Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Wodzisław odcięty od świata

Permanentne pogarszanie oferty przewozowej powiatu wodzisławskiego to zjawisko dostrzegane przez każdego użytkownika transportu zbiorowego. Sam Wodzisław w powszechnym odczuciu jest miastem, do którego zarówno trudno dojechać (i wyjechać), jak i poruszać się po jego obszarze. Po dokonanych w roku bieżącym rzeziach pociągów i autobusów komunikacji miejskiej wydawało się, że gorzej już być nie może. A jednak...

Wodzisław odcięty od świata

Opublikowany już oficjalnie nowy rozkład jazdy Kolei Śląskich, który wejdzie w życie 9 grudnia, rozwiał resztki nadziei, a zapowiadana przez marszałka województwa i Koleje Śląskie „nowa jakość” z perspektywy Wodzisławia brzmi jak niesmaczny żart. Oto co czeka mieszkańców po przejęciu obsługi połączeń lokalnych przez Koleje Śląskie:

1. Całkowita likwidacja połączeń pasażerskich na odcinku Wodzisław – Chałupki. Według zapewnień Kolei Śląskich jedyną przyczyną jest zły stan toru i związany z nim długi czas przejazdu. Ale czy można wierzyć w obietnice wznowienia połączenia po planowanej na lata 2014-2015 rewitalizacji linii, w sytuacji kiedy przewoźnikowi już na rok 2013 „nie chce się” zapewnić nawet komunikacji zastępczej? Jaka jest szansa na powrót pasażerów na ten odcinek po upływie trzech lat bez pociągów? I czy już za rok nie okaże się, że brak połączeń pasażerskich będzie pretekstem do przesunięcia „zarezerwowanych” już środków na „ważniejsze cele” (np. przedłużenie linii SKM Katowice – Tychy w kierunku Oświęcimia)?

2. Likwidacja bezpośrednich pociągów do Katowic. Nawet po słynnej rzezi połączeń, na dzień dzisiejszy Przewozy Regionalne zapewniają 8 bezpośrednich połączeń Wodzisławia z Katowicami. Rzut oka na mapę wystarczy by dostrzec, że kierunek wodzisławski jest naturalnym przedłużeniem relacji Katowice – Rybnik. Nie jest to jednak oczywiste dla specjalistów z Kolei Śląskich, których oferta dla Wodzisławia to 1 (słownie: jedno) połączenie bezpośrednie na dobę z oddaloną o niespełna 60 km stolicą naszego województwa. Owszem, będą inne połączenia, tyle że połączone z przesiadką i bieganiem między peronami stacji Rybnik. Można wyobrazić sobie te tłumy „zachwyconych” pasażerów, szczególnie matek z dziećmi w wózkach czy podróżnych z „większym bagażem ręcznym”. Na pociechę Wodzisław otrzyma bezpośrednie połączenia ze stacją... Czechowice-Dziedzice.

3. Brak oferty dla pracowników w systemie zmianowym. Rozkład jazdy na odcinku Wodzisław-Rybnik nie uwzględnia w ogóle potrzeb pracowników przemieszczających się na tej trasie i pracujących w systemie zmianowym. Wystarczy tu wspomnieć, że ostatni wieczorny pociąg Kolei Śląskich w kierunku Wodzisławia odjedzie z Rybnika o 19:32, ruszając w drogę powrotną z Wodzisławia o 20:18.

4. Brak skomunikowań w Rybniku. Po zmianie rozkładu jazdy międzynarodowy pociąg pospieszny „Vltava” relacji Praga – Moskwa poprowadzi wagony komunikacji krajowej i zatrzyma się między innymi w Chałupkach, Raciborzu i Rybniku, będąc dla tych miejscowości doskonałym połączeniem z Warszawą (odjazd z Rybnika 5:20). Tymczasem z Wodzisławia pierwszy poranny szynobus dotrze do Rybnika na godzinę... 5:25. W drodze powrotnej „Vltava” zatrzyma się w Rybniku o godzinie 23:30, jednak nie będzie już wtedy kursował wieczorny pociąg Przewozów Regionalnych (Katowice –  Wodzisław) odjeżdżający dziś z Rybnika o 23:35. Także z popołudniowym pociągiem "Skarbek" relacji Rybnik – Białystok Wodzisław nie otrzyma rozsądnego połączenia – trudno za takie uznać prawie dwugodzinne oczekiwanie w Rybniku.

Warto się także zastanowić, dlaczego po dziś dzień 50-tysięczne miasto, będące siedzibą 150-tysięcznego powiatu, dumnie mieniące się Południową Bramą Polski całkowicie pozbawione jest pociągów dalekobieżnych. Fakt, że „Vltava” będzie nadkładać drogi, aby łukiem ominąć Wodzisław, można jeszcze usprawiedliwiać złym stanem torowiska między Wodzisławiem a Chałupkami. Trudno jednak zrozumieć, dlaczego nikt dotąd nie wpadł chociażby na pomysł niewielkiego przedłużenia trasy „Skarbka”, który będzie kończyć bieg w Rybniku.

Wszystko wskazuje na to, że lokalni włodarze i parlamentarzyści biernie przyzwalają na komunikacyjną marginalizację miasta i powiatu wodzisławskiego, ponieważ nie widać z ich strony działań w kierunku odwrócenia tego trendu. Efektem odcięcia od stolicy województwa, mizernej częstotliwości kursowania oraz braku rozsądnego rozkładu jazdy może być tylko dalszy odpływ pasażerów kolei z tego terenu. W takich warunkach całkowita likwidacja przewozów pasażerskich na ostatniej czynnej linii kolejowej ziemi wodzisławskiej jest tylko kwestią czasu.

cdn.

Piotr Adamczyk

Towarzystwo Entuzjastów Kolei

Rozkłady jazdy obowiązujące od 9 grudnia:

http://kolejeslaskie.com/upload/1353076358Koleje_Slaskie-Rozklad_jazdy_od_09-12-2012.pdf

http://intercity.pl/pl/dokumenty/RJ%20tabelki/RJ_zima_2013v2.pdf


Opinie oraz treści zawarte w rubryce Publicystyka przedstawiają wyłącznie własne zdanie autorów i mogą ale nie muszą odzwierciedlać poglądów redakcji. Masz coś ciekawego do przekazania szerszemu gronu - zapraszamy na łamy portalu nowiny.pl - opublikujemy Twój felieton bezpłatnie. Wyślij swoje przemyślenia na adres portal@nowiny.pl. Redakcja zastrzega sobie prawo odmowy publikacji materiału.

6423 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
zxc 30.09.2015 07:56

świetna wiadomość @Artur, niestety okazuje się, że mamy 60 km/h do Rybnika. Pociąg Wladislawia, mógły zaś pomijać Rudyszwałd, Wodzisław Radlin, Rybnik Rymer i Rybnik Towarowy i jeździć szybciej do Rybnika. Odnośnie remontu, to jedno Volvo wiosny nie czyni, bardziej niepokojące jest to co dzieje, a raczej nie dzieje się na przejazdach oraz na głowicach (rozjazdach) stacji w Wodzisławiu Śląskim.

Artur Klimek 30.09.2015 00:25

Jeżeli zaś chodzi o rewitalizację linii Rybnik - Chałupki, właśnie rozpoczęła się elektryfikacja odcinka od Wodzisławia w kierunku Chałupek. http://s9.postimg.org/x9xu52i2l/elektryfikacja.jpg

Artur Klimek 30.09.2015 00:24
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Wreszcie ukazał się roczny rozkład jazdy pociągów, który wchodzi w życie od 13 XII 2015 roku. Po zakończonym remoncie linii kolejowej z Rybnika do Chałupek nareszcie normalnie zaczną kursować przez Wodzisław pociągi. Zwiększy się ilość pociągów Kolei Śląskich do Katowic, w tym pojawi się przyspieszony pociąg Wladislavia do stolicy województwa. Wrócą po 3 letniej przerwie pociągi Kolei Śląskich do Chałupek, część z nich pojedzie bezpośrednio do czeskiego Bohumina. Pojawi się również bezpośrednie połączenie weekendowe z Bielskiem-Białą. Całkowitą rewolucją będą pierwsze w historii naszego miasta międzynarodowe pociągi Ekspres InterCity spółki PKP InterCity. Od Grudnia codziennie dojedziemy z Wodzisławia bezpośrednio do Warszawy (3 pary), czeskiej Pragi (2 pary) i Ostravy (3 pary). Rewelacyjne będą również czasy przejazdów. Do Warszawy dojedziemy w 3,5 godziny, do Pragi w nieco ponad 4 godziny. Skróci się również czas przejazdu do Katowic czy Rybnika. Na kąpielisko do Olzy dojedziemy w 14 minut. A cały rozkład obowiązujący od grudnia wygląda następująco (źródło PKP PLK): http://s9.postimg.org/3s8a989vh/r1_horz.jpg

idla 29.09.2015 17:06

dziennikarze są niekonsekwentni,jakis temat opiszą ale nie wracają do niego jak sprawy sie potoczyły,to wielka bolączka naszych pismaków.Wodzisław to prawdziwa kopalnia tematów,ale jak wyżej pisalem brak im konsekwencji,a może nie mogą?Naprzykład budowa tej galeri na Marklowickiej tak szeroko w pewnym czasie opisywana,okazała sie niewypałem,o którym pies z kulawą noga nie pamieta,więc nie wierze że ktoś pofatyguje sie na Kopernika i pokaże jak tam wygląda,co w tych czasach może z tego miejsca umieścic na portalu,ale....

RPR 29.09.2015 16:43

inwestor ma to w nosie jest daleko,a Starostwo nie dba o mieszkańców,pozwalając na takie prowadzenie robót.Tam wczoraj żywej duszy,a mozna by było przygotować front robót,a tam nic

Inter 29.09.2015 16:21
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

@jerzy14 wyręczymy trochę dziennikarzy: http://i.imgur.com/uU7zjJN.jpg http://i.imgur.com/fWBmey2.jpg Jak widać na załączonych obrazkach, na przejeździe wczoraj nie działo się NIC, kompletnie nic. Jak jest dziś nie wiem, ale mam obawy, że może być tak samo... Ciekawe co na to Starostwo i czy jutro dziennikarze wybiorą się na miejsce jeśli dalej tak będzie. Wszak od jutra od 23:59 przejazd powinien być przejezdny.

jerzy14 29.09.2015 12:09

@nowiny.pl, podajcie wreszcie do publicznej wiadomości, kto naprawdę zatrzymał się z pracami na przejeździe na ul. Kopernika, by nie musieli was wyręczać internauci

zxc 28.09.2015 12:50

@Arteks haha siesta obowiązkowa, przy obecnych czasach wschodu i zachodu słońca to wypada im już pół szychty, @bystrzak myślisz, że jest ich teraz więcej? Ja czasami myslałem, że tak, ale innym razem patrzę a tu pustki całkowite na stacji. Może to jest tak jak piszą że jak obcokrajowcy ze wschodu zabalują to ich później 3 dni nie ma... Ale żarty się skończyły bo terminy ich gonią, a PLK podobnie, w końcu muszą rozliczyć dotację unijną.

bystrzak 28.09.2015 12:31

Problemu by nie było żadnego, gdyby od razu ruszyli z takimi siłami jak teraz, a niestety na początku przez wiele miesięcy nic się nie działo.

Arteks 28.09.2015 12:19

@zxc - no tak ale co z przerwą obiadową, sjestą i manianą? ;)

zxc 28.09.2015 11:43

@Tomula tylko Wam pozazdrościć, odnośnie "naszego" remontu, to faktycznie sytuacja jest nieciekawa, bo wygląda na to, że termin październikowy nie zostanie dotrzymany. Choć gdyby naprawdę pracowali na maksa to daliby radę bo pogoda taka, że nic tylko pracować po 12 a nawet wiecej godzin można.

Tomula 27.09.2015 22:41

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xta1/v/t35.0-12/12076650_744713658968640_1937192139_o.jpg?oh=b031471a988820c769d4e0d45521e583&oe=5609D879 https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xtp1/v/t35.0-12/12076198_744713685635304_1492634217_o.jpg?oh=d6175a3ab34660fc7046f4a1dc48684e&oe=560ADC0F w porównaniu do remontu linii wodzisław chałupki , fakt odcinek między knurowem a szczygłowicami jest krótszy tylko nie rozumię jednego dlaczego jedna umie a druga nie umię? linia 149 po podłączeniu do prądu trakcji mogę uznać za gotową do działania a linię do chałupek to każdy wątpi czy zdąrzą na czas

bystrzak 27.09.2015 22:19

Inter@ "profesjonalniej" ...

Inter 26.09.2015 20:55
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

@Arteks oczywiście masz całkowitą rację, zbyt mało jest nacisków lokalnej społeczności, mediów i władz odnośnie zamknięcia na ponad już pół roku stacji kolejowej. Podoba mi się za to, że ostatnio starostwo powiatowe w końcu powiedziało wykonawcy "nie", na ciągłe przedłużanie zamknięcia ulicy Kopernika. Wprawdzie chodzi o jeden dzień, ale to bardzo ważne, bo Rubau dostał w końcu ostrzeżenie, że trzeba profesjonalniej być przygotowanym do remontu. Sytuacja z przejazdem na Kopernika, a wcześniej chyba w Bełsznicy dowodzi braku jakiegokolwiek profesjonalizmu. Nie wyobrażam sobie również, aby stacja w Wodzisławiu Śląskim miała być zamknięta aż do grudnia.

Arteks 26.09.2015 18:06
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

@Inter - też mnie strasznie to dziwi, że to trwa tak długo. Szczerze? Nikt z parlamentarzystów, władz Wodzisławia i powiatu na nich nie naciska, a z perspektywy PKP PLK ważny jest tylko efekt końcowy, a nie to czy komunikacja zastępcza jest uciążliwa dla pasażerów czy nie. Przecież oni wstrzymali jakiś czas temu ruch między Białymstokiem a Warszawą nie bacząc na to jakie konsekwencje w podróży dalekobieżnymi pociągami to przynosi... Podobno chcą wstrzymania na linii Tarnów-Rzeszów po obu torach w przyszłym roku...

Inter 26.09.2015 10:36
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

@Arteks, zamiast zamykać drugi tor i go rozkopywać, wykonawca mógłby w końcu zakończyć grzebanie pomiędzy Rybnikiem i Wodzisławiem i wpuścić pociągi znów na stację w Wodzisławiu Śląskim, bo ZKA busikami z Wodzisławia do Wodzisławia-Radlina trwa już od marca i szczególnie jesienną porą przesiadki są uciążliwe. Ileż można przebudowywać stację kolejową?

Arteks 25.09.2015 22:05
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Ale jest też dobra wiadomość... Dzisiaj ok. 17.30 przejechał pierwszy pociąg po zmodernizowanym torze z Rybnika Towarowego do Rybnika. Jednocześnie zamknięto stary tor, który będzie poddany modernizacji.

RPR 25.09.2015 17:41

bystrzak grzebac to oni akurat uwielbiaja,ale nie robia konkretnie.Dzisiaj na Osinach grzebali,za jakiś czas w Olzie grzebali za przejazdem,skacza jak dziad po śliwie,a roboty nie widać.Tam nie pracują fachowcy od ukłqadania torów tylko pospolite ruszenie z Ukrainy i niewiadomo skąd jeszcze,więc niema siły aby ukończyli w terminie,chyba ze kolejne pospolite ruszenie nadejdzie z Syei tym razem

bystrzak 25.09.2015 16:20

Ciekaw jestem czy wykonawca tu zagląda ;)

zxc 25.09.2015 10:19

tam jest mniej wiecej z 50 może 100 metrów starego toru. Dokładnie w koło tego przejazdu na rampę, reszta jest nowa, więc zostało im w tej okolicy zrobić te rozjazdy, podbudowę, nowy tor i przejazd na rampę. Ogólnie to niedobra wiadomość o tym grudniu bo hiszpańczyki mogą zwolnić tempo mając zapas. Im południowcom inaczej czas płynie, a remont już 12 miesiąc trwa i końca nie widać.

bystrzak 25.09.2015 10:12

Dziś chyba coś grzebali przy rozjazdach na wysokości Statoil przy Kauflandzie.

zxc 25.09.2015 08:08

@Inter nie ukończą bo już Karniewski z PLK plecie o grudniu. I tak z miesiąca na miesiąc będzie, bo ten remont to totalna prowizorka, a pociągi z kamieniem co chwila się wykolejają. Czarno to widziałem i czarno to widzę. Redakcja Nowin Wodzisławskich powinna zapytać Karniewskiego z PLK i napisać z czego wynika 2 miesięczne opóźnienie w remoncie. Bo to że jest i będzie opóźnienie każdy kto ma oczy widzi i wie.

Inter 24.09.2015 20:55

Patrząc trochę z boku na to wszystko, to jednak wrażenie jest takie że tego na czas (czytaj 31 października 2015) nie ukończą. Są pozytywne akcenty, bo jak chcieli to umieli przycisnąć z pracami, ale są też negatywne. Długa budowa peronów w Wodzisławiu, rozkopane głowice (rozjazdy) i wlekące się remonty niektórych przejazdów. Nie ulega wątpliwości, że jeśli nie zdążą na czas to nie będzie to winą pogody, czy niespodziewanych zdarzeń, ale nieudolności wykonawcy. Przypominam, że warunki miał idealne bo nawet stację zamknięto całkowicie -początkowo nie było mowy aby zamykać stację Wodzisław Śląski. Do wyjaśnienia pozostaje odcięcie górki rozrządowej i bardzo dobrze, że zajął się tym jeden z najlepszych znawców kolei w Wodzisławiu - @Artur Klimek. Realnie na to patrząc to może skończą do końca listopada, ale później z tego co mi wiadomo tor musi się ułożyć i muszą odbywać się faktycznie jazdy testowe, a na to już czasu nie będzie. Niepokojącym jest to co pisze @zxc, że przejazd w Czyżowicach i Rudyszwałdzie, mimo, że były zamknięte mają stare tory! Czy ktoś potwierdzi/zaprzeczy?

Artur Klimek 24.09.2015 14:37

Przejazd na Dębowej jest ukończony.

zxc 24.09.2015 09:20

@idla szlak nie zostanie oddany w terminie, ciekawym natomiast będzie argumentacja i tłumaczenie wykonawcy i to jak dziennikarze po raz kolejny naiwnie w tłumaczenia uwierzą. Wszak lato było piękne tego roku, nie było powodzi, można było pracować nawet 24h... W miesiąc wykonawca nie zdąży, choć już od początku wakacji powinna być przejezdność szlaku Wodzisław Śląski-Olza-Chałupki. Przypominam, że początkowo planowano odcinek z Wodzisławia do Chałupek zrobić w 6 (sześć) początkowych miesięcy. Remont zaczął się w październiku 2014 więc mamy 12 miesiąc prac, a odcinek z Wodzisławia do Chałupek wciąż zamknięty.

zxc 24.09.2015 09:11

ciekawe jakie ściemy PLK napisze do Artura Klimka? Co za problem zastosować rozjazd który pozwoliłby na korzystanie w przyszłości z górki rozrządowej?

idla 24.09.2015 08:57

trudno uwierzyc że szlak kolejowy zostanie oddany w terminie widząc postęp robót,jak można przejazd jednotorowy robić 3 tygodnie? Czy ekipy nie mogą tego wykonac w 4 dni? No ale gdyby nawet to tydzień to aż nadtto. Kompletny bałagan z tym remontem,wygląda jakby inwestor nad tym nie panował,odciecie górki rozrządowej na stacji,co to jest,kto za to odpowiada?

zxc 24.09.2015 07:50

to bardzo dobra informacja, że podbijarki pracowały na stacji, gorsza jest taka, że obie głowice (bez których remontu nie jest możliwy wjazd na stację) są niegotowe, mało tego głowica południowa i przejazd koło Biedronki jest w dalszym ciągu nie ruszona. Dalej są tam stare tory. Słyszałem, że przejazd w Czyżowicach i Rudyszwałdzie też ma stare tory jeszcze (ale nie wiem czy to prawda). Ponadto niegotowe przejazdy np. na Kopernika (zamknięty od 3 września - tj. już 22 dni!). Na DK78 Bogumińska, nieruszona podobnie Dębowa. Perony nie są nadal w Wodzisławiu Śląskim gotowe, trakcja nie wisi. Wszystko to nienapawa optymizmem, szczególnie, że takie przejazdy w Bełsznicy czy Kopernika potrafią robić tak długo!

Artur Klimek 23.09.2015 15:10
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Na stacji pracują podbijarki torowe na torach 1,2 i 3. Szlak w kierunku Chałupek jest już praktycznie gotowy, szyny są zespawane na stykach, przejazd na Kopernika w trakcie robót, jedynie w okolicach przejazdu na Bogumińskiej szyny pofalowane, ale i tam wkrótce zostanie to wyprofilowane. Czekam również na odpowiedź od PKP PLK w sprawie toru wyciągowego i górki rozrządowej.

RPR 19.09.2015 22:50
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

tak jest bo duże pieniadze poszły na kolej po które ustawili sie cwaniacy,tak jak kiedyś przy budowie autostrad,przykład alpina ktora rozwalała kase na samochody pensje biurowych bez ograniczeń,teraz to samo na koleji,firmy powstaly co ciągną kasę a robią jak najniższym kosztem,bo nadzur inwestorski wszystko podpisze i tak sie kręci to polskie bagno

zxc 19.09.2015 16:08

Dzisiaj pomimo świetnej pogody do prowadzenia prac, w Wodzisławiu na stacji cały sprzęt stoi, brak pociągu z kamieniem, brak operatorów koparek, brak ekip od peronów, brak budujących rozjazdy... 31 października mija termin końca robót. Ciekawe co wtedy Rubau powie i co dziennikarze za nimi bezmyślnie powtórzą.

Artur Klimek 16.09.2015 22:48

PKP PLK

Inter 16.09.2015 18:53

górka na pewno przydałaby się dla wagonów które mogą stać na torach postojowych, lub np. przeładowywane są na bocznicy na torze 32. Dziś skład Rail Polska stoi i wyładowywany jest kamień.
@Artur, do kogo należą dalsze tory te 3 przy rampie za torem 32, PKP Cargo czy PLK?

bystrzak 16.09.2015 15:25

Doprowadzić do ruiny a później zezłomować z zyskiem dla siebie.

RPR 16.09.2015 15:00

co to za firma która gardzi takim "skarbem"jakim jest hala,bardzo dziwna polityka PKP,a odcina stację od górki rozrządowej,czy tam zarządzają sabotażysci? To trudno pojąć,tą ich politykę

zxc 16.09.2015 08:00

super, za jakiś czas pewnie pojedzie jakiś skład z GOP do Czech przez 149 i 158 :)

Tomula 15.09.2015 19:28

http://s10.flog.pl/media/foto_middle/10443658_m621296.jpg pierwszy składzik mgnie sobie między knurowem a szczygłowicami

zxc 15.09.2015 12:59

Gdyby Wodzisław miał prezydenta i radnych "z jajami" to w sprawie hali sami znaleźli by potencjalnego inwestora (o którego nie trudno), a od PKP zażądali by wynajmu czy też sprzedaży nieruchomości. Mało tego, władze co niektórych miast, potrafią napisać nawet do premiera RP jeśli chodzi o kolej na ich terenie. W Wodzisławiu wyraźnie tego brakuje. Władza mówi to nie nasze więc co nas to obchodzi. Tylko że w nowoczesnym samorządzie tak się nie działa, ale się interweniuje, pisze listy, prośby, uwagi, szuka potencjalnego inwestora na własną rękę.

http://www.rynek-kolejowy.pl/59229/co_z_linia_do_pyrzowic_tarnowskie_gory_nie_daja_za_wygrana.htm

bystrzak 15.09.2015 12:51

Polecam lekturę Nowin Wodzisławskich, najnowszy numer, a w nim m.in. jak to próbowano ukraść wiadukt kolejowy w Mszanie. W tym kontekście zupełnie nowego znaczenia nabiera dyskusja o hali na stacji w Wodzisławiu która cała jest metalowa.