Zgłoś komentarz do moderacji
Następujący komentarz zostanie przekazany do moderacji:
Do aus prosta odpowiedź to moc P=I*U. Na tym samym przekroju przewodu trakcyjnym przy tym samym prądzie osiągamy 25/3 większa moc. Druga sprawa to mniejsze straty energii oraz dłuższe odcinki miedzy sekcyjne. Mnie zastanawia znowu czy sensowne jest użycie AC zamiast DC. Wszystkie jednostki wysokich prędkości mają silniki asynchroniczne, a sterowanie jest poprzez falowniki które defa kto potrzebują prądu stałego. Druga sprawa prościej przy hamowaniu odzyskowym prąd zwrócić do sieci prądu stałego DC. Kolejną ciężką sprawą to zasilenie dwufazowej sieci AC z trójfazowej sieci AC powstaje asymetria i jej cholerne problemy czego przy sieci DC nie ma. Kolejny problem to przy 25kVAC mamy to niepotrzebny ciężki transformator jednostkach dużej prędkości, gdzie za wszelka cenę minimalizujemy wagę, Czy nie lepiej powiedzmy 6-25kV DC i silniki na to napięcie oraz sterowanie falownikiem z tranzystorami wysokonapięciowymi mocy IGBT niż na około ciężej z większymi stratami itd czyli transformator obniżający do 3kVAC, układ prostowniczy na 3kVDC po czym falownik na 3kV i silniki asynchroniczne 3kV. A tak mielibyśmy tylko falownik na 6-25kVDC(w zależności od przyjętego prądu DC) i silniki asynchroniczne na przyjęte napięcie 6-25kVAC, ba silniki byłyby mniejsze i lżejsze od tych na 3kV przy tej samej mocy.Napisany przez cocolino, 21.08.2023 11:17
Wysyłając zgłoszenie, zgadzasz się z postanowieniam regulaminu dotyczącymi zbierania, przechowywania oraz przetwarzania danych.
Twoje zgłoszenie zostaje wysłane z adresu IP: 3.145.57.5 / ec2-3-145-57-5.us-east-2.compute.amazonaws.com
Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)