Skanery mobilne – czy warto pomyśleć o ich zakupie?
Konieczność ciągłego skanowania dokumentów wydaje się oczywista. Firmy coraz częściej stawiają bowiem na wykorzystanie informacji przede wszystkim w formie cyfrowej. Z tego powodu fizyczne papiery „przenoszą” do komputerów. Pozwalają na to oczywiście skanery, które na rynku występują w wielu odmianach.
Dobór skanerów do rodzaju wykonywanych prac
Szeroka i zróżnicowana oferta sprawia, że przed zakupem konkretnych urządzeń warto zastanowić się na ich dokładnym zastosowaniem. Należy odpowiedzieć sobie na kilka istotnych pytań: jakie dokumenty będą obsługiwać? Jak często mają być używane? Czy potrzebne są jakieś funkcje dodatkowe?
W ten sposób dobrane skanery dokumentów okażą się po prostu przydatne. Pracownicy będą mieli bowiem pewność, że ich praca została w odpowiedni sposób dostosowana do zadań, które trzeba wykonać. Oprócz standardowych skanerów biurowych coraz większą popularnością cieszą się modele mobilne, które nie muszą być podłączane do gniazdka elektrycznego. Ich zakup może okazać się bardzo korzystny dla wszystkich osób często pracujących w podróży.
Charakterystyka skanerów mobilnych – jak działają? Co potrafią?
Pod względem podstawowych funkcji nie różnią się one od standardowych, stacjonarnych sprzętów. Pozwalają więc na sprawne skanowanie dowolnych dokumentów we wskazanych formatach. Uwagę trzeba jednak zwrócić na sposób ich wykonania i obsługi.
- Skanery mobilne są kompaktowe i lekkie. Przenoszenie takiego sprzętu nie sprawia żadnych trudności.
- Urządzenia zazwyczaj zasilane są przez port USB, wystarczy więc podłączyć je do laptopa lub innego sprzętu.
- Modele te umożliwiają skanowanie różnych dokumentów – od umów i obrazów, po książki oraz prace dyplomowe.
- Ze względu na niewielkie wymiary ich obsługa jest bardzo prosta. Często oferują również dostęp do rozmaitych funkcji dodatkowych.
W porównaniu do stacjonarnych skanerów dokumentów mogą wydać się nieco ograniczone pod względem szybkości działania i pojemności dołączonych podajników. Należy jednak pamiętać o tym, że są tworzone przede wszystkim do pracy w podróży. Pod tym względem są one więcej niż wystarczające.
Jak wybrać dobry skaner mobilny? Na co zwrócić uwagę?
Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie ku temu, aby tego typu skanery dokumentów postawić też w domu lub w biurze. Bez względu jednak na sposób ich obsługi, zawsze warto przeanalizować ich parametry techniczne, jak również obsługiwane funkcje.
Jak się bowiem okazuje, skanery mobilne potrafią być bardzo zróżnicowane. Najważniejsza wydaje się oczywiście rozdzielczość skanowania. Do tego dodać trzeba pojemność podajnika, szybkość pracy oraz pobór energii. Jeśli zaś chodzi o wszelkie dodatki, spośród nich wymienić można na przykład obsługę łączności Wi-Fi, edycję dokumentów, a także dedykowane aplikacje mobilne rozszerzające możliwości sprzętu.
Skanery mobilne to świetna alternatywa dla standardowych modeli stacjonarnych. To urządzenia lekkie, kompaktowe i łatwe w obsłudze. Świetnie sprawdzą się w trakcie rozmaitych podróży służbowych i nie tylko.
Materiał zewnętrzny