikacji PKP były na system 25kV AC ale lokomotywy były by wtedy dużo droższe, cięższe (a i wielki brat też miał swoje do powiedzenia). My zaczynamy od zera, a np w Czechach i Słowacji sieć 25kVDC powoli rozszerza się na północny-wschód (która jest na 3kV DC) - ale mają do tego tabor (zarówno jedno jak i wielosystemowy). PS W krzakach mają sporo loków na które mają chrapkę PKP Cargo oraz prywaciarze - ale lepiej niech gniją...Napisany przez ~ZmotoryzowanyPatrol, 20.08.2023 22:37
Wysyłając zgłoszenie, zgadzasz się z postanowieniam regulaminu dotyczącymi zbierania, przechowywania oraz przetwarzania danych.
Twoje zgłoszenie zostaje wysłane z adresu IP: 18.224.55.63 / ec2-18-224-55-63.us-east-2.compute.amazonaws.com
Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)