Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Anna Ronin: Racibórz może być antyhejtowy

Raciborska radna Anna Ronin (na zdj.) nawiązuje do ostatnich wydarzeń z Gdańska. Poniżej publikujemy treść listu, który trafił na naszą redakcyjną skrzynkę.

Anna Ronin: Racibórz może być antyhejtowy
Anna Ronin jest drugą kadencję radną Raciborza. Na zdjęciu z przewodniczącym rady miasta Leonem Fiołką i radnym Piotrem Klimą

Szanowni Państwo,

ostatnie tragiczne wydarzenia z Gdańska nie mogą pozostać bez echa również w Raciborzu. Dlatego zachęcam wszystkich, aby dołączyć do wspólnej akcji „stop mowie nienawiści”.

Racibórz może stać się inicjatorem dla innych dołączających do nas „antyhejtowych miast”. Tym bardziej, że zalążki podobnej akcji sięgają roku 2014. Inicjatorem było wtedy raciborskie stowarzyszenie ASK, które przeprowadziło innowacyjny projekt społeczny „Palące słowa. Zwalczanie mowy nienawiści w Internecie”, zrealizowany w ramach programu „Obywatele dla Demokracji”. Projekt ten rozpoczął się z dniem 1 kwietnia 2014 r., a zakończył 30 czerwca 2015 r.

Filmik promujący akcję:

Podkreslić należy, że pozytywnym przykładem zwalczania mowy nienawiści wykazał się wcześniej portal nowiny.pl, który do 1 czerwca 2016 roku umożliwiał komentowanie artykułów tylko po uprzedniej rejestracji i zalogowaniu na portalu. Najprawdpodobniej w związku z faktem, że konkurencyjne portale wobec nowiny.pl nie przyłączyły się do tej akcji (nie wprowadziły zasady rejestracji w portalu przed umieszczaniem komentarza) redakcja Nowin z dniem 1 czerwca 2016 r zmieniła zasady i wycofała się z konieczności rejestracji i logowania. W związku z tym akcja zatrzymania mowy nienawiści w Raciborzu nie powiodła się i ostatnie lata pokazały brutalizację debaty publicznej, zdziczenie i głębokie patologie w hejtach internetowych- jak oceniają to eksperci.

Dlatego zachęcam do odświeżenia inicjatywy ASK już teraz. Proponuję wszystkim raciborskim portalom internetowym wprowadzenie wspólnej identycznej zasady dotyczącej umieszczania komentarzy pod artykułami. Taki odważny krok mógłby być wspaniałym świadectwem dojrzałości w walce z mową nienawiści w Raciborzu.

Uważam, że Racibórz ma szansę stać się antyhejtowym miastem, być może pierwszym takim w Polsce!

Anna Ronin

Ludzie

Anna Ronin

Radna Miasta Racibórz

47 komentarzy

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~Jak_to (78.31. * .167) 05.02.2019 09:09

Za szybko oczekujecie zmian. A widać, że zmiany już są. Od kiedy prawdę nazywacie hejtem?

~krystata (217.99. * .139) 03.02.2019 17:06


do ~brumekaczka - jeeli te materiały tj Wolny Racibórz nie były opisane jako materiały wyborcze - to kiepsko.bo były wydane w związku z wyborami.
a były opisane jako gazeta? miały odpowiednią rejestrację,nazwę redakcji,imię i nazwisko redaktora ,nazwę wydawcy?
A zawartość ? poza hejtem np walka z asfalciarnia ,wezwanie do zmiany władzy ,żeby asfalciarnie przenieść. A co teraz ? nowa władza podobno przedłużyła działanie asfalciarni o kolejny rok ,mając gdzieś wolę radnych z zeszłej kadencji.a pani Ania co na to? pani Ania NIC

~brumekaczka (83.10. * .105) 29.01.2019 09:39

"Do ~Dyvhiufdsdd ...sięgnąłem po Wolny Racibórz i złapałem cię na (delikatnie pisząc) nieścisłości. Te gazety nie są opisane jako materiały wyborcze więc jeśli ty tak piszesz to jak mamy to odbierać? Jako kłamstwo, hejt? "

to znaczy jeśli hejt nie nie opisany przez autora jako hejt to hejtem nie jest?
przecież ten Wolny Racibórz był wydany specjalnie na potrzeby kampanii wyborczej. czy ktoś ma inne zdanie?

~Kapusta (88.156. * .121) 28.01.2019 23:04
0

Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu

~Świtezianka (31.0. * .239) 27.01.2019 20:39

Grzesznik może się nawrócić - to odnośnie przytyków dla pani radnej Anny Ronin. Uprawiała politykę używając zagrań na pograniczu faulu, ale wiedziała co robi. W sądzie się obroniła więc ma prawo czuć się niewinna wobec oskarżeń. Internauci nie mają żadnej mocy nakładania realnych kar lub grzywien. Anna Ronin jest tu twarzą antyhejtowej kampanii, ale gdy ją odstawić, to cele są słuszne. Miłość powinna być silniejsza od nienawiści inaczej nasz świat się skończy za sprawą nas samych.

~farsa (87.205. * .253) 27.01.2019 20:07

https://wpolityce.pl/polityka/431343-osrodki-opinii-usiluja-nalozyc-kaganiec-spoleczenstwu

Co o tym sądzicie?

~to_prawda (83.10. * .212) 27.01.2019 20:02

Ale mam pytanie czy to według Was jest mowa nienawiści i hejt co powiedziała Ewa Kopacz na konwencji KKO „Mówimy PiS-owi: jesteście nieaktualni, czuć od Was naftaliną. Nauczcie się żyć w Europie!”.

~to_prawda (83.10. * .212) 27.01.2019 19:58

do: ~niejestemrobotem ....Ja myślę, że Anna Ronin ma najwięcej powodów by o to zabiegać, ponieważ to przeciwko niej rozpętano prawdziwą mowę nienawiści w 2014 roku i później to kontynuowano jak upubliczniała odważnie kolejne niewygodne fakty dotyczące życia politycznego tego miasta.

~niejestemrobotem (46.5. * .214) 25.01.2019 15:49
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Koniec świata! Ania od układu apeluje o rzetelną fyskusję w internecie!

~STOP@hejtom (5.173. * .205) 24.01.2019 21:38

Do ~Dyvhiufdsdd ...sięgnąłem po Wolny Racibórz i złapałem cię na (delikatnie pisząc) nieścisłości. Te gazety nie są opisane jako materiały wyborcze więc jeśli ty tak piszesz to jak mamy to odbierać? Jako kłamstwo, hejt?

~STOP@hejtom (5.173. * .205) 24.01.2019 21:32

Do ~Dyvhiufdsd ....czy dostrzegasz pewną niekonsekwencję w tym co piszesz i nieuczciwość? Ktoś może zarzucić ci hejtowanie i oczernianie. Napisz konkretnie jakie zdania, teksty twoim zdaniem to hejt? Bo chyba to sugerujesz?

~Dyvhiufdsdd (188.146. * .134) 24.01.2019 13:11
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Autorka gazetki wyborczej "Wolny Racibórz" apeluje o zaprzestanie hejtu. I kto to mówi? Świat stanął na głowie.

~60pesel (109.241. * .71) 23.01.2019 22:35

A kaj je Ujec z hanowca ?

~STOP@hejtom (94.254. * .124) 23.01.2019 19:32

Mały błąd :) ....ma być "Do ~farsa zgadzam się, że ocena czy coś jest hejtem czy nie, nie powinna być uzależniona od tego czy dany tekst jest podpisany czy nie."

~STOP@hejtom (94.254. * .124) 23.01.2019 19:31

Mały błąd :) ....ma być "Do ~farsa zgadzam się, że ocena czy coś jest hejtem czy nie, nie powinna być uzależniona od tego czy dany tekst jest podpisany czy nie.

~STOP@hejtom (94.254. * .124) 23.01.2019 19:22

Do ~farsa zgadzam się, że ocena czy coś jest hejtem czy nie powinna być uzależniona od tego czy dany tekst jest podpisany czy nie. Ale dyskusja o tym jak dyskutować, jak oceniać, jak krytkować jest ważna.

~STOP@hejtom (94.254. * .124) 23.01.2019 19:17

Do ~norama to bardzo uproszczona interpretacja tego co napisałem, która jest nieuczciwa. A co drugiej sprawy, napisz o jaki tekst lub zdanie konkretnie chodzi. Wtedy będzie się można odnieść.

~farsa (77.254. * .73) 23.01.2019 13:58
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Hejt jest hejtem czy anonimowy, czy podpisany. W większości portali jest podawany IP i wg. niego, służby znajdą hejtera. Dlaczego całe miasto ma wiedzieć z nazwiska i imienia, kto jaką prasę czyta i co komentuje - czemu to ma służyć? Pochwali, to okrzykną go lizusem, zhejtuje, to ukarzą i słusznie. Ludzie swój rozum mają i nim powinny się kierować. Nakazy i zakazy nic nie dadzą, zobaczcie co dzieje się na ogólnopolskich portalach. IP uważam za wystarczający, bo od oceny są odpowiednie służby, a nie politycy.

~norama (79.189. * .231) 23.01.2019 07:47
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

~STOP@hejtom -uważasz,ze podpisany hejt i to jeszcze w trakcie kampanii wyborczej , to nie hejt?

~do_poniżej (5.184. * .221) 22.01.2019 16:15
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

no to masz szczęście, ale poczekaj .....zmienisz zdanie .. Pozdrawiam Serdecznie

savonarola 22.01.2019 16:07
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Miałem na myśli, że ja na tym portalu tego hejtu nie odczuwam w skali, która by mnie zniechęcała, w przeciwieństwie do wielu mediów ogólnopolskich, które publikują wypowiedzi naszych polityków i niektórych publicystów.

~do_poniżej (5.184. * .221) 22.01.2019 15:09
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

" ale mnie osobiście mniej razi jakiś anonimowy hejt na portalach " Ciebie może i mniej razi ale razi .
Hejt to hejt

savonarola 22.01.2019 14:36
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Na pewno anonimowość hejtowi sprzyja, ale mnie osobiście mniej razi jakiś anonimowy hejt na portalach różnych przygłupów, zazwyczaj po kilku piwach, niż agresywne wypowiedzi ludzi, głównie polityków, pod nazwiskami w telewizji, na tweeterze, itp., których zasięg jest dużo większy i wpływ społeczny także. Bez naprawy tego i przykładu, a nawet zachęty z góry, niewiele się zmieni.

~do_poniżej (5.184. * .221) 22.01.2019 13:52
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

~A_tociekawe (94.254. * .162) Tak samo jest hejt TYLKO nikt który jawnie pisze komentarz jestem w 100% pewien, że 1000 razy się zastanowi czy to napisze. Pisanie komentarza jawnie to tak samo jak powiedzenie komuś czegoś prosto . Przykład kolizja drogowa zgłasza osoba winna tej kolizji i policjant stwierdza winę tej osoby .....typowy tekst Sprawa do sądu i osoba zgłaszająca rezygnuje i przyznaje się do spowodowania kolizji . Jakie było zaskoczenie tej osoby z Knurowa jeżeli dobrze pamiętam że policja zapukała do jego drzwi

~A_tociekawe (94.254. * .162) 22.01.2019 13:23
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Czyli jak.ktoś jest podpisany to już nie jest hejt? Ciekawa teza...

~STOP@hejtom (5.173. * .89) 22.01.2019 13:14

Do ~czytanka a do jakiego artykułu mam się odnieść? Na razie napiszę tylko tyle że A. Ronin się podpisała pod artykułami i to jest zasadnicza różnica.

~STOP@hejtom (5.173. * .89) 22.01.2019 13:10

Do ~czytanka oczywiście, że czytałem i pierwsze i drugie wydanie Wolnego Raciborza. Zostawiłem sobie te wydania na pamiątkę jak np. zdjęcie znanego raciborskiego piłkarza z jego autografem. Bo jedno i drugie to dla mnie ciekawe i ważne fakty historyczne z mojego miasta.

~czytanka (217.99. * .135) 22.01.2019 11:02
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

~STOP@hejtom - polecam lekturę "W0lny Racibórz".

~STOP@hejtom (94.254. * .27) 21.01.2019 22:29
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Niektórzy tu komentujący mylą wolność słowa i przedstawianie prawdy z pisaniem kłamstw i obelg. A to dwa przeciwstawne zachowania. Ideą tego typu akcji są właśnie próby wyrugowania z debaty publicznej tego co w Raciborzu najbardziej eskalowało w kampanii wyborczej w 2014 roku. A może się mylę?

~Wario (109.241. * .71) 21.01.2019 19:29
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

LOGOWANIE...Ludzie się boją o konsekwencje jak napiszą prawdę o urzędasach itd.. Owszem , nie jest się anonimowym ale trzeba do tego służb . No to jak trzeba logowania to wszystkie "brudy" pójdą pod dywan.

erwin 21.01.2019 18:46
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

administrator lub moderator też człowiek, ma swoje poglądy. Każdy z podniesioną przyłbicą powinien wyrażać swoje poglądy. Jeżeli się nie obraża nikogo to czego się bać. Chyba żyjemy w wolnym kraju!!!

~ad_vocem (77.254. * .140) 21.01.2019 17:23
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

W tym zakresie różnica jest czysto techniczna, bo wprawdzie nikt mnie nie zablokuje, ale redaktor czy moderator usunie mój komentarz. W obu przypadkach ocena i tak będzie subiektywna. Bardziej chodziło mi o to, że ja nigdy nikogo nie obrażam, stosuję się do netykiety, itp. ale po prostu nie chcę ujawniać swojego nazwiska. Mam takie prawo.

~w_czym_problem (46.134. * .134) 21.01.2019 17:03
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

do ~ad_vocem (77.254. * .140) "A co to ma do rzeczy, że ja się nie loguję". Bo jako niezalogowany czujesz że możesz pisać co tylko chcesz i nikt cię nie zablokuje ! Ale jak będziesz miał konto to musisz podporządkować się do praw panujących na tym portalu .

~ad_vocem (77.254. * .140) 21.01.2019 16:50
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

do ~w_czym_problem

A co to ma do rzeczy, że ja się nie loguję? Pisałem o zjawisku, które występuje, a nie o sobie.

~w_czym_problem (46.134. * .134) 21.01.2019 16:23
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

~ad_vocem (77.254. * .140) dlaczego nie zalogujesz się na nowiny.pl i będziesz komentować komentarze jako osoba zalogowana ?

~Świtezianka (37.248. * .134) 21.01.2019 16:19
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

A ja jednak się zastanawiam, dlaczego właśnie teraz.. Wcześniej nikomu nie przeszkadzało - lokalnie, że pan Mirosław Lenk jest opluwany w każdy możliwy sposób, pan Adam Hajduk podobnie. A jak władzę w mieście przejęła opozycja, to lepiej, żeby anonimowość komentowania przeszła do lamusa? Pożyjemy i zobaczymy co dobrego z tego wyjdzie. Jak znam życie to będzie tylko zobowiązania krótkoterminowe. Naszracibórz czy każdy kto posłucha szybko wróci na swoje tory, gdyż to w końcu biznes, a nie działalność charytatywna.

~ad_vocem (77.254. * .140) 21.01.2019 16:16

Inicjatywa może i chwalebna, ale naiwna. Żyjemy w takich czasach, że niektórzy ludzie pod nazwiskiem nie boją się pluć na innych bardziej niż inni anonimowo.

zezem 21.01.2019 15:51
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

czyli propozycja urawniłowki.

poszedłbym dalej, taki sam interfejs dla wszystkich portali, takie same treści i reklamy.

a artykuły cenzurowane przez regionalną komisję cenzorską ?

takie rzeczy 30 lat po wyborach czerwcowych.............

~takietamniebedzie (217.99. * .36) 21.01.2019 15:37
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

wydawnictwo Wolny Racibórz. określenia beton, kruszenie betonu,klocek z betonu,mafia z willeńskiej, z YETI Ocic , urocza konferencja na przystani kajakowej , obrzucanie pomówieniami rodzinę urzędującego prezydenta..itd.
i teraz nawoływanie do kampanii antyhejtowej.
trzeba mieć tupet.

~farsa (77.253. * .78) 21.01.2019 15:28
oceniono 1 raz
-1
Zgłoś

Portale to firmy, jak można narzucić im jednakowy system komentarzy? Może lepiej zlikwidować portale, by mieszkańcy nie wiedzieli, co się w mieście dzieje? Nowiny pokazują IP - to jeszcze mało? Inny portal przez Facebook wprowadza komentarze, nadgorliwość jest gorsza od ........ Stracą czytelników, bo nie każdy ma konto na Facebooku. No ale firma decyduje i ich problem.