Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Wodzisław odcięty od świata

Permanentne pogarszanie oferty przewozowej powiatu wodzisławskiego to zjawisko dostrzegane przez każdego użytkownika transportu zbiorowego. Sam Wodzisław w powszechnym odczuciu jest miastem, do którego zarówno trudno dojechać (i wyjechać), jak i poruszać się po jego obszarze. Po dokonanych w roku bieżącym rzeziach pociągów i autobusów komunikacji miejskiej wydawało się, że gorzej już być nie może. A jednak...

Wodzisław odcięty od świata

Opublikowany już oficjalnie nowy rozkład jazdy Kolei Śląskich, który wejdzie w życie 9 grudnia, rozwiał resztki nadziei, a zapowiadana przez marszałka województwa i Koleje Śląskie „nowa jakość” z perspektywy Wodzisławia brzmi jak niesmaczny żart. Oto co czeka mieszkańców po przejęciu obsługi połączeń lokalnych przez Koleje Śląskie:

1. Całkowita likwidacja połączeń pasażerskich na odcinku Wodzisław – Chałupki. Według zapewnień Kolei Śląskich jedyną przyczyną jest zły stan toru i związany z nim długi czas przejazdu. Ale czy można wierzyć w obietnice wznowienia połączenia po planowanej na lata 2014-2015 rewitalizacji linii, w sytuacji kiedy przewoźnikowi już na rok 2013 „nie chce się” zapewnić nawet komunikacji zastępczej? Jaka jest szansa na powrót pasażerów na ten odcinek po upływie trzech lat bez pociągów? I czy już za rok nie okaże się, że brak połączeń pasażerskich będzie pretekstem do przesunięcia „zarezerwowanych” już środków na „ważniejsze cele” (np. przedłużenie linii SKM Katowice – Tychy w kierunku Oświęcimia)?

2. Likwidacja bezpośrednich pociągów do Katowic. Nawet po słynnej rzezi połączeń, na dzień dzisiejszy Przewozy Regionalne zapewniają 8 bezpośrednich połączeń Wodzisławia z Katowicami. Rzut oka na mapę wystarczy by dostrzec, że kierunek wodzisławski jest naturalnym przedłużeniem relacji Katowice – Rybnik. Nie jest to jednak oczywiste dla specjalistów z Kolei Śląskich, których oferta dla Wodzisławia to 1 (słownie: jedno) połączenie bezpośrednie na dobę z oddaloną o niespełna 60 km stolicą naszego województwa. Owszem, będą inne połączenia, tyle że połączone z przesiadką i bieganiem między peronami stacji Rybnik. Można wyobrazić sobie te tłumy „zachwyconych” pasażerów, szczególnie matek z dziećmi w wózkach czy podróżnych z „większym bagażem ręcznym”. Na pociechę Wodzisław otrzyma bezpośrednie połączenia ze stacją... Czechowice-Dziedzice.

3. Brak oferty dla pracowników w systemie zmianowym. Rozkład jazdy na odcinku Wodzisław-Rybnik nie uwzględnia w ogóle potrzeb pracowników przemieszczających się na tej trasie i pracujących w systemie zmianowym. Wystarczy tu wspomnieć, że ostatni wieczorny pociąg Kolei Śląskich w kierunku Wodzisławia odjedzie z Rybnika o 19:32, ruszając w drogę powrotną z Wodzisławia o 20:18.

4. Brak skomunikowań w Rybniku. Po zmianie rozkładu jazdy międzynarodowy pociąg pospieszny „Vltava” relacji Praga – Moskwa poprowadzi wagony komunikacji krajowej i zatrzyma się między innymi w Chałupkach, Raciborzu i Rybniku, będąc dla tych miejscowości doskonałym połączeniem z Warszawą (odjazd z Rybnika 5:20). Tymczasem z Wodzisławia pierwszy poranny szynobus dotrze do Rybnika na godzinę... 5:25. W drodze powrotnej „Vltava” zatrzyma się w Rybniku o godzinie 23:30, jednak nie będzie już wtedy kursował wieczorny pociąg Przewozów Regionalnych (Katowice –  Wodzisław) odjeżdżający dziś z Rybnika o 23:35. Także z popołudniowym pociągiem "Skarbek" relacji Rybnik – Białystok Wodzisław nie otrzyma rozsądnego połączenia – trudno za takie uznać prawie dwugodzinne oczekiwanie w Rybniku.

Warto się także zastanowić, dlaczego po dziś dzień 50-tysięczne miasto, będące siedzibą 150-tysięcznego powiatu, dumnie mieniące się Południową Bramą Polski całkowicie pozbawione jest pociągów dalekobieżnych. Fakt, że „Vltava” będzie nadkładać drogi, aby łukiem ominąć Wodzisław, można jeszcze usprawiedliwiać złym stanem torowiska między Wodzisławiem a Chałupkami. Trudno jednak zrozumieć, dlaczego nikt dotąd nie wpadł chociażby na pomysł niewielkiego przedłużenia trasy „Skarbka”, który będzie kończyć bieg w Rybniku.

Wszystko wskazuje na to, że lokalni włodarze i parlamentarzyści biernie przyzwalają na komunikacyjną marginalizację miasta i powiatu wodzisławskiego, ponieważ nie widać z ich strony działań w kierunku odwrócenia tego trendu. Efektem odcięcia od stolicy województwa, mizernej częstotliwości kursowania oraz braku rozsądnego rozkładu jazdy może być tylko dalszy odpływ pasażerów kolei z tego terenu. W takich warunkach całkowita likwidacja przewozów pasażerskich na ostatniej czynnej linii kolejowej ziemi wodzisławskiej jest tylko kwestią czasu.

cdn.

Piotr Adamczyk

Towarzystwo Entuzjastów Kolei

Rozkłady jazdy obowiązujące od 9 grudnia:

http://kolejeslaskie.com/upload/1353076358Koleje_Slaskie-Rozklad_jazdy_od_09-12-2012.pdf

http://intercity.pl/pl/dokumenty/RJ%20tabelki/RJ_zima_2013v2.pdf


Opinie oraz treści zawarte w rubryce Publicystyka przedstawiają wyłącznie własne zdanie autorów i mogą ale nie muszą odzwierciedlać poglądów redakcji. Masz coś ciekawego do przekazania szerszemu gronu - zapraszamy na łamy portalu nowiny.pl - opublikujemy Twój felieton bezpłatnie. Wyślij swoje przemyślenia na adres portal@nowiny.pl. Redakcja zastrzega sobie prawo odmowy publikacji materiału.

6423 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~zxc (170.64. * .72) 14.02.2013 14:03

Coś tam te nasze władze jednak robią, oto apel do marszałka województwa, posłów i senatorów: http://gmwodzislawsl.peup.pl/pobierz.seam?zbior=1&plikId=212504&zalId=198371 Można im zarzucić że reagują dopiero jak się zwróci ich uwagę na problem, z dat wynika że pojawił się tydzień po tym artykule na sesji, zauważcie jaka stylistyka, widać że sklecony na szybko, i użyte są określenia z powyższego tekstu, musieli też zauważyć że temat jest ważny choćby po ilości komentarzy. No ale działają, spróbujcie sobie wyobrazić ekipy przed 2006 rokiem czy by ktoś palcem kiwnął

~do do mądrali (83.27. * .15) 14.02.2013 13:14
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

bo nic się nie dzieje to po pierwsze, po drugie ich starań w żaden sposób nie widać. Niech się pochwalą co zrobili to pogadamy.

~bystrzak do poniżej (87.205. * .147) 14.02.2013 13:06
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

Bo nic się nie dzieje.

~do mądrali (80.238. * .20) 14.02.2013 12:50
oceniono 11 razy
-7
Zgłoś

ty mądralo co podpisujesz się "do kolejowy" a skąd wiesz że władze Wodzisławia nie współpracują z koleją i nie lobbują w tych kwestiach?

~do kolejowy (83.27. * .15) 14.02.2013 12:40
oceniono 7 razy
5
Zgłoś

tylko władze miasta myślą, że jeśli stacja to własność PKP to już nic nie mogą zrobić i nic nie mają do powiedzenia.... g.....prawda. Mogą wiele zrobić lobbować, słać petycje, rozmawaić z PKP z ministerstwem itd. Tego u nas brakuje, najlepiej powiedzieć stacja jest nie nasza i pierdzieć w stołek. Elektrownia też nie jest miasta Rybnik ale miasto interweniuje oto różnica i przyczyna między rozwojem Rybnika a upadkiem Wodzisławia.

~kolejowy do bierzcie (80.238. * .20) 14.02.2013 11:22
oceniono 11 razy
3
Zgłoś

Zgadzam się z tobą że władze miasta powinne postawić na rozwój kolei i logistyki w mieście. Duża stacja Wodzisław Śląski nie jest w pełni wykorzystywana. @zlekceważyć - a mi się też wydaje że jest tu jakiś prowokator z Jastrzębia który na kolei się nie zna i cały czas próbuje siać ferment w tej dyskusji. Człowieku jesteś bardzo nietaktowny!

Artur Klimek 14.02.2013 11:12
oceniono 8 razy
8
Zgłoś

Zacznę od tego, że dzisiaj o 10:24 wjechał do Wodzisławia towarowy, próżny skład 40 wagonowy. W składzie były cysterny, wagony kryte, platformy oraz węglarki. O 10:45 skład wyjechał z Wodzisławia w kierunku Rybnika. Co do stacji i wykorzystania infrastruktury. Linia w kierunku kopalni 1 Maja kiedyś kumulowała największy ruch. Potocznie nazywano tą linię magistralą górniczą Rybnik Towarowy - Wodzisław - Rybnik Towarowy. Tak przynajmniej jest napisane w książce 4 dekady PTKiGK Rybnik. Z Wodzisławia dało się górniczą koleją dojechać do Wodzisław na około, przez KWK 1 Maja, Skrzyszów, Jastrzębie, Boguszowice, Rybnik Towarowy, KWK Marcel do Wodzisławia. Linia do Jastrzębia do też spory ruch towarowy. Z Jastrzębskiej stacji Zofiówka (nie mylić z kopalnią o tej samej nazwie) jeździły składy z węglem z Jastrzębskich kopalń i wszystko jeździło przez Wodzisław i w Polskę. Teraz cały węgiel idzie do Pawłowic Górniczych. Obecnie na stacji w Wodzisławiu infrastruktura jest w średnim stanie, ale w miarę utrzymana. Niektóre tory są zarośnięte i nie używane, ale to na szczęście pojedyncze przykłady. W części stacji przyjazdowej z KWK 1 maja są nieczynne rozjazdy i nie można obracać składów, stąd pociągi przyjeżdżające na plac wyładunkowy są wpychane przez lokomotywy. Gdyby były jakieś pytania proszę pytać. Pozdrawiam!

~bierzcie przykład od sąsiada (83.27. * .15) 14.02.2013 10:50
oceniono 10 razy
4
Zgłoś

Zobaczcie na Rybnik. Jak tylko wycofano się z rozbudowy elektrowni to sprawa znalazła się u premiera i rozmawiał z tym z premierem Francji. Tak to nasi sąsiedzi potrafią dbać o swoje intereresy. Władze Wodzisławia nie umieją się tego nauczyć czy nie chcą? Nawet nie mogą zadbać o to co już mamy- wspaniały duży dworzec towarowy wraz z infrasturkturą o jakiej wiele miast pomarzyć może. Nie ma u nas gospodarza który by zadbał i interweniował nawet na szczeblu rządowym aby dorobek pokoleń nie został zmarnowany.
http://www.nowiny.pl/89084-zabiegaja-o-inwestycje-edf-w-elektrowni-rybnik.html
http://www.nowiny.pl/wodzislaw/89052-niszczenie-dorobku-wodzislawia.html

Artur pisałeś, że na stacji systematycznie przybywa składów towarowych, czy możesz ocenić fachowym okiem w jakim stopniu jest ona obecnie wykorzystana?

~do Artur Klimek (195.34. * .118) 14.02.2013 09:39
oceniono 11 razy
9
Zgłoś

Panie Arturze Klimek, proszę nie dyskutować z Ringo, bo zaraz zostanie pan zwyzywany od "jastrzębskich oszołomów" itd. Wszyscy, którzy nie zgadzają się z Ringo są tajnymi agentami z Jastrzębia chcącymi zniszczyć wszystko co wodzisławskie. Dopóki Ringo nie rozpocznie leczenia "fobii jastrzębskiej" to nie warto z nim prowadzić dyskusji. Nie raz odnoszę wrażenie, że Ringo to tani wirus komputerowy. Pozdrawiam i życzę sukcesów w uzdrawianiu naszych chorych szlaków kolejowych.

~marnowanie dorobku (83.27. * .15) 14.02.2013 08:38
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

dokładnie, ruch towarowy to bardzo ważna część kolei. W Wodzisławiu pomimo bardzo dużej stacji kolejowej w ostatnim czasie leżał. Ostatnio pojawiły się jakieś przebłyski ale to wszystko jeszcze mało. Jeżeli dojdzie do zapowiadanego remontu może jeszcze bardziej zwiększy się ruch cargo w Wodzisławiu. Sukcesem byłoby gdyby jakaś firma kolejowa ulokowała w mieście swój terminal przeładunkowy. Pociągi z Czech/Polski + rampa kolejowa + hala napraw która może być również halą rozładunkową dla towarów potrzebujących zadaszenia albo większej temperatury. To wszystko wydaje się możliwe infrastruktura jest. Mieszkańcy miasta i władze powiatu, miasta, województwa łącznie z ministerstwem transportu powinni dążyć do powstania czegoś takiego w mieście zanim dorobek pokoleń zostanie zmarnowany, zniszczony i rozkradziony!

~bernaś (151.248. * .3) 14.02.2013 06:10
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

@Artur: Niestety ale tak gdzieś 95% ludzi kolej kojarzy się, czy też myślą że powstała tylko dla ruchu pasażerskiego a ruch towarowy jest tylko dodatkiem i nie mają pojęcia, że jest dokładnie odwrotnie. I stąd te minusy. Dla nich jak nie ma ruchu pasażerskiego to nie ma kolei. I nie ważne, że jeździ tam jakieś parę mln ton towarów...

~zlekceważyć go (88.208. * .148) 14.02.2013 00:03
oceniono 11 razy
11
Zgłoś

Ringo naćpał się i obraża wszystkich na wszystkich forach. Nie komentujcie go , szkoda gadać z dupą

Artur Klimek 14.02.2013 00:00
oceniono 11 razy
11
Zgłoś

*Proszę sobie przeczytać definicję (...) taka mała pomyłka w pisaniu

Artur Klimek 13.02.2013 23:59
oceniono 20 razy
20
Zgłoś

Słuchaj, w Wodzisławiu się urodziłem i mieszkam tu do dziś. Jednak nie musisz obrażać naszych sąsiadów. Jastrzębie spotkał los z koleją pasażerską jaki spotkał. Cieszę się, że nas to oszczędziło. Ale nie wiem, dlaczego piszesz mi o stacji Jastrzębie Zdrój, jak ja piszę Ci o kolei górniczej i stacjach znajdujących się na terenie Jastrzębia. To dwie różne kwestie. Jak wygląda dworzec pasażerski nie musisz mi mówić. Jestem ciekawy czym kierowali się ludzie minusując mój post o większej ilości stacji w Jastrzębiu niż w Wodzisławiu. Proszę sobie przepisać definicję stacji kolejowej a następnie oceniać czyjeś wypowiedzi. w Wodzisławiu jest tylko jeden posterunek ruchu zwany stacją kolejową.

~Ringo (80.238. * .20) 13.02.2013 23:27
oceniono 17 razy
-17
Zgłoś

Wstyd cię ogarnął prosty pieniaczu z Jastrzębia i minusujesz nasze wpisy? Tylko to ci zostało bo na agumenty to jesteś tak samo słaby jak twoja wieś Jastrzębie przy Wodzisławiu. Przywrócę je wkrótce aby więcej ludzi pośmiało się z tej twojej dziury którą nieudolnie próbujesz tu reklamować.

~znam to do Ringo (80.238. * .20) 13.02.2013 23:02
oceniono 33 razy
-29
Zgłoś

Znam Jastrzębie bo tam często jeżdżę. Niestety całe Jastrzębie to taki obraz nędzy i rozkładu jak ta stacja kolejowa... Parkingi koło kopalń w stanie opłakanym, utworzone na polach... Drogi z dziurami jak ser szwajcarski. Bloki odrapane. Największy park tak zwany OWN w stanie tragicznym (w zasadzie to puszcza a nie park)... Ja nie wiem jak to jest że Wodzisław który ma tak mały budżet potrafi tak bardzo dbać o swoje budynki, centrum i dzielnice? Może to śląska gospodarność? Może dobra ręka prezydenta? W każdym razie Jastrzębie robi odpychające wrażenie i to już na wjeździe od strony Mszany/Wodzisławia. Drogi dzisiaj były białe - nawet skąpią na sól i piasek.

~Ringo do Artura (80.238. * .20) 13.02.2013 22:56
oceniono 32 razy
-30
Zgłoś

Komentarz poniżej pewnego poziomu [Wyświetl komentarz] Człowieku. Zrób sobie kiedyś niedzielny wyjazd za miasto i odwiedź tę wieś Jastrzębie i zobacz sobie jak wygląda stacja Jastrzębie Zdrój... Mi wystarczyła wycieczka wirtualna. Ubawiłem się do łez... Jeśli ktoś narzeka na kolej w Wodzisławiu to niech zobaczy co mają na wsi w Jastrzębiu które jest dwa razy większe od Wodzisławia. Zobacz na te drzewa między resztką torów i na tą zrujnowaną stodołę która kiedyś podobno była dworcem. Ale prowincja afrykańska!!! http://pl.wikipedia.org/wiki/Jastrz%C4%99bie_Zdr%C3%B3j_(przystanek_kolejowy)

~Ringo do Artura (80.238. * .20) 13.02.2013 22:26
oceniono 28 razy
-26
Zgłoś

Człowieku. Zrób sobie kiedyś niedzielny wyjazd za miasto i odwiedź tę wieś Jastrzębie i zobacz sobie jak wygląda stacja Jastrzębie Zdrój... Mi wystarczyła wycieczka wirtualna. Ubawiłem się do łez... Jeśli ktoś narzeka na kolej w Wodzisławiu to niech zobaczy co mają na wsi w Jastrzębiu które jest dwa razy większe od Wodzisławia. Zobacz na te drzewa między resztką torów i na tą zrujnowaną stodołę która kiedyś podobno była dworcem. Ale prowincja afrykańska!!! http://pl.wikipedia.org/wiki/Jastrz%C4%99bie_Zdr%C3%B3j_(przystanek_kolejowy)

~wniosek (88.208. * .148) 13.02.2013 22:11

Kolej w Państwie to jak żyły w organizmie . Jak nie ma żył wniosek nasuwa się sam

~do Artur Klimek (195.34. * .118) 13.02.2013 21:42
oceniono 11 razy
7
Zgłoś

Panie Arturze, proszę nie dyskutować z Ringo, bo zaraz zostanie pan zwyzywany od "jastrzębskich oszołomów" itd. Wszyscy, którzy nie zgadzają się z Ringo są tajnymi agentami z Jastrzębia chcącymi zniszczyć wszystko co wodzisławskie. Dopóki Ringo nie rozpocznie leczenia "fobii jastrzębskiej" to nie warto z nim prowadzić dyskusji. Nie raz odnoszę wrażenie, że Ringo to tani wirus komputerowy. Pozdrawiam i życzę sukcesów w uzdrawianiu naszych chorych szlaków kolejowych.

Artur Klimek 13.02.2013 19:55
oceniono 6 razy
4
Zgłoś

Ringo. Jastrzębie Zdrój ma więcej stacji kolejowych niż Wodzisław. KWK Zofiówka, KWK Jas-Mos i KWK Borynia to duże stacje, przez które codziennie jeździ multum towarów. Przez teren miasta przebiega też magistrala Górnicza ze stacji Pawłowice Górnicze w kierunku Boguszowic. To, że nie mają kolei pasażerskich nie skreśla ich z map kolejowych.

~:)) (83.27. * .15) 13.02.2013 16:33
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

jakiś cug towarowy jechał teraz na stacji w Wodzisławiu.

~1000+ (83.27. * .15) 13.02.2013 16:25
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

no i mamy już 1001 postów

~do hehehe (89.73. * .241) 13.02.2013 16:24
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Jak zwykle wodzisławskie wymagania: galerię budować w styczniu. Nie za późno? Najlepiej zacząć w grudniu i skończyć na Boże Narodzenie. Lub na Mikołaja.

~bystrzak (77.255. * .36) 13.02.2013 16:19

Z tą decyzją środowiskową to jakaś abstrakcja, albo sposób na uwalenie remontu, tylko po co tak się zastanawiam...

~Ringo (80.238. * .20) 13.02.2013 15:52
oceniono 25 razy
-21
Zgłoś

Jastrzębski wariat nie życzy nam galerii, nie życzy zagospodarowania jarów, a teraz nie życzy rewitalizacji kolei... Nie dziwię się bo łatwiej znaleźć na mapie Wodzisław niż np. Jastrzębie które na mapach kolejowych w ogóle nie istnieje :) Jastrzębie koło Wodzisławia znane jest tylko z kopalń...

~:P (83.7. * .139) 13.02.2013 15:08
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

co za kretyńskie przepisy decyzja środowiskowa dla czegoś co istnieje 130 lat?

~hehehe (83.7. * .139) 13.02.2013 14:15

remont jest pewny? chyba tak jak to że galerię zaczęli budować w styczniu.

~do Ringo (170.64. * .72) 13.02.2013 13:59
oceniono 9 razy
9
Zgłoś

Jak nie masz o niczym pojęcia to daruj sobie pisanie pierdół, szkoda czasu, nawet mi się nie chce prostować tych głupot. Może ktoś inny zorientowany w temacie zechce Cie oświecić

~Ringo (80.238. * .20) 13.02.2013 13:30
oceniono 24 razy
-22
Zgłoś

Łatwiej znaleźć na mapie Wodzisław niż np. Jastrzębie które na mapach kolejowych w ogóle nie istnieje :) Remont jest pewny. I to po części również sukces silnego wodzisławskiego lobbingu. Nawet starosta i prezydent którzy na ogół nie przepadają za sobą w tej sprawie mówili jednym głosem :)))

~niestety (83.7. * .139) 13.02.2013 12:21

dokładnie, znając życie to remont pryśnie jak bańka mydlana, a miałobyć tak pięknie.

~Podpisz się... (170.64. * .72) 13.02.2013 11:05
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Mogą się zacząć schody, w Katowicach to już nawet nie wiedzą gdzie leży zapomniany Wodzisław. link http://www.tuwodzislaw.pl/wiadomosci,wia5-3266-5671.html

~no nie wiem (83.7. * .139) 13.02.2013 11:01

Zobaczymy. To coś zaczyna brzydko pachnieć. Urzędnik w Katowicach może być ważniejszy niż ten w Brukseli. W Polsce biurokraci mogą podjać decyzje wbrew logice nawet ze szkodą dla infrastruktury bo ktoś uzna, że przebiagające od 130 lat linia kolejowa nagle może szkodzić środowisku a wcześniej nie szkodziła. No i wtedy koniec marzeń i uciech władzy lokalnej o remoncie. Tak się cieszyli a teraz mają. Biurokracja jest straszna. Druga strona medalu to wina PLK, że o takie dokumenty nie stara się wcześniej aby w razie konieczności porobić dokumentację środowiskową wcześniej. Myślę, że do miesiaca powinno się to wyjaśnić bo tyle jest chyba czasu na załatwianie spraw tego typu. Nowiny mogłyby coś napisać.

~do zobaczcie (80.238. * .20) 13.02.2013 10:56

Ta decyzja to tak naprawdę formalność. O wiele trudniej było załatwić w komisji europejskiej większe dofinansowanie do projektów kolejowych. Ale jeśli tam się dogadano to tymbardziej z ochroną środowiska.

~zobaczcie najnowsze info (83.7. * .139) 13.02.2013 10:27
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

poczytajcie sobie na innym portalu regionalnym jest artykuł o linii. Piszą, że teraz PKP PLK czeka na decyzję Dyrektora Ochrony Środowiska w Katowicach, rewitalizacja linii wymaga decyzji środowiskowej. Jeśli tak to baj baj i po remoncie. Skoro jest to jednak rewitalizacja a jej przebieg jest po dawnym szlaku kolejowym to taka decyzja nie powinna być konieczna to tak samo jak do remontu drogi należało by uzyskiwać taki dokument. Coś mi się wydaje że PLK szuka sposobu na to aby ktoś to uwalił a oni nie musieli remontować ani projektować i wydawać pieniędzy itp...

~bernaś (93.159. * .194) 13.02.2013 10:22

Już raz żeśmy jedną zrobili. Frekwencja: 6, słownie: sześć osób! Tylu ludziom tak naprawdę się chciało i zależało.

~tak jest (83.7. * .139) 13.02.2013 10:17
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

oni wciąż nie rozumieją że podstawianie odryzków typu Rybnik-Wodzisław-Rybnik to strzał w kolano. Przecież takim czymś zażynają kolej. Zasłaniają się jakimiś tam potokami ruchu które z Wodzisławia wcale nie są mniejsze niż z innych miejscowości w województwie. CHCEMY POŁĄCZEŃ WODZISŁAW-KATOWICE!!! Trzeba by jakąś akcje medialną zrobić.

~cd.. (170.64. * .72) 13.02.2013 10:05

...będziemy mieć normalne połączenia do Katowic i Chałupek

~Podpisz się... (170.64. * .72) 13.02.2013 10:04

No to niech to badziewie upadnie jak najszybciej i wrócą Przewozy Regionalne

~bernaś (93.159. * .194) 13.02.2013 09:59

tak, tylko niech Pan Matusewicz zwróci do budżetu województwa jakieś 50 mln, które to ten budżet utracił (szacunkowo) bo jemu się zachciało zostać kolejarzem. A nie, że zamiast zgnić w więzieniu taki facet dostanie teraz posadkę w wodociągach w Siemianowicach Śląskich ku uciesze tamtejszych mieszkańców