Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Wodzisław odcięty od świata

Permanentne pogarszanie oferty przewozowej powiatu wodzisławskiego to zjawisko dostrzegane przez każdego użytkownika transportu zbiorowego. Sam Wodzisław w powszechnym odczuciu jest miastem, do którego zarówno trudno dojechać (i wyjechać), jak i poruszać się po jego obszarze. Po dokonanych w roku bieżącym rzeziach pociągów i autobusów komunikacji miejskiej wydawało się, że gorzej już być nie może. A jednak...

Wodzisław odcięty od świata

Opublikowany już oficjalnie nowy rozkład jazdy Kolei Śląskich, który wejdzie w życie 9 grudnia, rozwiał resztki nadziei, a zapowiadana przez marszałka województwa i Koleje Śląskie „nowa jakość” z perspektywy Wodzisławia brzmi jak niesmaczny żart. Oto co czeka mieszkańców po przejęciu obsługi połączeń lokalnych przez Koleje Śląskie:

1. Całkowita likwidacja połączeń pasażerskich na odcinku Wodzisław – Chałupki. Według zapewnień Kolei Śląskich jedyną przyczyną jest zły stan toru i związany z nim długi czas przejazdu. Ale czy można wierzyć w obietnice wznowienia połączenia po planowanej na lata 2014-2015 rewitalizacji linii, w sytuacji kiedy przewoźnikowi już na rok 2013 „nie chce się” zapewnić nawet komunikacji zastępczej? Jaka jest szansa na powrót pasażerów na ten odcinek po upływie trzech lat bez pociągów? I czy już za rok nie okaże się, że brak połączeń pasażerskich będzie pretekstem do przesunięcia „zarezerwowanych” już środków na „ważniejsze cele” (np. przedłużenie linii SKM Katowice – Tychy w kierunku Oświęcimia)?

2. Likwidacja bezpośrednich pociągów do Katowic. Nawet po słynnej rzezi połączeń, na dzień dzisiejszy Przewozy Regionalne zapewniają 8 bezpośrednich połączeń Wodzisławia z Katowicami. Rzut oka na mapę wystarczy by dostrzec, że kierunek wodzisławski jest naturalnym przedłużeniem relacji Katowice – Rybnik. Nie jest to jednak oczywiste dla specjalistów z Kolei Śląskich, których oferta dla Wodzisławia to 1 (słownie: jedno) połączenie bezpośrednie na dobę z oddaloną o niespełna 60 km stolicą naszego województwa. Owszem, będą inne połączenia, tyle że połączone z przesiadką i bieganiem między peronami stacji Rybnik. Można wyobrazić sobie te tłumy „zachwyconych” pasażerów, szczególnie matek z dziećmi w wózkach czy podróżnych z „większym bagażem ręcznym”. Na pociechę Wodzisław otrzyma bezpośrednie połączenia ze stacją... Czechowice-Dziedzice.

3. Brak oferty dla pracowników w systemie zmianowym. Rozkład jazdy na odcinku Wodzisław-Rybnik nie uwzględnia w ogóle potrzeb pracowników przemieszczających się na tej trasie i pracujących w systemie zmianowym. Wystarczy tu wspomnieć, że ostatni wieczorny pociąg Kolei Śląskich w kierunku Wodzisławia odjedzie z Rybnika o 19:32, ruszając w drogę powrotną z Wodzisławia o 20:18.

4. Brak skomunikowań w Rybniku. Po zmianie rozkładu jazdy międzynarodowy pociąg pospieszny „Vltava” relacji Praga – Moskwa poprowadzi wagony komunikacji krajowej i zatrzyma się między innymi w Chałupkach, Raciborzu i Rybniku, będąc dla tych miejscowości doskonałym połączeniem z Warszawą (odjazd z Rybnika 5:20). Tymczasem z Wodzisławia pierwszy poranny szynobus dotrze do Rybnika na godzinę... 5:25. W drodze powrotnej „Vltava” zatrzyma się w Rybniku o godzinie 23:30, jednak nie będzie już wtedy kursował wieczorny pociąg Przewozów Regionalnych (Katowice –  Wodzisław) odjeżdżający dziś z Rybnika o 23:35. Także z popołudniowym pociągiem "Skarbek" relacji Rybnik – Białystok Wodzisław nie otrzyma rozsądnego połączenia – trudno za takie uznać prawie dwugodzinne oczekiwanie w Rybniku.

Warto się także zastanowić, dlaczego po dziś dzień 50-tysięczne miasto, będące siedzibą 150-tysięcznego powiatu, dumnie mieniące się Południową Bramą Polski całkowicie pozbawione jest pociągów dalekobieżnych. Fakt, że „Vltava” będzie nadkładać drogi, aby łukiem ominąć Wodzisław, można jeszcze usprawiedliwiać złym stanem torowiska między Wodzisławiem a Chałupkami. Trudno jednak zrozumieć, dlaczego nikt dotąd nie wpadł chociażby na pomysł niewielkiego przedłużenia trasy „Skarbka”, który będzie kończyć bieg w Rybniku.

Wszystko wskazuje na to, że lokalni włodarze i parlamentarzyści biernie przyzwalają na komunikacyjną marginalizację miasta i powiatu wodzisławskiego, ponieważ nie widać z ich strony działań w kierunku odwrócenia tego trendu. Efektem odcięcia od stolicy województwa, mizernej częstotliwości kursowania oraz braku rozsądnego rozkładu jazdy może być tylko dalszy odpływ pasażerów kolei z tego terenu. W takich warunkach całkowita likwidacja przewozów pasażerskich na ostatniej czynnej linii kolejowej ziemi wodzisławskiej jest tylko kwestią czasu.

cdn.

Piotr Adamczyk

Towarzystwo Entuzjastów Kolei

Rozkłady jazdy obowiązujące od 9 grudnia:

http://kolejeslaskie.com/upload/1353076358Koleje_Slaskie-Rozklad_jazdy_od_09-12-2012.pdf

http://intercity.pl/pl/dokumenty/RJ%20tabelki/RJ_zima_2013v2.pdf


Opinie oraz treści zawarte w rubryce Publicystyka przedstawiają wyłącznie własne zdanie autorów i mogą ale nie muszą odzwierciedlać poglądów redakcji. Masz coś ciekawego do przekazania szerszemu gronu - zapraszamy na łamy portalu nowiny.pl - opublikujemy Twój felieton bezpłatnie. Wyślij swoje przemyślenia na adres portal@nowiny.pl. Redakcja zastrzega sobie prawo odmowy publikacji materiału.

6423 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
Artur Klimek 05.02.2013 22:56

A to się zgodzę. Przepraszam, źle przeczytałem.

~@Artur (37.225. * .61) 05.02.2013 22:07

ale to do Katowic, a jemu chyba chodzi o to żeby był po 22 pociąg z Katowic do Wodzisławia, za czasów PR taki pociąg kursował

Artur Klimek 05.02.2013 19:50

Qaz: Ostatni pociąg jedzie o 20:18.

~900 (80.238. * .126) 05.02.2013 19:36

900.

~qaz (87.101. * .153) 05.02.2013 19:07

powinien być ostatni pociąg z Katowic po godzinie 22 a nie po 18, to idioci

Artur Klimek 05.02.2013 13:59
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Masz rację, pociągi powinny kończyć bieg w Bielsku. Po prostu ktoś niekompetentny układał te obiegi. Mam kolejny ciekawy przykład. Będąc na rybnickim dworcu koło południa, do odjazdu szykował się pociąg relacji Rybnik - Katowice. Czekał on jednak na skomunikowanie z pociągiem Wodzisław - Pszczyna/Czechowice. Skoro ludzie korzystali z bezpośrednich pociągów do Katowic, dlaczego w takim właśnie przypadku narzuca się właśnie Czechowice i likwiduje się bezpośrednie pociągi bez podstaw. Równie dobrze, to z Wodzisławia mógł jechać pociąg do Katowic i być skomunikowanym w Rybniku ze składem Rybnik - Pszczyna/Czechowice. Na jedno wychodzi, a było by to na korzyść pasażerów z Wodzisławia i okolic, którym bardziej przydadzą się połączenia ze stolicą województwa, niż 30 tysięcznymi Czechowicami. Kto będzie chciał to się przesiądzie w Rybniku. To jest właśnie takie zniechęcanie, bo przypomnę, że nie zawsze pociągi się spotykają przy tym samym peronie, nie zawsze dobrze działają megafony i nie zawsze są dobrze wyświetlane relacje na przestarzałych wyświetlaczach kartkowych. Trzeba przywrócić te 7 par bezpośrednich pociągów do Katowic. A jeśli już, to trzeba ułożyć to tak, żeby były przesiadki drzwi w drzwi na każdym pociągu, a relacje do Czechowic przedłużyć do Bielska. Pozdrawiam.

~bystrzak (87.205. * .138) 05.02.2013 12:54
oceniono 4 razy
2
Zgłoś

Gdyby pociągi kończące bieg W czechowicach dojeżdżały do Bielska, byłyby o wiele atrakcyjniejsze, bo można by nimi do pracy dojeżdżać, prezydent by paliwa zaoszczędził. Same korzyści.

~koń by sie uśmiał (83.5. * .250) 05.02.2013 12:39
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

nic dodać nic ująć. wiedze mają powalającą jak widać. Dobrze, że choć jeden z radnych chciał coś zrobić. Jeśli pan to czyta Panie Ryszardzie to niech Pan postawi im prosty wniosek: o apel rady miasta w sprawie przywrócenia bezpośrednich połączeń kolejowych z Katowic do Wodzisławia oraz o wydłużenie Skarbka z Rybnika do Wodzisławia.
Jeśli Pana wniosek odrzucą będzie wiadomo przynajmniej kto tutaj chce coś zrobić a kto jest wilkiem w owczej skórze! Albo rada miasta chce połączeń Wodzisławia z Katowicami albo nie.

~a teraz (170.64. * .72) 05.02.2013 12:14

protokół z sesji 21.12.2012 link: http://gmwodzislawsl.peup.pl/pobierz.seam?zbior=1&plikId=223254&zalId=215119 najlepszy fragment: "nie widzi jednak sensu prowadzenia debaty w tym temacie, gdyż radni posiadają za małą wiedzę, bo przecież nie wiadomo, ile pociągów ma być, dokąd mają jeździć"

~kolejowy do nikt (80.238. * .20) 05.02.2013 11:39
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Czym dłuższe relacje tym pociągami będzie jeździło więcej ludzi. Bo jeśli nagle otworzy się możliwość, że ktoś z Wodzisławia dojedzie do Myszkowa, z Suszca do Raciborza czy z Cieszyna do Tychów to kolej naprawdę stanie się atrakcyjną formą podróżowania po naszym dużym i ciekawym regionie! Masz rację. Ale w przypadku Wodzisławia wszystko zmieni się na plus po modernizacji linii do Chałupek. Wszystko jest chyba na dobrej drodze skoro Nowak i Bieńkowska ogłosili sukces, że UE zwiększa dofinansowanie do projektów kolejowych z 60 na 85%.

~nikt nie myśli (83.5. * .250) 05.02.2013 11:25
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Pociągi powinny kończyć bieg w miarę możliwości na stacjach końcowych. Powinien być pociąg np. Częstochowa-Wodzisław czy Racibórz-Żywiec. Teraz wygląda to tak: Częstochowa-Sosnowiec, Sosnowiec-Katowice, Katowice-Rybnik, Rybnik-Wodzisław! Gdzie tu logika i dbanie o pasażera. Czy nie lepiej zrobić pociągi bezpośrednie łączące skrajne stacje w województwie niż bawić się w ogryzki typu Rybnik-Wodzisław?

~bystrzak (87.205. * .138) 05.02.2013 09:35
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Wątpię.

~do pierdzistołków (83.27. * .164) 05.02.2013 08:06

nawet wieś jeśli jest kreatywna i zabiega o swoje może coś wywalczyć, ba nawet może wywalczyć więcej niż zasługuje. Wodzisław wsią nie jest, powiat też ma wielu mieszkańców. Problem w tym, że naszym pierdzistołkom się nic nie chce. Ciekaw jestem czy choć jeden radny poświęcił swój czas aby poczytać ten wątek i dowiedzieć się o czym mieszkańcy piszą i czego oczekują.

~o przesiadkach, str.48 (170.64. * .72) 05.02.2013 08:03

"Podkreślić należy bardzo wyraźnie, że podział relacji na dwie (...) części jest przez pasażerów odbierany niezwykle krytycznie. Bezpośredniość
połączenia jest dla podróżnego jednym z podstawowych – obok zadowalających godzin kursowania, krótkiego czasu przejazdu czy niskiej ceny biletów – kryteriów oceny atrakcyjności połączenia. Pogorszenie oferty w tym zakresie może skutkować odpływem podróżnych do innego rodzaju przewoźników, przede wszystkim autobusowych i mikrobusowych bądź porzucenia kolei na rzecz częstszego korzystania z prywatnych samochodów. Nawet bezdyskusyjne wady transportu drogowego, takie jak problem kongestii ruchu czy niejednokrotnie gorszy komfort podróżowania w porównaniu z transportem kolejowym, mogą być dla podróżnych przy wyborze przewoźnika czynnikiem mniej istotnym niż zniechęcanie się do kolei w wyniku dzielenia relacji tras pociągów." Fragment dotyczy tzw. połączeń stykowych ale tak samo ma zastosowanie do nas !!!

~do przemyślenia (170.64. * .72) 05.02.2013 07:31

W Krajowej Strategii Rozwoju Regionalnego 2010‐2020: "szczególnie duży nacisk położono na poprawę dostępności komunikacyjnej miast wojewódzkich. Podkreślono, że niska dostępność komunikacyjna miast wojewódzkich – w których ma miejsce koncentracja funkcji społeczno‐gospodarczych w regionie – stanowi jedną z najważniejszych barier rozwojowych dla wielu obszarów w poszczególnych województwach" - Panie marszałku województwa, jak ma się do tego szlaban postawiony przez KŚ między stolicą wojeództwa Śląskiego a Ziemią Wodzisławską

~raport do wglądu (170.64. * .72) 05.02.2013 06:42
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

Analiza przyczyn występowania problemów z realizacja rozkładu jazdy
2012/2013 w Kolejach Śląskich sp. z o.o. http://www.slaskie.pl/zdjecia/2013/02/01/1359719212.pdf, zerknijcie na stronę 80 cyt: "Obecnie w bezpośredniej relacji Katowice – Wodzisław kursuje tylko 1 para pociągów dziennie (w porze wieczornej), co powoduje konieczność przesiadania się w Rybniku. W tym przypadku nie można jednak jednoznacznie stwierdzić, że zmiana oferty na trasie do Wodzisławia jest jej pogorszeniem. (...)
Pogorszenie oferty komunikacji kolejowej w relacji Wodzisław – Katowice jest więc jednocześnie poprawą jej funkcjonowania w obrębie aglomeracji rybnickiej.." Odcinają Katowice to mamy się cieszyć z lepszych połączeń z Rybnikiem i Żorami. Po co komunikacja ze stolicą województwa - nam musi wystarczać komunikacja ze samozwańczą stolicą pseudoregionu "rybnickiego", aglomeracji wymyślonej przez pseudonaukowca przepłaconego przez rybnickich urzędasów. Normalnie jak czytam takie bzdety to nóż się w kapsie otwiera. NIE PRZENOŚCIE NAM STOLICY DO RYBNNIKA

~wywazony (80.238. * .126) 04.02.2013 19:09
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

dokładnie tak z jednej strony fanatycy chcący może world trade center w powiecie czego z drugiej pesymiści którzy nie chcą nic bo to wieś. Przecież na jeden pociąg pośpieszny do stolicy nasze miasto i powiat zasługują, nie można przesadzać ani w jedną ani w drugą ale Skarbek powinien jeździć do Wodzisławia i jest na to szansa. Niestety radnym i władzy na tym nie zależy i wolą robić z miasta i powiatu wieś bo wtedy oni nic nie muszą robić i o nic się starać!

~kolejowy do idę stąd (80.238. * .20) 04.02.2013 18:51
oceniono 5 razy
5
Zgłoś

Ale to się ciągle zmienia. Jeszcze kilka lat temu ciągle się słyszało o likwidacjach pociągów. Teraz sytuacja się ustabilizowała. Pociągów przybyło, przetrasowano Wełtawę przez Rybnik dodając wagony do Warszawy z miejscami do siedzenia. Gorzej już było na kolei! Teraz powinno się poprawiać. Sporo dworców wyremontowano. Trwają remonty linii które za 2-3 lata umożliwią sprawne poruszanie się pociągami po kraju. Warto lobbować i angażować się w te sprawy tym bardziej, że wielu z nas ma dzieci, rodziny, znajomych. Dlaczego nie mamy wierzyć w to, że podróżowanie dalekobieżnymi pociągami także z Wodzisławia jest niemożliwe?

~... (37.108. * .20) 04.02.2013 18:26
oceniono 7 razy
7
Zgłoś

Najlepiej siedzieć i nic nie chcieć, no bo przecież jesteśmy wiochą.

~@w temacie (37.108. * .20) 04.02.2013 18:25

bo linia jest w remoncie pacanie

~w temacie cd (83.238. * .193) 04.02.2013 16:35

W 2005 do Gdańska można było dojechać Expresem, Inter City, pospiesznym. Połączeń było około dziesięć.

~w temacie (83.238. * .193) 04.02.2013 16:31

A czego my chcemy !!! Teraz z Katowic do Gdańska są 3 pociągi na dobę, na dodatek zwykłe pospieszne i nic więcej !!! A chcemy żeby na nasze zadupie nie wiem co zajeżdżało.

~a idź sobie (80.238. * .126) 04.02.2013 16:25

no to idź nikt płakał nie będzie.

~trochę racji (83.238. * .193) 04.02.2013 16:18

No najpierw niech te tory wyremontują a później można snuć rozważania co by po nich mogło jechać.

~idę stąd ! (89.72. * .5) 04.02.2013 15:06
oceniono 27 razy
-9
Zgłoś

Co za brednie ! Kolej likwiduje połączenia a tu kilku nawiedzonych ma jakieś plany z marsa ! Chopin, Skarbek, Wełtawa, czemu tak skromnie, wysilcie wyobraźnię, może wam pomogę ! Z Wodzisławia start Kolei Transsyberyjskiej lub Zachodnio-Afrykańskiej z przesiadką na Gibraltarze, można też reaktywować Orient Express i puścić go przez Chałupki, no a bez problemu TGV relacji Paryż - Rybnik - Wodzisław - Pekin. Bo mnie rozwali, jesteście wypici czy nawiedzeni ?

~Podpisz się... (170.64. * .72) 04.02.2013 14:07
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Napisz komentarz...Chopin przez Wodzisław (po remoncie) a Weltawa niech zostanie jak jest, będzie sprawiedliwie :) A skarbek ? Ma godzinę odjazdu do kitu, ale jesli może pusty z Rybnika jeździć to te 10km więcej to chyba też nie problem, a może naewt większa frekwencja będzie bo teraz brak dojazdu nawet do Katowic

~ankieter (83.27. * .164) 04.02.2013 12:55

Wełtawa- dopiero po remoncie torów, Chopin podobnie. Myślę, że jeden pociąg dalekobieżny ma szansę na przejazd przez Wodzisław, podobnie jak przez Racibórz. W tej chwili szansa jest tylko na Skarbka który może kończyć bieg w Wodzisławiu.

~ankieta (170.64. * .72) 04.02.2013 11:35
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

A przetrasowanie Chopina ? (teraz przez Zebrzydowice kursuje)

~ankieta (170.64. * .72) 04.02.2013 11:34
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

A czy ktoś wnioskował o przetrasowanie Wełtawy - przez Wodzisław Śl.?

~ankieta (170.64. * .72) 04.02.2013 11:32
oceniono 7 razy
5
Zgłoś

Kto wpisał przedłużenie Skarbka do Wodzisławia, proszę o postawienie plusa przy tym poście, zobaczymy ilu nas jest.

~ankieta (83.27. * .164) 04.02.2013 08:50

Akcja „Twój Rozkład Jazdy” została zakończona.
Dziękujemy za poświęcony czas i zaangażowanie.


Trafiło do nas ponad 2 tys. zgłoszeń z Waszymi uwagami
i sugestiami, które pomogą nam ułożyć rozkład jazdy pociągów
na rok 2013/2014.

~zzz (80.238. * .126) 03.02.2013 20:47

no to trzeba wysyłać ankiety dziś.

~cccc (37.108. * .140) 03.02.2013 19:43

dzisiaj koniec

~ciekawy? (80.238. * .126) 03.02.2013 17:57

dziś czy jutro ostatni dzień?

~cccc (37.108. * .140) 03.02.2013 17:16

Wypełniajcie ankietę, dziś ostatni dzień http://www.intercity.pl/trozklad

~hahahahaa (80.238. * .126) 01.02.2013 22:20
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

tak jest dlatego się smije bo raport wykazał, że ówczesny zarzą KŚ wciskał kit i pociągi do Chałupek ( przynajmniej jeden rano i jeden wieczorem) powinny jeździć. Gdyby nasze władze chciały coś zrobić to mają ku temu podstawy. Problem w tym że pan starosta i prezydent uwierzyli że będzie remont a tak się szczęśliwie składa, że remont będzie w roku wyborczym i będzie okazja do nabicia punktów które im się nie należą!

~kolejowy do hahaha (80.238. * .20) 01.02.2013 21:50
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Ale przecież wszyscy twierdziliśmy że to kit co wmawiają Koleje Śląskie. Ktoś się uparł aby do Chałupek nie jeździły pociągi. Trasa Katowice-Oświęcim ma podobne parametry ruchowe do Wodzisław-Chałupki a ilość pociągów tam zwiększono. Koleje Śląskie wiedziały, że lobbing wodzisławski będzie za słaby i niegroźny dla nich i dlatego uderzyły tutaj a nie w Oświęcim czy okolice Cieszyna, Wisły czy Tarnowskich Gór gdzie prędkości również nie są wysokie.

~RW do AK (80.238. * .126) 01.02.2013 21:21

dzięki

Artur Klimek 01.02.2013 19:47

Na Katowice - Rybnik normalnie jeżdżą towarowe pociągi. Tam jest wiele mijanek i szlakowa 80km/h, więc jakoś to upychają. Na pewno więcej jeździ magistralą przez Zebrzydowice. Bardzo duży ruch jest też od Raciborza na Chałupki, jeśli chodzi o towary. Pozdrawiam.