"Wąskie gardło" na trasie do Czech [WEBKRYTYKA]
W latach 2014-2016 wyremontowano linię kolejową 158 Rybnik Towarowy – Chałupki, najkrótszy i najszybszy łącznik z GOP i ROW do Czech. Od tego czasu jednak sporo rzeczy wymaga poprawy - pisze nasz Czytelnik.
"Wąskie gardło" na trasie do Czech [WEBKRYTYKA]
Kiedy przystępowano do remontu linii Rybnik-Wodzisław-Chałupki, pasażerski ruch kolejowy na odcinku Wodzisław-Chałupki był zawieszony. Remont uzasadniano tym czy jakieś pociągi pasażerskie powrócą na tą trasę. Podnoszone wtedy głosy miłośników kolei o tym, że na linii trzeba również odbudować mijankę w Czyżowicach, gdyż niebawem linia utraci przepustowość i zdolność trasowania nią kolejnych pociągów. Głosy te były jednak tłumione. PKP odpowiadało, że trzeba zobaczyć, jakie będzie zainteresowanie tą trasą wśród przewoźników i wtedy pomyśli się co dalej… Dziś po nieomal 10 latach wiemy, że chęć przewoźników do jazdy linią 158 przez Rybnik i Wodzisław do Czech jest ogromna. Koleje Śląskie, PKP Intercity, Leo Express, a wcześniej również PKP Przewozy Regionalne korzystali z tej linii po remoncie. Ponadto przewoźnicy towarowi równie chętnie wybierali ten najkrótszy łącznik z GOP i ROW do Czech i często można było widzieć pociągi z węglem, koksem, kontenery, platformy samochodowe itd. na tej trasie. Oczywiście oni są ostatni w kolejce i jadą tylko wtedy, kiedy to jest możliwe. W ostatnich latach za dnia jest to praktycznie bardzo trudne (z uwagi na ciągły ruch pociągów pasażerskich).
Nie jest więc tak, że to, co dziś jeździ linią 158 jest wszystkim, co może lub chce po niej jeździć. Chęci są dużo większe niż obecne możliwości. Linią chcą jeździć zarówno przewoźnicy pasażerscy, jak i towarowi, sęk w tym, że ma ona ograniczoną przepustowość. Wąskim gardłem jest odcinek Wodzisław-Olza, gdzie na całej długości między Olzą a Wodzisławiem jednocześnie może znajdować się tylko jeden pociąg. Dopiero gdy dojedzie on odpowiednio do Olzy lub Wodzisławia – może ruszyć w drogę kolejny. Powoduje to, że trasą tą nie można planować tylu pociągów (szczególnie towarowych, ale i osobowych) ilu chcieliby przewoźnicy.
Problem znany jest od kilku lat. Rozwiązaniem byłaby odbudowa mijanki (posterunku ruchu) w Czyżowicach, w połowie drogi między Wodzisławiem a Czechami. Wtedy przepustowość linii wzrosłaby niemal dwukrotnie. Można by wtedy zaplanować więcej pociągów zarówno osobowych, jak i towarowych, ponadto w istniejących obecnie rozkładach jazdy umożliwiałaby ona redukcję opóźnień i krótsze postoje.
Obecnie ze względu na oddanie do ruchu niebawem nowego przystanku Wodzisław Śląski – Centrum, fatalna już przepustowość LK158 jeszcze się pogorszy. Pociągi z Wodzisławia do Chałupek będą zatrzymywać się na nowym przystanku, co wydłuży ich przejazd do Olzy, a tym samym czas, kiedy kolejny pociąg będzie mógł przejechać linią. Ponadto możliwe, że ograniczona zostanie tam prędkość, co jeszcze bardziej obniży przepustowość linii 158.
Dziś dochodzi więc do paradoksów komunikacyjnych, kiedy pociągi towarowe ze stacji Radlin Marcel (KWK, Koksownia) do Czech jadą przez Racibórz 59 kilometrów, zamiast linią przez Wodzisław 23 kilometry! Pociągi nad polskie morze w jedną stronę jadą przez Racibórz, w drugą przez Wodzisław. Przepustowość na LK158 za dnia jest wyczerpana. Dziś już praktycznie nie widać tutaj pociągów z samochodami, kontenerami, węglem czy koksem.
Pociągi Kolei Śląskich i Intercity jadące w równych odstępach (6-7 minut za sobą) na długości całej trasy od Katowic do Wodzisławia - po dojedzie do Wodzisławia muszą się zatrzymać i czekać, ponieważ czas przejazdu z Wodzisławia do Olzy jest większy niż owe 6-7 minut. Oznacza to, że pierwszy pociąg musi dojechać do Olzy (co zajmuje jakieś 12 minut) po czym może ruszyć ten drugi, czekając niepotrzebnie w Wodzisławiu.
Wąskie gardło na trasie Wodzisław Śląski – Olza powinno być jak najszybciej zlikwidowane, a tym bardziej przy planach budowy CPK i dodaniu kolejnego węzła w Wodzisławiu już za kilka lat. Jednakże od czasu oddania linii w 2016 r. PKP PLK jak i Ministerstwo Infrastruktury nie kwapią się do poprawy przepustowości zatłoczonej LK158. Problemem jest również brak aktywności lokalnych polityków i samorządów w celu poprawy przepustowości LK158.
Pozostaje mieć tylko nadzieję, że ktoś w końcu uzna za zasadną odbudowę zlikwidowanej (nie tak w końcu dawno temu) mijanki w Czyżowicach i problem wąskiego gardła na międzynarodowej linii kolejowej do Czech częściowo zniknie. Obecnie linia ta jest sztucznie tłumiona, właśnie przez brak odbudowy wszystkich zaprojektowanych dawniej posterunków ruchu od Katowic do Ostrawy (a w sumie to tylko tego jednego posterunku ruchu – bo pozostałe, jak np. mijankę w Łaziskach Bradzie odbudowano). Smutne jest to, że w dobie prężnego rozwoju kolei w Polsce, inwestycjach którymi chwali się PKP za wiele milionów złotych, często na liniach z dużo mniejszym ruchem osobowym i towarowym, nikt nie znajduje czasu, chęci i pieniędzy dla odbudowania potrzebnej tutaj na LK158 mijanki. Patrząc na cały stan kolei w powiecie wodzisławskim zaczynam wierzyć w to, że Państwo Polskie to zadanie po prostu przerasta…
Zły stan infrastruktury kolejowej w powiecie wodzisławskim dopełnia obraz zarastającej samosiejkami stacji Wodzisław Śląski, na której nieczynnych jest obecnie wiele torów (8,10,12,14,16,18,20,26,28,30,32). Przynajmniej część z nich wymaga remontu i przywrócenia do ruchu. Czy brak remontu torów w Wodzisławiu Śląskim i brak odbudowy mijanki w Czyżowicach to przypadek? Chciałoby się w to wierzyć... W każdym razie, na działania poprawiające infrastrukturę kolejową w powiecie wodzisławskim na Górnym Śląsku wciąż czekamy.
Opinie oraz treści zawarte w rubryce Publicystyka przedstawiają wyłącznie własne zdanie autorów i mogą ale nie muszą odzwierciedlać poglądów redakcji. Masz coś ciekawego do przekazania szerszemu gronu - zapraszamy na łamy portalu nowiny.pl - opublikujemy Twój felieton bezpłatnie. Wyślij swoje przemyślenia na adres portal@nowiny.pl. Redakcja zastrzega sobie prawo odmowy publikacji materiału.
Po analizie dostępnych informacji nt. rozkładu na 2024 potwierdzają się obawy
Polonia i Wydmy przez Racibórz, Pirat przez Zebrzydowice
tym samym z Wodzisławia znika ostatni sezonowy
Będzie 3 x Silesia, Sobieski i Porta Moravica
Ponieważ Ministerstwo Infrastruktury-PKP IC deklarowało, że docelowo planuje przekierować wszystkie wiedeńskie na Zebrzydowice, to w późniejszych rozkładach mogą zostać tylko te SIlesie
Także możemy podziękować naszym leniom rodzinie Ewa i Adam Gawęda oraz Teresie Glenc, za to Michał Woś postarał się o Racibórz.
Nie ma właśnie porządku i w tym jest problem, bo Rybnik tak rozsporządza że kolej w Wodzisławiu jest sztucznie niszczona , mimo że ma potężny potencjał. Kolej działa tak, że jak się niszczy konkurencję to cała kolej dostaje po literach, czego właśnie Rybnik nie rozumie, że niszczy kolej.
Jak widać po waszych wpisach Rybnik wszystkim rozporzadza i na wszystko na wpływ. Czy to źle? Przynajmniej jest jakiś porządek. Lepiej jak jeden duży rządzi niz dziesięciu małych.
Był plan zrobienia łącznicy Żory-Leszczyny z pominięciem Rybnika mniej wiecej na przebiegu linii piaskowej to specjalnie wykupili ją i zrobili ścieżkę rowerową, aby czasem coś nie pojechało bokiem.
Dokument „PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. – zamierzenia inwestycyjne na lata 2021 – 2030 z perspektywą do 2040 roku” A tak zobaczcie jak dużo jest inwestycji dla rybnika lub go centralizującego w regionie.
plk-sa.pl/informacje/rozwoj/zamierzenia-inwestycyjne
106 "Budowa łącznicy pomiędzy liniami kolejowymi nr 140 i 148"
Zauważcie jak rybnickie lobby powycinało linie kolejowe (tak, żeby wszystko jeździło przez Rybnik) zniszczono więc trasy Orzesze-Żory, Jastrzębie- Wodzisław, Olza-Racibórz, Zebrzydowice-Jastrzębieb itp. Do tego zniszczono stacje w Żorach i Wodzisławiu aby Rybnik przejął transporty i załadunek. Tak oto działają rybnickie niszczyciele. Chcą aby Wodzisław czy Żory nie miały nic. Dlatego na złość im trzeba odbudować stacje w Wodzisławiu. Ma świetne położenie i będzie miała masę klientów nawet z Niedobczyc i Popielowa.
Ale ja piszę o Rybniku w województwie Śląskim, ty piszesz widocznie o innej miescowsości co tez tak samo się nazywa, więc nastąpiła pomyłka, bo Rybnik w Ślaskim jest wiochą z domami w centrum, widocznie są dwie miejscowości w Polsce, doszło do pomyłki, bo piszemy o dwóch różnych miejscowościach.
@gagarin no i już pozostał tylko bełkot zakłamujący rzeczywistość... Zakłady rybnickie świetnie prosperują i przybywa nowych. Rybnik mógł mieć nową kopalnię o której wspominasz ALE NIE CHCIAŁ. Władze Rybnika sobie wybierają kto ma tam inwestować, a nie tak jak Wodzisław czy Żory które muszą brać to... co przychodzi czyli montownie w oparach plastiku. W Rybniku inwestycje zapowiedzieli: Polsat, Tauron, Orlen, Panattoni. Wspomniałeś o mieszkaniach - pełno się buduje i to całe OSIEDLA jak w czasach PRL np. Zielony Horyzont, Łączna, Parkowa, osiedle Stawowa. W centrum powstają nowe kamienice na Reja czy 3 Maja, a miasto buduje TBS na Hallera i Sztolniowej. Wspominasz o Katowicach - bingo! Największy katowicki deweloper Estete TDJ chce wybudować całe nowe osiedle w miejscu Ryfamy blisko dworca w Rybniku. Z pewnością będzie to atrakcyjne miejsce do życia dla wielu dojeżdżających do pracy do Rybnika z powiatu SWD. A skoro tak dużo się w Rybniku buduje to... jest to mega atrakcyjne miejsce pracy dla budowlańców z całego ROW. :))) Rybnik - miejsce które można prześcignąć tylko... w zazdrości hehehe
NosorozecRogatek -Czy ty umiesz czytać z zrozumieniem? Rybnik ma dwie ledwo zipiące kopalnie, gdzie wydobycie ostro szwankuje, Jankowice sie kończą masakrycznie tak jak Chwałowice, do tego idioci nie chcą kopalni na paruszowcu, gdzie praktycznie fedrowano by jedynie pod lasami i polami to istny strzał w kolano, fabryki wybudowane na Paruszowcu nie mają pracowników, wszędzie reklamy o przyjęcie pracowników do firmy na Paruszowiec. Autobusy zakładowe do Czech i Kornic kursują bardziej niż miejskie, Rano trasa na Gliwice zablokowana przez auta SR tak samo jak na Żory.Przyrost naturalny maleje i pracowników coraz mniej a Rybnickie zakłady słabo płacą i dlatego te migracje, aż strach pomyśleć jak eko okna w Wodzisławiu otworzą, ciekawe jak zakłady działają bez siły roboczej, a mieszkań się mało buduje w Rybniku, bo to nie Katowice, gdzie wieżowce mieszkalne rosną jak grzyby po deszczu.
Arteks Arek ty sie w Wodzisławiu Śląskim urodziłeś, szpitala w Rybniku nie było czy kolej nieczynna była? Linia 158 mijanki nie miala do Rybnika czy co?
@gagarin ale bełkot... piszesz o jakichś Żorach, Wodzisławiu - a tam od dawna nie ma żadnych zakładów pracy korzystających z kolei bo tam nie ma przemysłu... Stacje pełnią rolę przelotowych. Od lat do Żor czy Wodzisławia Cargo Rybnik nie wysyła już lokomotyw manewrowych... W Rybniku jest najwięcej dużych zakładów w których pracują mieszkańcy całego regionu. Oni też korzystają w dojazdach z kolei. Wielu mieszkańców regionu ma pracę dzięki temu, że Rybnik jest dużym węzłem kolejowym i miejscem pracy dla maszynistów, obsługi technicznej, serwisu, rewidentów, manewrowych, dróżników, kierowników pociągów, dyżurnych ruchu, nastawniczych, elektryków, spawaczy, drogowców itd. Tak, powiat wodzisławski coś ma - ale co ciekawe nie Wodzisław. Dziwne, że stolica powiatu jest gorsza od miejscowości w swoim powiecie.
O to to to! Cały region powinien ich bojkotować i domagać się reparacji od Rybnika, bo się rozwijał kosztem okolicznych miejscowości. Jak od ponad 200 lat Rybnik wypasał się na okolicznych kopalniach i się obwieszczał stolicą regionu czy aglomeracji to rybnikersom pasowało, a jak prawie wszystko już naokoło wyfedrowane i zostało złoże na Paruszowcu, to wtedy srogi butel.
NosorozecRogatek -Jesteś w błędzie Rybnik żyje a właściwie pasożytuje na miastach sąsiednich, widać że nie masz pojęcia o koleii. Rybnik żyje dzięki głównie JSW, bo Rybnik obsługuje kopalnie z Jastrzębia, do tego dochodzi Marcel i Koksy, a Jankowice upadają, ścian i wydobycie ubywa, podobnie jak Chwałowice, zobacz jak te kopalnie upadają, a tym czasem Marcel nowe ściany robi, tak jak Rydy. Więc gdyby nie Jastrzębie i Wodzisław to kolej w Rybniku była by na poziomie dworca w Rybniku, nie miała by roboty. A jeśli masz na myśli produkcję i na tym opierasz kolej i w takim razie Żory powinne mieć dwa razy wiekszą kolej od Rybnika, bo w fabrykach pokonało Rybnik a Gliwice trzy razy większą kolej, bo Gliwice z Rybnika zrobiło totalną dziurę, mimo że Rybnik myśląc że zniszczy sąsiadów, to na tym zyska, niestety tak to nie działa, sam sobie strzela w kolana, dlatego Gliwice na tym zyskały a Rybnik nadal jest uznawany za wiochę, teraz dochodzi brak pracowników w Rybnickich fabrykach, bo SWD wybiera Czechy i Eko okna, nawet sami Rybniczanie nie chcą tam pracować, bo kasa i traktowanie pracownika, tylko patrzeć na upadek tych fabryk, Dodam że Powiat Wodzisławski ma nie tylko kopalnie wegla, ale także wydobywa duże ilości żwiru i piasku, o czym pewnie nie wiedziałeś.
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia danych osobowych
@expert zamiast wywoływać innych, czuj się wywołany ty i odpowiedz konkretnie jaka wodzisławska firma ma bocznicę lub korzysta z usług kolei? Inaczej mogę uznać twoją pisaninę za typowe wodzisławskie fantasmagorie. W naszym regionie Rybnik stoi koleją i to tu się DZIEJE zarówno jeśli chodzi o obsługę, manewry, dyżurnych, naprawy, utrzymanie, a nawet produkcję wagonów! W Rybniku z usług bocznic i torów załadunkowych korzystają: Kopalnia Chwałowice, Kopalnia Jankowice, Elektrownia Rybnik, DB Schenker, Rettig, Tesko-Steel, PKP Cargo, PKP Energetyka. I to jak korzystają! No i dzięki temu jeśli ktoś chce być kolejarzem - musi być mniej lub bardziej związany z Rybnikiem. :)))
Arteks jakie konkretnie firmy ładują się z Rybnika w Rybniku? Konkrety! Ja wiem że połowa jest z swd
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
Powiem tak, że na pierwszym spotkaniu o transporcie publiczny w Subregionie kiere odbyło się Wodzisławiu (dla powiatu wodzisławskiego) oddzielnie było dla pozostałych zjawili sie trole z Rybnika na czele z Romanem Fricem plus jakaś sprzedajna ***** Marlena Toman z Wodzisławia i rozwaliła całe spotkanie. Byli przeciwni wszystkiemu co tylko byłoby w Wodzisławiu za to w Rybniku ładnie grzecznie wyrzeźbili 6 głównych centrów przesiadkowych tym sposobem
tiny.pl/ccvdg
subregion.pl/mobilnosc/
@Don_C co to znaczy ukrywać się pod jakimś nickiem? Tu każdy może pisać pod jakim nickiem chce. Wypowiadać się może każdy bo to nie jest zamknięta grupa dyskusyjna SWD. Temat też jest uniwersalny bo dotyczy dojazdu do Czech - też mnie interesuje. Możecie sobie poutyskiwać na złe traktowanie Wodzisławia ale... NIE KŁAMCIE! Bo każde kłamstwo, mit i półprawdę łatwo zweryfikować. Ubawiłeś mnie tym, że jakiś górnik powiedział ci o tym kto doprowadził do likwidacji 1 Maja, ty żeś mu uwierzył i od dwóch dekad pierdzisz to samo w kółko... To się nazywa prostota manipulacji jeśli zawierza się informacji... jednego górnika.
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
@expert jakie firmy z Wodzisławia ładują coś w Rybniku - KONKRETY! Jakie opracowania mam sobie kupić - KONKRETY! Dlaczego budujesz jakąś narrację na bazie mitów i kłamstw? Towary z Marcela jadą na Rybnik bo jest linia zelektryfikowana i tak chcą przewoźnicy. Jeśli ja nie mam pojęcia jakie były bocznice w Wodzisławiu to jeśli ty masz pojęcie - napisz. Ja znam tylko jedną do KWK 1 Maja - czyli słabo jak na Śląsk.
Arteks oczywiście że nic nie znaczy ale kłamie rybnickie lobby że w Wodzisławiu nic się nie chce ładować a w Rybniku połowa firm na rampie jest z swd. To że pociągi z Marcela jadą przez Rybnik Towarowy to jest po to robione żeby uzasadniać remonty torów w Rybniku a drogą do Czech jest prosta z całkowitym pominięciem Rybnika. Co do opracowań to poszukaj sobie i kup. Poza tym kolejarzy z lat 60 sporo jeszcze jest w Wodzisławiu przed powstaniem Niedobczyc. Inna sprawa że nie masz pojęcia jakie bocznice były w Wodzisławiu jeśli piszesz tylko o KWK 1 maja. Twoja wiedza o Wodzisławiu to mniej niż zero. Zresztą twoje wpisy właśnie tyle znaczą dla nas co tytuł piosenki Lady Pank. Bez odbioru.
@expert jakie opracowania historyczne? Czy twoje źródło to tak jak w przypadku @Don_C - górnik? Absolutnie przesadzacie z ważnością Wodzisławia jako miasta i stacji. Porównajcie sobie np. wielkość i ilość nastawni, dworca i innych obiektów w Wodzisławiu i innych stacji. Nawet na przejście podziemne stacja nie zasłużyła. Jeszcze w latach 90. można było przez tory przechod Jedyna bocznica jaka odchodziła od stacji obsługiwała kopalnię... Słabo. W Rybniku bocznicę miał każdy duży zakład no ale... w Wodzisławiu poza KWK 1 Maja nie było nigdy dużych zakładów... @expert projekt remontu linii 158 nie powstawał w Rybniku tylko w centrali PKP PLK. Dlaczego nie macie odwagi powiedzieć, że Rybnik w centrali PKP coś znaczy, a Wodzisław nie?
Trzeba przyznać że @tłoczek dobrze się ukrywał długi czas pod tym nickiem. :) Ostatnio w temacie o obwodnicy pisał że nie trzeba DGP. Fajnie go ujawniliscie. Rybnikersi maczają we wszystkim swoje paluchy.Tak jak kiedyś minister od Buzka posłał pismo jaką kopalnie zlikwidować w naszym rejonie to władze w rybnickim okręgu węglowym bez kombinowania wytypowali 1 maja. Oczywiście inspektorowi BHP co o tym opowiadał pewnie się zdawało albo miał omamy. Tak samo rybnikersi zniszczyli w 90 latach 112 tys Wodzisław. Mieli w radzie miasta swoich kacyków koni trojańskich co rozwalili miasto.Taka burmistrz Biertultow do dziś dopłaca miliony do komunikacji rybnikowi .W powiecie do dziś siedzą ludzie co rozwalali W Sl. To ci co przeglosowuja że nie musi być SOR czy lądowiska w szpitalu bo jest w SR. Przykłady można sypać długo.
@tloczek inaczej arteks przeczytaj sobie opracowania historyczne jak Wodzisław był ważniejszy kolejowo w czasach niemieckich i 2RP niż Rybnik. Wodzisław zniszczyła budowa stacji Niedobczyce czyli dziś Rybnika Towarowego. Ale nadal Wodzisław był ważny aż do remontu Rubau który zniszczył Wodzisław ostatecznie na polecenie planistów pkp z Rybnika.
Nie dyskutujcie z tłoczkiem czyli nosorozcem vel arteksem nawiedzonym gościem z Rybnika. Niech sobie swoje bzdury pisze na rybnickich forach. Otóż w powiecie wodzisławskim jest sporo firm transportujących rzeczy koleją ale jako że w Rybniku chcą budować nową bocznicę to trzeba zadbać aby jeździli oni do Rybnika i tam budowano bocznicę a nie uruchamiano Wodzisław. To jest ich myślenie i niszczenie konkurencji w Wodzisławiu.
Jest taka książka "TEK. Nowoczesny Jaskiniowiec". To chyba o was @cocolino.
Czemu nie odpowiedziałeś na moje pytanie. Jeśli za upadek stacji Wodzisław odpowiada Rybnik to które miasto odpowiada za upadek stacji Katowice Muchowiec? Proszę, odpowiedz.
Można się pośmiać z waszych nonsensów jakie wypisujecie bo przecież czy w PKP PLK i w rybnickich instytucjach pracują tylko rybniczanie? Nie. Dojeżdża do nich cały region. Bardzo złe jest to, że ziejecie nienawiścią do kogoś kto ma lepszą pozycję i jest większy, narażając się przy okazji na opinie frustratów i dziwaków. @cocolino inni też nie są zarejestrowani na stałe i jakoś ci to nie przeszkadza. A niedobrze, że nowa linia została poprowadzona tak jak obecnie? Jakbyś wpiął bez niej do ruchu ciężkie pociągi towarowe rozpoczynające bieg w Rybniku Towarowym? @aus mogę się nazywać jak mi się podoba bo to umożliwia regulamin. @Inter jaką konkurencję? Przecież w Wodzisławiu wyładunki/załadunki robiłyby tylko wodzisławskie firmy. Chyba nikt z Rybnika czy z Raciborza nie przyjedzie do Wodzisławia po towar czyż nie? Warto zwrócić uwagę, że w Wodzisławiu nie ma poważnych zakładów - więc na co ładownie? W Rybniku przeciwnie - nawet ma być nowa bocznica budowana bo są poważni klienci. Czepiasz się odnośnie koszenia. Jeszcze kilka lat temu nawet w Rybniku tory boczne były pozarastane i mieli na to wywalone. Dopiero od 3-4 lat się poprawiło. @Don_C - pierdoły ci ktoś naopowiadał i powtarzasz to w kółko bez żadnej weryfikacji. Decyzje o likwidacji kopalń zapadały w ministerstwie w Warszawie. Czemu zamknięto 1 Maja, a nie Rydułtowy? Bo była słabszą kopalnią z wybranymi najlepszymi pokładami.
Tak samo jak rybniki na listach wyborczych zawsze mają jedynki. Przypadek? Może mają patent na mądrość? Taka mądrość objawiona?To co się dziwić że potem decydują o innych.
Ten tłoczek to nie stały zalogowany komentujący, a leszcz może i sie podszywa arteks jak mówisz aus, bo widać że siedzi na rybnickim stałym łączą o stałym ip - Leonie.
Tłoczek w sprawach kolejowych linii 158 piszesz tak samo jak niejaki arteks. Chciałem to dosadniej napisać ale nowiny zablokowały komentarz. Więc napiszę na temat. W sprawie linii 158 piszesz te same głupoty co kiedyś user arteks.
@tłoczek do czasu remontu a nawet w jego czasie bocznica i plac ładunkowy działał. Kto w 2014 r. zlikwidował infrastrukturę stacji w Wodzisławiu Śląskim? Kto ten remont z ramienia rybnickiego PKP PLK nadzorował? Górkę rozrządową, tory stacyjne, wreszcie zamknał most i przejazd dla samochodów ciężarowych? Tym samym zmusił firmę Mobil do wyprowadzki i końca ładowania pociągów w Wodzisławiu. Kto to zrobił? Ja słyszałem, że PLK Rybnik i Racibórz aby wyciąć konkurencję. Dlaczego tor numer 32 zarósł drzewami? W Czechach tak ważne tory stacyjne są utrzymywane wzorowo nawet jeśli nikt ich nie używa, a w Polsce w Wodzisławiu tor 32 zarasta drzewami, po to aby hali nie było widać. Oto PKP w całej okazałości. A że sekcja jest w Rybniku to zamiast pryskać stację w Wodzisławiu srodek przeciw chwastom chyba ktoś bierze do domu, bo nie widziałem żeby po wykoszeniu choć raz na wiosnę stację opryskano. W tym lokalnym PLK niezły bajzel jest.
Komentarz został usunięty z powodu naruszenia regulaminu
Rybnik się tym teraz chwali nawet, że coś inny zabrał żeby przez siebie przeciągnąć kiedyś linię i tak jest do dziś tylko chwalić sie będzie dopiero za jakiś czas.
"Dyrekcja Kolei chciała planową linię kolejową z Przyszowic przez Rzędówkę do Suminy, przeznaczoną do wywozu węgla, poprowadzić w stronę Wielopola i Jejkowic, omijając jednocześnie Rybnik. Usilne starania tamtejszego Magistratu, przyczyniły się jednak do weryfikacji tych planów. Budowa nowego, dwutorowego połączenia Rybnika z Rzędówką, spowodowała również rozbiórkę (przynajmniej częściową) dawnego szlaku prowadzącego przez Piaski oraz przeniesienie przywróconego pod koniec XIX wieku przystanku w Paruszowcu do nowej lokalizacji na nasypie w pobliżu drogi do Orzesza. Budowa tej linii zaowocowała również powstaniem dwóch stylowych wiaduktów: na Zamysłowie i w Paruszowcu."
@tloczek - na ten temat można doktorat zrobić i nikt tu nie ma omamów. Cocolino dobrze ci to napisał. Pierwszy z brzegu przykład to kiedyś na wniosek rybnikersow zlikwidowano KWK 1 maja. Opowiadał mi o tym jeden inżynier z 1 maja ze rybnikersom nie pasowali.
Mam pytanie do... TEKowców. Kogo winić za upadek Katowic Muchowca? Sosnowiec, Tychy czy Mysłowice? Dlaczego nie uważacie, że za upadek Wodzisławia odpowiada sam Wodzisław? Dlaczego biznes wodzisławski nie chciał ładować niczego w Wodzisławiu? A może powód jest banalny - Wodzisław nie ma poważnego biznesu?
@cocolino zabawny był też ten twój pomysł aby ładować płody rolne w Wodzisławiu... Trzeba by je najpierw przywieźć z okolic Głubczyc lub Sędziszowa hehehe
@cocolino to co piszesz to... urojenia. Każdy może dbać o swój interes ale Rybnik nie potrzebował nigdy likwidacji stacji Wodzisław bo miał swoje duże stacje... zanim ktoś słyszał o Wodzisławiu. To co piszecie to naprawdę jakaś umysłowa miazga... Myślę, że Wodzisław zawdzięcza Rybnikowi pociągi dalekobieżne bo nikt by ich nie skierował na linię 158 dla... małego Wodzisławia. Zrobię sobie screen twojego wpisu - tak aby... pośmiać się z poglądów TEKowców ze znajomymi.
@op jakie rybniki i jak mogą coś niszczyć u innych? A nie pomyślałeś, że możesz mieć psychozę i np... widzisz/słyszysz o jakichś zielonych ludzikach???