Oddział PKO Banku Polskiego w Rydułtowach od maja w nowej odsłonie
Mimo tego, że klienci coraz chętniej korzystają ze zdalnego załatwiania spraw bankowych, cały czas placówki stacjonarne odgrywają istotną rolę w budowaniu relacji i stanowią ważny kanał kontaktu z bankiem. Dlatego tak ważne jest, aby przestrzeń, w jakiej klienci są obsługiwani była nowoczesna, dyskretna i komfortowa. W tym kierunku zmierza PKO Bank Polski w modernizacji swoich oddziałów. Przykładem oddziału, który w ostatnim czasie zmienił swoje wnętrze, jest Oddział 1 w Rydułtowach.
- Obsługujemy głównie klientów indywidualnych - mieszkańców miasta i okolic. Nasz oddział działa od ponad 40 lat i dla wielu klientów to bank pierwszego wyboru, co niezmiernie nas cieszy. Wiemy, jak dla klientów ważna jest dyskrecja w trakcie rozmów o sprawach finansowych i teraz możemy ją zapewnić w pokojach spotkań biznesowych. Dużo czasu poświęcamy na edukację cyfrową klientów, pomagamy w skorzystaniu z bankomatu. Teraz będzie to łatwiejsze z powodu rozwiązań, jakie mamy w nowym oddziale, m.in. dzięki stanowisku samoobsługowemu czy dodatkowemu bankomatowi – mówi Lucyna Górska, dyrektor Oddziału 1 PKO Banku Polskiego w Rydułtowach.
W zmodernizowanym oddziale znajdują się dwa tradycyjne stanowiska obsługi kasowej oraz pokoje spotkań zapewniające komfort i dyskrecję. Nowością jest także stanowisko samoobsługowe, które umożliwia samodzielne realizowanie prostych transakcji przez klienta. W razie potrzeby doradcy w oddziale wytłumaczą, jak bezpiecznie i sprawnie korzystać z urządzenia. Oddział obsługuje swoich klientów na jednym poziomie, co jest dużym ułatwieniem dla osób z niepełnosprawnościami, starszych oraz z małymi dziećmi. Z myślą o najmłodszych w placówce znalazło się miejsce na kącik zabaw.
- W każdym działaniu najważniejsi są ludzie i dlatego uważam za duży sukces to, że jest wielu klientów korzystających z naszych usług i produktów od lat. Klienci swoje zadowolenie wyrażają opiniami w internecie oraz rekomendacjami, dzięki którym pozyskujemy kolejnych klientów. Satysfakcja i zadowolenie klientów to zasługa profesjonalnych i doświadczonych doradców – i taki jest mój zespół. Przykładamy dużą wagę do edukowania klientów, jak samodzielnie i bezpiecznie korzystać z naszych usług – dodaje L. Górska.
W zmodernizowanym oddziale PKO Banku Polskiego nie ma tradycyjnych ulotek i plakatów. Najważniejsze informacje o bieżącym funkcjonowaniu oddziału wyświetlane są na ogólnodostępnym ekranie. Większość czynności klienci mogą wykonać w asyście doradców na ekranach dotykowych lub wykorzystując swoje smartfony. Takie rozwiązania pozwalają ograniczyć konieczność wydruków papierowych, co ma bezpośredni wpływ na ekologię i ochronę środowiska. Wystrój wnętrza ocieplają elementy zieleni na ścianach oraz fototapeta przedstawiająca okoliczną przyrodę.
Obecnie wiele spraw bankowych możemy załatwić sami, bez wizyty w oddziale. Tych procesów, którymi można się zająć w sposób cyfrowy przybywa systematycznie, a banki cały czas pracują nad rozszerzeniem tych możliwości. W PKO Banku Polskim to proste, bezpieczne i wygodne, a jednocześnie pozwala oszczędzić czas i pieniądze. Np. wpłacając lub wypłacając pieniądze w urządzeniu należącym do banku (bankomat czy wpłatomat) klient PKO Banku Polskiego nie zapłaci prowizji. Sieć urządzeń należących do nas to prawie 3 tys. bankomatów i ponad 1,3 tys. urządzeń z funkcją wpłaty. Właściciele PKO Konta dla Młodych mają darmowe konto, bezpłatne są również wypłaty i wpłaty gotówki ze wszystkich bankomatów PKO w kraju i wypłaty we wszystkich bankomatach na całym świecie. Karta płatnicza, BLIK, płatność zbliżeniowa telefonem, Apple Pay, Google Pay, a na zegarkach Garmin Pay i SwatchPay! - to tylko część możliwości, dzięki którym w wygodny i szybki sposób zapłacimy za zakupy stacjonarne lub internetowe, a środki od razu trafiają na konto odbiorcy. Klienci banku mogą korzystać z systematycznie wzbogacanych usług bankowości elektronicznej oferowanych pod marką iPKO (bankowość elektroniczna to m.in. możliwość opłacenia online rachunków za prąd czy mieszkanie bez konieczności wizyty w placówce), jak również z aplikacji mobilnej IKO, którą można zainstalować w telefonie i korzystać z szerokiego wachlarza funkcji bankowych i płatniczych 24 godziny na dobę w dowolnym miejscu. Za pomocą IKO można sprawdzić m.in. saldo i historię rachunku, zlecić przelew na numer rachunku bankowego do dowolnego odbiorcy, spłacić zadłużenie na karcie kredytowej, założyć lokatę czy doładować telefon na kartę. Klienci mogą również skorzystać z usługi wideodoradcy, gdzie podczas rozmowy on-line można złożyć wniosek o kartę kredytową, pożyczkę gotówkową, ubezpieczenie komunikacyjne oraz otwarcie limitu w koncie. Każdy kto chce porozmawiać on-line z doradcą banku na temat oferty dla klientów indywidualnych może to zrobić bez wychodzenia z domu, siedząc wygodnie ze smartfonem w dłoni lub przed komputerem.
Materiał zewnętrzny