Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Wodzisław odcięty od świata

Permanentne pogarszanie oferty przewozowej powiatu wodzisławskiego to zjawisko dostrzegane przez każdego użytkownika transportu zbiorowego. Sam Wodzisław w powszechnym odczuciu jest miastem, do którego zarówno trudno dojechać (i wyjechać), jak i poruszać się po jego obszarze. Po dokonanych w roku bieżącym rzeziach pociągów i autobusów komunikacji miejskiej wydawało się, że gorzej już być nie może. A jednak...

Wodzisław odcięty od świata

Opublikowany już oficjalnie nowy rozkład jazdy Kolei Śląskich, który wejdzie w życie 9 grudnia, rozwiał resztki nadziei, a zapowiadana przez marszałka województwa i Koleje Śląskie „nowa jakość” z perspektywy Wodzisławia brzmi jak niesmaczny żart. Oto co czeka mieszkańców po przejęciu obsługi połączeń lokalnych przez Koleje Śląskie:

1. Całkowita likwidacja połączeń pasażerskich na odcinku Wodzisław – Chałupki. Według zapewnień Kolei Śląskich jedyną przyczyną jest zły stan toru i związany z nim długi czas przejazdu. Ale czy można wierzyć w obietnice wznowienia połączenia po planowanej na lata 2014-2015 rewitalizacji linii, w sytuacji kiedy przewoźnikowi już na rok 2013 „nie chce się” zapewnić nawet komunikacji zastępczej? Jaka jest szansa na powrót pasażerów na ten odcinek po upływie trzech lat bez pociągów? I czy już za rok nie okaże się, że brak połączeń pasażerskich będzie pretekstem do przesunięcia „zarezerwowanych” już środków na „ważniejsze cele” (np. przedłużenie linii SKM Katowice – Tychy w kierunku Oświęcimia)?

2. Likwidacja bezpośrednich pociągów do Katowic. Nawet po słynnej rzezi połączeń, na dzień dzisiejszy Przewozy Regionalne zapewniają 8 bezpośrednich połączeń Wodzisławia z Katowicami. Rzut oka na mapę wystarczy by dostrzec, że kierunek wodzisławski jest naturalnym przedłużeniem relacji Katowice – Rybnik. Nie jest to jednak oczywiste dla specjalistów z Kolei Śląskich, których oferta dla Wodzisławia to 1 (słownie: jedno) połączenie bezpośrednie na dobę z oddaloną o niespełna 60 km stolicą naszego województwa. Owszem, będą inne połączenia, tyle że połączone z przesiadką i bieganiem między peronami stacji Rybnik. Można wyobrazić sobie te tłumy „zachwyconych” pasażerów, szczególnie matek z dziećmi w wózkach czy podróżnych z „większym bagażem ręcznym”. Na pociechę Wodzisław otrzyma bezpośrednie połączenia ze stacją... Czechowice-Dziedzice.

3. Brak oferty dla pracowników w systemie zmianowym. Rozkład jazdy na odcinku Wodzisław-Rybnik nie uwzględnia w ogóle potrzeb pracowników przemieszczających się na tej trasie i pracujących w systemie zmianowym. Wystarczy tu wspomnieć, że ostatni wieczorny pociąg Kolei Śląskich w kierunku Wodzisławia odjedzie z Rybnika o 19:32, ruszając w drogę powrotną z Wodzisławia o 20:18.

4. Brak skomunikowań w Rybniku. Po zmianie rozkładu jazdy międzynarodowy pociąg pospieszny „Vltava” relacji Praga – Moskwa poprowadzi wagony komunikacji krajowej i zatrzyma się między innymi w Chałupkach, Raciborzu i Rybniku, będąc dla tych miejscowości doskonałym połączeniem z Warszawą (odjazd z Rybnika 5:20). Tymczasem z Wodzisławia pierwszy poranny szynobus dotrze do Rybnika na godzinę... 5:25. W drodze powrotnej „Vltava” zatrzyma się w Rybniku o godzinie 23:30, jednak nie będzie już wtedy kursował wieczorny pociąg Przewozów Regionalnych (Katowice –  Wodzisław) odjeżdżający dziś z Rybnika o 23:35. Także z popołudniowym pociągiem "Skarbek" relacji Rybnik – Białystok Wodzisław nie otrzyma rozsądnego połączenia – trudno za takie uznać prawie dwugodzinne oczekiwanie w Rybniku.

Warto się także zastanowić, dlaczego po dziś dzień 50-tysięczne miasto, będące siedzibą 150-tysięcznego powiatu, dumnie mieniące się Południową Bramą Polski całkowicie pozbawione jest pociągów dalekobieżnych. Fakt, że „Vltava” będzie nadkładać drogi, aby łukiem ominąć Wodzisław, można jeszcze usprawiedliwiać złym stanem torowiska między Wodzisławiem a Chałupkami. Trudno jednak zrozumieć, dlaczego nikt dotąd nie wpadł chociażby na pomysł niewielkiego przedłużenia trasy „Skarbka”, który będzie kończyć bieg w Rybniku.

Wszystko wskazuje na to, że lokalni włodarze i parlamentarzyści biernie przyzwalają na komunikacyjną marginalizację miasta i powiatu wodzisławskiego, ponieważ nie widać z ich strony działań w kierunku odwrócenia tego trendu. Efektem odcięcia od stolicy województwa, mizernej częstotliwości kursowania oraz braku rozsądnego rozkładu jazdy może być tylko dalszy odpływ pasażerów kolei z tego terenu. W takich warunkach całkowita likwidacja przewozów pasażerskich na ostatniej czynnej linii kolejowej ziemi wodzisławskiej jest tylko kwestią czasu.

cdn.

Piotr Adamczyk

Towarzystwo Entuzjastów Kolei

Rozkłady jazdy obowiązujące od 9 grudnia:

http://kolejeslaskie.com/upload/1353076358Koleje_Slaskie-Rozklad_jazdy_od_09-12-2012.pdf

http://intercity.pl/pl/dokumenty/RJ%20tabelki/RJ_zima_2013v2.pdf


Opinie oraz treści zawarte w rubryce Publicystyka przedstawiają wyłącznie własne zdanie autorów i mogą ale nie muszą odzwierciedlać poglądów redakcji. Masz coś ciekawego do przekazania szerszemu gronu - zapraszamy na łamy portalu nowiny.pl - opublikujemy Twój felieton bezpłatnie. Wyślij swoje przemyślenia na adres portal@nowiny.pl. Redakcja zastrzega sobie prawo odmowy publikacji materiału.

6423 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
Artur Klimek 19.02.2013 21:31
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Nostalgia: Ja swoje marzenia kolejowe realizuję, może nie na makiecie w pokoju, ale buduję od 4 lat w symulatorze trainz polską fikcyjną linię kolejową w górskim klimacie. I na przyszłość, jeśli nie masz nic do powiedzenia w temacie, zamknij się i idź pooglądaj czy nie leci coś ciekawego w tv. A tutaj możesz sobie zobaczyć moje realizowanie marzeń: http://s8.postimage.org/6zyp7lg9h/0t1.jpg

~nostalgia II (88.208. * .148) 19.02.2013 21:20
oceniono 8 razy
-6
Zgłoś

chłopaki, to wasze niespełnione marzenia z lat dzieciństwa dają znać o sobie Nie dostaliście kolejki elektrycznej na gwiazdkę to pobawcie się teraz .Chłopaki nie płaczą, wszystko przed Wami

Rodowity Wodzisławianin 19.02.2013 20:09
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Artur mijanki nie będzie 100%, drugiego toru również nie, co do decyzji środowiskowej to nie siejemy zamętu my tylko serwis tuwodzisław o tym pisał. Skoro złożony jest dokument do WIOŚ to może to budzić pewne obawy. Mam informacje z pewnych źródeł, nigdy tutaj kłamstw albo bzdur nie piszę. Zerknij jak pisałem o tym, że będzie więcej towarowych od lutego ( poczytaj post z 10 stycznia- 10.01.2013 21:06). Jest więcej czy nie?

Artur Klimek 19.02.2013 18:37
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Nie wiem co tak dużo gadacie o tej decyzji środowiskowej i siejecie zamęt. Z moich źródeł wynika, że nic takiego nie stoi na przeszkodzie i remont normalnie się odbędzie. Po co snujecie jakieś domysły w stylu "PLK nie chce remontu"... Chcę wam tylko powiedzieć, że w regulaminie przyznawania tras pisze: "13) na odcinku Wodzisław Śląski – Chałupki linii kolejowej nr 158 Rybnik Towarowy – Chałupki w okresie od 9 lutego 2014 r. do 13 grudnia 2014 r. nastąpi przerwa w ruchu pociągów". Myślę, że rozwiałem wszelkie niepewności... Co do przebiegu samego remontu, budowy mijanki czy innych bajerów rowerów, dowiemy się dopiero jak będzie przetarg, na razie wszystko jest w fazie planów.

~Długie ucho (79.191. * .37) 19.02.2013 18:25
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Na pewno około 16.20 jechał jakiś towarowy przez Czyżowice

~link (80.238. * .126) 19.02.2013 17:26
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

a kolei z olzy to tak do Syryjni nie można by odnowić na czas budowy? http://www.radio90.pl/ktore-drogi-zostana-wykorzystane-w-czasie-budowy-zbiornika-raciborz-dolny.html

~pytanie (80.238. * .126) 19.02.2013 16:05

czy coś jechało dzisiaj około 15?

~kolejowy do Marka W. (80.238. * .20) 19.02.2013 10:18

To ogromne pieniądze i duża inwestycja. Nie chodzi tylko o same torowiska ale kable, roboty z nawierzchnią, odwodnienia itd. Musi być wszystko przejrzyste a zgody wymaga każda inwestycja obojętnie czy budowlana, drogowa itd. Na linii będzie trzeba wyremontować kilka przepustów. Most w Olzie chyba jest po remoncie kapitalnym czyż nie?

Rodowity Wodzisławianin 19.02.2013 10:17
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Zgadzam się z Markiem. PLK może zależeć na uwaleniu tego projektu, wtedy i ręce i głowa mają spokój a wypłata będzie taka sama na koniec miesiąca.
W sytuacji kiedy pojawia się cień zagrożenia inwestycji takie doradzanie ze strony prawników i ekspertów miasta Wodzisław i starostwa jest konieczne. I to błyskawicznie konieczne bo jeśli WIOŚ "uwali" projekt będzie za późno. To ogromna szansa dla powiatu na "darmową" inwestycję za 140 milionów złotych. Tutaj nie ma miejsca na brak działań, opóźnienia, zaniechanie. Trzeba działać i to natychmiast. Mam nadzieję, że władze nie spoczęły na laurach "bo remont jest już zaklepany"! Trzeba działań a jeśli będzie takowych będzie brak, trzeba będzie naszych działań - zmobilizować się na wyborach i dać działać szansę tym którym się chce. Niech wszyscy będą pewni, że zwykłym obywatelom czasami się chce. Mam chyba więcej pism z PKP niż chyba wszystkie urzedy bo chce coś dla powiatu zrobić. Wciąż mam nadzieję na jakiś odzew ze strony Prezydenta Miasta, niestety w sprawie kolei nie wypowiedział się ani razu do mediów, podobnie radni. Co do Starosty to coś próbuje robić ale to wszystko wydaje się dalej za mało, zarówno w kwestiach przyciągania nowych połączeń kolejowych do powiatu jak i "pilnowania" sprawy remontu.

~Marek W. (212.160. * .70) 19.02.2013 10:04
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

Moim zdaniem może to być takie troszkę granie na zwłokę. Z mojej wiedzy wynika, że teoretycznie remont nie wymaga żadnej zgody WIOŚ (chyba, że chodzi o sprawę technologii robót np wykonanie operatu hałasu) lub tak jak piszecie - w projekt jest wpisana budowa nowych elementów (peron w centrum) lub inwestor zabepiecza się przed ewentulanymi roszczeniami z tytułu zmiany warunków rowów melioracyjnych, cieków, przepustów oraz koniecznych wycinek drzew. Uważam jednak, że jeśli inwestorowi by zależało na szybkim działaniu powinien wyłączyć takie sprawy z projektu (robi się wtedy kilka projektów i zadanie realizuzje tzw etapami) - nie ma to wpływu na termin total, wymaga jedynie koordynacjji, a z punktu widzenia inwestora jest nawet łatwiejsze zadanie do prowadzenia. Dlatego konieczne jest moim zdaniem błyskawiczne i skuteczne działanie Starosty i Prezydenta (lobby) aby zmobilizować i wesprzeć inwestora. Jeśli tych projektów jest kilka działają "sztampowo", a decyzja środowiskowa może pojawić się do dwóch miesięcy (z opcją przedłużenia) od daty złożenia wniosku. Więc jeśli pojawią się jakieś dodatkowe obwarowania papiery będą krążyć a robota będzie stała w miejscu...Generalnie nie dziwię się Inwestorowi gdyż chodzi o Fundusze Unijne - tu każde uchybienie może skutkować gigantycznymi karami.

Rodowity Wodzisławianin 19.02.2013 09:58
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Oto jest pytanie. Informacja spadła jak grom z jasnego nieba, tym bardziej, że z powodu obaw o decyzję środowiskową PLK zrezygnowało z odbudowy drugiego toru w śladzie linii do Jastrzębia. Kiedy zasugerowałem to PKP PLK poinformowano mnie o niemożliwości odbudowy drugiego toru do Turzyczki lub okolic przystanku Wodzisław Centrum właśnie z uwagi na możliwe problemy z decyzją środowiskową. Ale dlaczego teraz mogą być problemy z WIOŚ to już nie wiem. Jeżeli linia istnieje od 130 lat, jadą po niej pociągi to jest to absurdalne. Czy do każdego remontu dróg też taka decyzja jest wymagana? Wracając do tematu wydaje się, że może chodzić o budowę przystanku Wodzisław-Centrum, jeśli tak to samą jego budowę ( wraz z dobudowaniem drugiego toru) można by przesunąć na następne lata, tak aby linia została wyremontowana zgodnie z planem w 2014 r. Inaczej kto wie co będzie. pozdrawiam

~kilka pytań (170.64. * .72) 19.02.2013 09:44
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Czy decyzja WIOŚ jest w ogóle potrzebna ? bo przecież to nie ma być modernizacja, tylko rewitalizacja. No chyba że te zapowiadane wysokie perony to aż tak istotna zmiana, albo ta planowana stacja Wodzisław Śląski - Miasto? Czy ktoś tutaj jest zorientowany w temacie i może się wypowiedzieć?

Rodowity Wodzisławianin 19.02.2013 09:05
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Przepustowość niektórych linii kolejowych jest na granicy. W naszym regionie jest tak m.in. z linią Rybnik-Nędza, oraz Orzesze-Tychy. Do tego cena opłat średniego pociągu towarowego z Rybnika do Chałupek przez Nędze to ponad 800 zł. zaś przez Wodzisław do Chałupek to tylko 350 zł. Na szczęście centala PKP Cargo coraz bardziej sobie to uświadamia czego efektem jest zwiększona liczba pociągów towarowych w Wodzisławiu od lutego 2013 r. Najważniejszą sprawą na chwilę obecną jest decyzja WIOŚ w Katowicach aby jak najszybiej zakończyć projektowanie i mógł rozpocząć się remont lini 158. Gdyby pociągi towarowe mogły jeździć z prędkością 60km/h wtedy przepustowość linii była by wystarczająca zarówno dla osobówek jak i towarówek.

http://www.rynek-kolejowy.pl/32942/32942_Przewoznicy_Konczy_sie_przepustowosc_sieci_PLK.htm

~coś nie tak (83.30. * .229) 19.02.2013 08:05

nostalgia jak to nie ma przemysłu? kopalń? Zofiówka, Jas-Mos, Borynia, Pniówek, Chwałowice, Jankowice, Marcel, Rydułtowy to nie kopalnie? Zgodzę się że kolei nie ma ale kopalń?

~do Jasiu Psota (88.208. * .148) 19.02.2013 00:30
oceniono 8 razy
-8
Zgłoś

młody jesteś, masz dopiero dwa jajka ,wszystko przed Tobą

Artur Klimek 19.02.2013 00:14

Kogo maja przewozić. Pomyślmy... Tych co tkwią w korkach na Wodzisławskiej?

jasiu psota 19.02.2013 00:13

@nostalgia II: celem kolei jest wożenie TOWARÓW. A pracownicy kopalń akurat, odkąd pamiętam, wożeni byli autobusami. Tylko mój dziadek wskakiwał w biegu na zakręcie w Olzie do pociągu na Pszów, kiedy na Annie robił. Ale to było pół wieku temu. @Artur Klimek: tata wrzuciłby Twoje zdjęcia na bełsznica.pl, jeżeli się zgodzisz. Skontaktuj się ze mną. A zdjęcia cenne :-)

~nostalgia II (88.208. * .148) 19.02.2013 00:01
oceniono 4 razy
-4
Zgłoś

celem kolei było dowiezienie i odwiezienie tysięcy ,tak tysięcy pracowników do kopalń i zakładów przemysłowych nie tylko na terenie ROW .Teraz nie ma kopalń,nie ma zakładów przemysłowych i nie ma pracowników. Kogo więc ta kolej ma przewozić

Artur Klimek 18.02.2013 23:33

Niestety nie posiadam. Sam szukam zdjęć z tamtych lat. To zdjęcie z Turzy (autorstwa Arka Palli) to jedyne, jakie posiadam z odcinka Wodzisław - Jastrzębie! Nigdzie w sieci nie ma zdjęć z czasów funkcjonowania tego odcinka. Przecież to upadło nie dawno, nie chce mi się wierzyć, że nikt nie robił zdjęć! Nawet nie ma zdjęć, jak z Wodzisławia do Turzyczki szły dwa tory. Sam pamiętam jak w 1998 czekałem w samochodzie z rodziną na ul. Kopernika na przejeździe. Najpierw przejechał EN57 jedną linią a za chwilę śmigneła lokomotywa drugim. W rozkładzie było nawet tak, że pociągi do Chałupek i do Skoczowa odjeżdżały w tym samym momencie z Wodzisławia i do Turzyczki był wyścig ;)

~do zwrotnicy (80.238. * .20) 18.02.2013 23:33

Ja też chętnie pooglądam. Oczywiście jeśli nie łamie się czyichś praw autorskich ;)

~zwrotnica (178.37. * .174) 18.02.2013 23:04

Artur, a masz może więcej takich fotek z początku 21. wieku? Jak tak, to wrzuć jak możesz :)

Artur Klimek 18.02.2013 22:29

Dziękuję :) Cieszę się, że się podobają.

~do Artura (80.238. * .126) 18.02.2013 20:31

bardzo fajne zdjęcia Artur!

Artur Klimek 18.02.2013 20:16
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

http://wklej.org/id/959373/

Artur Klimek 18.02.2013 20:05

Taka masa może tak szybko jechać. 80km/h to nie problem. Jednak na tej linii może być niższa prędkość rozkładowa dla pociągów towarowych, np 60-70 km/h. Pozdrawiam

~do poniżej (80.238. * .126) 18.02.2013 19:50

aha to pewnie dlatego były zarośnięte, tym bardziej jak nieczynna była rampa. Kurcze powinni w tej sytuacji przerobić rozjazdy tak aby z Chałupek był możliwy wjazd na tą linię, tym bardziej gdyby szlakiem lini do Jastrzębia odbudowano parę kilometrów toru i zrobić np. do Turzyczki linię 158 dwutorową. Ciekawe czy byłoby to opłacalne z punktu widzenia ekonomi i przepustowości lini po podniesieniu do 80km/h? Czy pociągi towarowe też będą jechały 80km/h czy np. towarowe tylko 60km/h? Jakoś ciężko w to uwieżyć że taka masa może tak szybko jechać?

Artur Klimek 18.02.2013 19:38
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Odnośnie linka, obecnie to miejsce wygląda tak: http://img835.imageshack.us/img835/4953/swdo.jpg Jak widać, składy są odstawiane, te czerwone wagony to z DB Shenker, pociąg z kamieniem. Znikła też sieć z dwóch torów. Ogólnie za moimi plecami ta część głowicy stacyjnej jest nieczynna, należało by wyremontować trochę rozjazdy. Ale jedynie było by to przydatne do manewrów i obrotu składów. Nie da się z tych 4 torów wyjechać do Chałupek. Te tory zbiegają się w jeden tor i prowadzą (prowadziły) do KWK 1 Maja.

~do poniżej (80.238. * .126) 18.02.2013 19:35

część już jeździ przez Wodzisław

~koksik (80.238. * .20) 18.02.2013 19:31

Wielką szansą Wodzisławia byłoby aby pociągi z ZK Radlin które jadą do Austrii jechały torami DB Schenker do Wodzisławia a potem do Chałupek. Obecnie jadą na Rybnik Towarowy a potem przez Suminę-Racibórz do Chałupek.

~@Artur Klimek (178.37. * .174) 18.02.2013 18:24

To może wrzuć te wszystkie linki np tu http://wklej.org/ i podeślij potem. Chętnie obejrzałbym te zdjęcia.

~link do Artura (80.238. * .126) 18.02.2013 17:56
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

jeszcze jedno pytanie czy ta część stacji nadal jest tak zapuszczona? Jeśli tak to ile infrastruktury się marnuje
http://static.panoramio.com/photos/original/48851463.jpg

~link (80.238. * .126) 18.02.2013 17:51
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

ktoś pytał o Olzę, jak widać jest tam trochę torów i jeśli ruch cargo się zwiększy to na pewno będą używane, jak jest obecnie nie wiem. http://static.panoramio.com/photos/original/51633028.jpg

Artur Klimek 18.02.2013 17:27
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Eh, nie da się posłać tych linków, w takim razie tylko zostaje Wam zobaczyć sobie zdjęcie Arka Pali z Turzy Śląskiej z 1996 roku. Na zdjęciu tym jest pociąg do Chybia z Rybnika/Wodzisławia. Dzisiaj ta stacja od ponad 11 lat nie widziała pociągu. Namawiam wszystkich do robienia zdjęć kolejowych, bo jak widać na kolei wszystko szybko się zmienia.

Artur Klimek 18.02.2013 17:25
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

(Poprzedni post źle wskoczył) A ja podzielę się z wami paroma zdjęciami kolejowymi z Wodzisławia i okolic, które są już historyczne:
http://img96.imageshack.us/img96/1020/turzaslaska.jpg

Artur Klimek 18.02.2013 17:24
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

A ja podzielę się z wami paroma zdjęciami kolejowymi z Wodzisławia i okolic, które są już historyczne:

http://img96.imageshack.us/img96/1020/turzaslaska.jpg

~do poniżej (178.42. * .173) 18.02.2013 15:15
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

faktycznie, ktoś poniżej ma rację, chyba nic z tego bo żwirownia faktycznie na sprzedaż chyba że ktoś zrobi tam jakiś inny zakład np. budowlany itp.

http://www.nieruchomosci.egospodarka.pl/lokale-uzytkowe/roszkow/lokal-uzytkowy-na-sprzedaz,27280843.html

NAwet jest zdjęcie zarośniętej bocznicy:
http://www.nieruchomosci.egospodarka.pl/zdjecia/lokale-uzytkowe/roszkow/lokal-uzytkowy-na-sprzedaz,27280843,5-orig.jpg

~do Jasiu Psota (88.208. * .148) 18.02.2013 14:35

Jasiu, na żwirowni w Roszkowie nie ma już żwiru tak jak ryb pod lodem na lodowisku w Pszowie. Po co więc komu potrzebna bocznica Ta żwirownia jest w likwidacji

jasiu psota 18.02.2013 13:10

Ze dyrektorem technicznym żwirowni w Roszkowie rozmawiałem. Wychodzi z założenia, że skoro ich bocznica jest na mapach, to ich nie ominą. Oby się nie przeliczył... W każdym razie zwróciłem im uwagę, że przed remontem prawdopodobnie mogą sobie zapewnić zwrotnicę do siebie bezkosztowo, a potem mogą się obudzić z ręką w nocniku. Na razie ich klienci nie pytają o możliwość odbioru koleją. Za tania ta ropa... ### Czy mogę prosić wszystkich zainteresowanych na tym forum o maila na kolej@bełsznica.pl ? Czasem chciałbym Was zapytać o zdanie albo coś przekazać, a przecież nie każdy tu codziennie zagląda.

~ciekawy link (178.42. * .173) 18.02.2013 11:55

http://zbyszko.kikko.pl/2013/02/stacja-iii-wodzislaw-sl/
Ale wszystko zniszczone, potrzeba jest pilnych działań bo inaczej wszystko zostanie do końca zdewastowane.