Dlaczego firmy powinny zwrócić uwagę na Bitrix24 w 2022 roku? Opinia ekspertów IT z Avivi
Już w styczniu staje się jasne, że rok będzie obfitował w innowacje w zakresie programów biznesowych, między którymi konkurencja staje się zauważalnie agresywna. Niestety w zmaganiach produktów IT najbardziej cierpią użytkownicy końcowi, którzy najczęściej dokonują wyboru w oparciu o oferty marketingowe programistów, a nie własne potrzeby. Avivi wdraża systemy CRM od ponad 12 lat, a dziś mamy duże doświadczenie, aby pomagać firmom w dokonaniu właściwego wyboru na rzecz efektywnej technologii, która zaspokoi potrzeby polskich przedsiębiorców.
Bez nowoczesnego oprogramowania nie da się osiągnąć wysokich wyników w żadnym własnym biznesie – to już jest jasne i nie wymaga wyjaśnienia. Każda firma, czy to kawiarnia, mały warsztat, sieć handlowa, fabryka czy wielka korporacja, potrzebuje pewnych narzędzi do zarządzania przepływem pracy, komunikacji z klientami, planowania lub komunikacji z pracownikami. Dla każdej takiej potrzeby istnieje już osobne rozwiązanie informatyczne: system CRM dla działu sprzedaży, komunikator korporacyjny, harmonogram zadań online i wiele innych. Niestety w tym tkwi główny problem: każde takie rozwiązanie jest sprzedawane, konfigurowane i serwisowane osobno i nie jest tanie. A jeśli potrzebuą Państwoz kilku programów na raz, jak to zwykle bywa, to wszystkie muszą być również zintegrowane ze sobą, a bardzo często nie da się tego zrobić w 100% ze względów technicznych. Dodatkowo muszą Państwo być w stanie to wszystko wykorzystać i nauczyć swoich pracowników, jak to robić.
Dlatego eksperci z Avivi zalecają zwrócenie uwagi na zestaw narzędzi Bitrix24. Usługa nie jest nowa, ale na razie wie o niej niewielu przedsiębiorców, którzy nieustannie słyszą o droższych, ale bardziej znanych amerykańskich konkurentach, takich jak Salesforce, ZohoCRM czy Microsoft Dynamics. Kluczowym słowem w Bitrix24 jest słowo „zestaw” – tak naprawdę jest to kompleks rozwiązań IT już zintegrowanych ze sobą na jednej platformie, na której jest wszystko, co niezbędne do działania firmy dowolnej wielkości. W ten sposób: duża firma może w pełni zaspokoić swoje potrzeby dzięki wysokiej taryfie chmury Bitrix24 „Professional” z nieograniczoną liczbą użytkowników, a jeśli Państwa firma jest mała, po prostu proszę wybrać niższą taryfę. Jednocześnie Państwo będą mieli dostęp do wszystkich tych samych narzędzi do pracy, co na wysokich taryfach, tylko w ograniczonej ilości.
Drugim powodem, dla którego Bitrix24 jest interesujący i przydatny dla każdej firmy, jest możliwość nieograniczonej personalizacji, czyli finalizacji funkcjonalności na własne potrzeby. Jest to możliwe z serwerem lub, jak to się nazywa, „pudełkową” wersją oprogramowania. W takim przypadku licencjonowaną kopię Bitrix24 można kupić tylko raz i modyfikować jej kod bez żadnych ograniczeń i oczywiście bez miesięcznej subskrypcji, jak w usłudze w chmurze. Samowystarczalność „pudełka” przy prawidłowym użytkowaniu pojawia się w pierwszym roku użytkowania lub nawet wcześniej.
Ale jak w takim razie użytkownicy mogą zrozumieć bogactwo wszystkich funkcji lub opracować własny Bitrix24? Tutaj też wszystko jest niezwykle proste: nie muszą Państwo komunikować się bezpośrednio z firmą deweloperską, czekać kilku dni na odpowiedź wsparcia technicznego, czy zmuszać swój dział IT do przestudiowania dokumentacji i kodu frameworka.
Konsultacje przed zakupem taryfy, zakup licencji, wdrożenie, dopracowanie i serwis odbywają się we współpracy z oficjalnym Partnerem spośród firm lokalnych, a nie zagranicznych call centerów. Państwa Partner Bitrix24 to gwarancja wydajności oprogramowania, terminowych, szczegółowych i przydatnych konsultacji, a także szybkiej reakcji na ewentualne problemy techniczne i ich eliminacji. Nie wszyscy Partnerzy mogą modyfikować Bitrix24, ale zawsze mogą Państwo wybrać tych, którzy zapewnią pełen zakres usług.
Wieloletni monitoring polskiego rynku pod kątem wprowadzenia CRM i innych narzędzi biznesowych pozwala specjalistom naszej firmy stwierdzić, że udział Bitrix24 znacząco wzrośnie w 2022 roku. Na razie jest to około 4% wszystkich produktów IT dla przedsiębiorców, ale przewidujemy wzrost nawet o 7%-8%. Głównymi przyczynami są zwiększenie rozpoznawalności marki wśród polskich przedsiębiorców, duża lista niezbędnych rozwiązań IT i oczywiście lojalna polityka cenowa. Na przykład, jeśli spróbują Państwo obliczyć koszt jednego użytkownika w najwyższej taryfie chmury Bitrix24 i porównają wynik z podobnym kosztem użytkownika Salesforce, ten ostatni będzie ponad 100 razy droższy.
Oczywiście zmiany dotkną również klientów końcowych: wzrost popytu spowoduje wzrost cen usług od Partnerów Bitrix24. Avivi zapewnia pełen zakres usług Bitrix24, w tym niestandardowe tworzenie dodatków i ma wyłączne prawo do zarządzania projektami Enterprise, więc nie rozważamy możliwości podniesienia cen do końca roku. Jednak wszystkim, którzy chcą wdrażać i rozwijać dowolne programy dla biznesu, nie tylko Bitrix24, radzimy rozpocząć studiowanie tego zagadnienia już teraz, ponieważ w 2022 roku każdy dzień bez nowoczesnych rozwiązań IT będzie drogo kosztował Państwa biznes.
Materiał zewnętrzny