Nowiny.pl
Nowiny.pl Regionalny Portal Informacyjny. Codzienny serwis newsowy z terenu Subregionu Zachodniego woj. śląskiego (powiat raciborski, wodzisławski, rybnicki, jastrzębski i żorski).
JastrzebieOnline.pl
JastrzebieOnline.pl JastrzebieOnline.pl to najczęściej odwiedzany portal z Jastrzębie-Zdroju. Codziennie tysiące mieszkańców miasta dowiaduje się od nas o wydarzeniach dziejących się w Jastrzębiu.
eZory.pl
eZory.pl eZory.pl to nowy portal o Żorach stworzony z myślą o dostarczaniu najświeższych i aktualnych informacji lokalnych dla mieszkańców Żor, dotyczących wydarzeń kulturalnych, społecznych, sportowych oraz ważnych informacji miejskich.
AgroNowiny.pl
AgroNowiny.pl Regionalny portal dla rolników. Najnowsze Wiadomości dla rolników, ceny i fachowe porady. Produkcja rolna, hodowla, uprawy, aktualne cenniki rolnicze, technika rolnicza, prawo i agrobiznes.
HistoriON.pl
HistoriON.pl HistoriON to portal dla pasjonatów lokalnej historii. Odkryj fascynującą historię naszego regionu - ciekawe artykuły, wydarzenia, ikony PRL-u, kartka z kalendarza, bohaterowie lokalni, ludzie tej ziemi i biografie na nowym portalu HistoriON.pl
Praca.nowiny.pl
Praca.nowiny.pl Regionalny serwis z ogłoszeniami o pracę oraz informacjami w rynku pracy. Łączymy pracowników i pracodawców w całym regionie.
RowerON
RowerON Projekt „RowerON – wsiadaj na koło, będzie wesoło” to promocja regionu, jego walorów przyrodniczo-kulturowych, infrastruktury rowerowej oraz zachęcenie mieszkańców do aktywnego i zdrowego spędzania czasu.
InspiratON
InspiratON Projekt edukacyjno-medialny „InspiratON – Czas na Zawodowców”, który pomaga uczniom wybrać dobrą szkołę, ciekawy zawód, a potem znaleźć pracę lub założyć własną firmę.
Kupuję - smakuję
Kupuję - smakuję Projekt „Kupuję - smakuję. Wybieram polskie produkty” promujący lokalnych i regionalnych producentów żywności oraz zakupy polskich produktów.
Sport.nowiny.pl
Sport.nowiny.pl Serwis sportowy z regionu. Piłka nożna, siatkówka, koszykówka, biegi. Wyniki, tabele, zapowiedzi.
Sklep.nowiny.pl
Sklep.nowiny.pl Sklep.Nowiny.pl powstał w odpowiedzi na coraz szersze potrzeby naszych czytelników i mieszkańców regionu. Zapraszamy na zakupy wyjątkowych limitowanych produktów!
Instytut Rozwoju Inspiraton
Instytut Rozwoju Inspiraton Instytut powołaliśmy do życia w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na przystępne kursy online rozwijające kompetencje zawodowe. Naszą misją jest tworzenie kursów wspierających rozwój kariery naszych kursantów.

Absurdy MZK w powiecie wodzisławskim

07.11.2011 11:15

Film powiązany z Absurdy komunikacyjne w MZK

Komentarze

33 komentarze

Śledź tę dyskusję
Zapoznaj się z regulaminem
zaloguj się lub załóż konto, żeby zarezerwować nicka [po co?].
~Drik do autousu (80.238. * .20) 11.11.2011 13:03
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

A to swoją drogą - mas rację.

~autobus miejski (80.238. * .20) 11.11.2011 11:46
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

nieczuła i oderwana od realiów zycia mieszkańców to jest władza miasta Wodzisławia,to prezydent a nie MZK wnioskuje o likwidację komunikacji miejskiej,

~Drik (80.238. * .20) 11.11.2011 11:43
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Wodzisław i powiat wodzisławski powinne sobie same organizować komunikację miejską, a nie powierzać jej instytucji zwanej jako MZK, która z perspektywy Jastrzębia ma to gdzieś czy ktoś z Wilchw potrafi dojechać do centrum, a z centrum do Kokoszyc czy Pszowa. MZK to instytucja nieczuła na potrzeby pasażerskie i zmiany jakie zachodzą w społeczeństwie.

~SEBOO (83.5. * .169) 11.11.2011 11:29
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

hehe no i macie Ci wszyscy co głosowali w wyborach na KIECĘ!!!! Miasto podupada bo tam nie ma NIC!!!! Kultura i Rozrywka DNO, Handel tak sobie,przedsiębiorstwa - hmm gdyby nie sklepikarze to nie było by przedsiębiorstw. Macie szczęście ze Szkolnictwo to jeszcze jakoś trzyma. Gdyby nie to, to Wodzisław byłby gorszy od pierwszej lepszej okolicznej wsi!!!! Radze wyciągnąć wnioski i następnym razem wybrać mądrzejszego wodza.

~autobus miejski (80.238. * .20) 10.11.2011 17:20
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

miasto bez dobrej komunikacji miejskiej to nie jest miasto,żaden inwestor do takiej dziury nie zajrzy,a co za tym idzie ...brak rozwoju,katastrofa,

~kropa (77.254. * .210) 09.11.2011 16:36

W Raciborzu to samo.Autobusy jadą stadami.Często widzę jak na Ocickiej 3 ściga się z 7 czy 1.A w szystkie jadą na lub z Ocic.W każdym po kilka osób.Apotem tradycyjnie dziura do 2 godzi i dłużej.Słaby rozkład mało, pasażerów co chwile cięcia kursów.

~autobus miejski (80.238. * .20) 09.11.2011 10:00
oceniono 9 razy
9
Zgłoś

tak,to prezydent Kieca i Jego zastępca Szymczak likwidują komunikację miejską,taka jest prawda,a MZK tylko realizuje ich wnioski likwidacyjne bo...musi,

~dzejzi (87.205. * .216) 08.11.2011 21:48
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

autobus miejski, jako jedyny powiedziales jak jest naprawde, mzk napewno nie dązy do likwidacji linii (tak tak wiem zaraz semaforek itd napisza ze jestem chory itd i ze jest na odwrot). Łysy szymczak i szczurek kieca sa temu winni, nikt inny tylko oni. Szkoda ze magierowa czy newy nie interweniuja w tej sprawie bo to babki z jajami...pozdr.

~autobus miejski (80.238. * .20) 08.11.2011 13:33
oceniono 9 razy
9
Zgłoś

@Ringo,mówisz postraszyc....ale przecież przedstawiciele gmin zasiadający we władzach MZK sami zgłaszają wnioski o likwidacje połączeń,i tak zastepca prezydenta Szymczak za swoje działania likwidacyjne pobiera jeszcze co miesiąc wynagrodzenie z MZK,oczywiście nie tylko On jest winien,tak się składa,że o wszystkim decyduje Kieca,któremu podlega Szymczak,podsumowując, władze miasta Wodzisławia Sl.likwidując komunikacje miejską działają na szkodę miasta i jego mieszkańców,

~Ringo (80.238. * .20) 08.11.2011 10:47
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

Postraszyć MZK tym się z niego wyjdzie jeśli dalej będzie taka destrukcja jak obecnie. Może to pomoże? Kiedyś się wszędzie jeździło autobusami i jakoś były na to pieniądze i funkcjonowało to nieźle. Teraz mało gdzie można dojechać autobusami...

~rr (31.174. * .131) 08.11.2011 09:51
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Skoro tu już mowa o p. Wała. Przygotował projekt zmian, poświęcił na niego swój prywatny czas (dość dużo czasu) i wykonał pomiary na niektórych liniach. MZK prawdopodobnie nawet do projektu nie zajrzało, powiedziało po prostu niedasie, mimo że miasto było skłonne zmiany wprowadzić. Zmiany oznaczały przede wszystkim synchronizację linii tak żeby nie jeździły stadami przy założeniu że miasta będą dopłacać nadal tyle samo.

~aleksanderdomaradzki (87.239. * .148) 07.11.2011 23:45
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

Owszem, pracownicy układają rozkłady a dyrekcja je zatwierdza. Dyrekcja czyli p. Lanuszny i przedstawiciele gmin. A że gminy mają generalnie wszystko gdzieś to przykładowe stada "muszą być" - tak twierdzi p. Dyrektor. MZK żąda coraz więcej kasy oferując coraz mniej. Gminy nie chcą płacić, więc jest coraz mniej. Rybnik wystąpił z MZK i jakoś nie "wraca na kolanach". Gdyby gminy nie żałowały pieniędzy (tylko "pilnowały" działań MZK) a przede wszystkim pracownicy (i dyrekcja, może przede wszystkim dyrekcja) MZK poszli po rozum do głowy byłoby dużo lepiej. @semaforek: Jak już wynika z mojej wcześniejszej wypowiedzi - faktycznie, beton jest w MZK i Urzędach poszczególnych Gmin.

~korzystający z MZK (109.243. * .243) 07.11.2011 23:18
oceniono 2 razy
0
Zgłoś

Mnie jako pasażera (już niedługo) nie interesuje na jaką umowę jeżdżą kierowcy. Autobusy mają jechać często (a nie stadem) i punktualnie. Oni tam powinni wiedzieć jak to zrobić, a nie tłumaczyć się jakimiś głupimi wymówkami jak pięcioletnie dziecko że nie potrafią.

~Świadomy (80.238. * .20) 07.11.2011 22:43
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

MZK jest taki sam jak włodarze miast - członków MZK - czyli nijaki, bezjajowy i bezkoncepcyjny. Ci ludzie albo rżną głupa, że nie wiedzą o co chodzi albo naprawdę są całkowitymi dyletantami. Ale w takim razie dlaczego pobierają spore pensje udając że coś robią na posiedzeniach Zarządu MZK skoro tak naprawdę nie reprezentują tam mieszkańców i interesów swoich gmin? Przecież każde miasto zamiast persony która się na tym nie zna mogłoby delegować do MZK jakiegoś inżyniera po transporcie, a nie gamonia który wcześniej produkował gabotki tak jak w przypadku Wodzisławia! Przykładów świetnie funkcjoującej komunikacji miejskiej jest od groma. Wystarczyłoby się przejechać do Bielska-Białej czy Tychów, popodglądać Ostrawę, Karwinę czy Opawę. Najlepszym przykładem zmian na lepsze jest ZTZ Rybnik, który wyszedł z tej skostniałej struktury MZK kilka lat temu i: niczego nie likwiduje, uruchamia nowe linie i kursy, jest elastyczny wobec postulatów mieszkańców, zwiększa przychody, wprowadza nowinki techniczne, przeprowadził całkiem logiczną zmianę numerów linii skracając je z 3 do jednej i dwóch cyfr, tworzy ekonomiczne i tanie bilety (przejazd na dwa przystanki za 1 zł), utworzył nowe przystanki które powodują wzrost przewozów, zadbał o jednolitość malowania taboru. Daleki jestem do uznania go za wzorzec idealny ale biorąc pod uwagę, że ZTZ zrodził się z tego samego dziadowskiego MZK jest to najlepszy przykład na to, że jeśli się chce i włodarze miasta pzypilnują tę ważną dziedzinę życia miasta - można coś zdecydowanie usprawnić. Rybnikowi się to udało, a włodarze miast MZK przymykają oczy na fundowaną im przez MZK zupełną tandetę za niemałe przecież pieniądze! MZK Jastrzębie to z pewnością najgroszy i najbardziej niereformowalny związek komunikacyjny w Polsce.

~do poniżej (80.238. * .20) 07.11.2011 22:34
oceniono 6 razy
6
Zgłoś

@semaforek,masz rację Szymczak zasiada w MZK ,a Kieca w MZWiK,pamietam,jak w telewizji mówił,że w Wodzisławiu bedzie woda z Czech,co było bajką,

~semaforek (109.243. * .243) 07.11.2011 22:22
oceniono 4 razy
4
Zgłoś

W biurach też mają coś do gadki. To nie miasto układa rozkłady jazdy tylko pracownicy MZK. Jeśli miasto chce cięć to MZK przygotowuje projekt, może zrobić lepszy lub gorszy, zwykle robi gorszy. Informację przystankową także przygotowują pracownicy MZK, a nie miasta. Dlatego uparcie będę twierdził że źródło betonu i niedasizmu jest zarówno w MZK jak i u władz miast. Przy okazji, w zgromadzeniu MZK zasiada Szymczak, a nie Kieca.
Dżejzi - możesz napisać do mnie na priv? gg 6621129 lub mejl lukislukis[at]o2.pl

~radny z wodzia (87.205. * .216) 07.11.2011 22:18
oceniono 3 razy
3
Zgłoś

a myslicie sobie, ze likwidacja linii 217 zostala anulowana? czekajcie jeszcze o niej uslyszymy i to zaniedlugo. Dzieki naszych podatnikow mamy nowe renault na stanie i to nie byle jakie tylko z najwyzszej polki bo stare sie "psuly"

~dzejzi (87.205. * .216) 07.11.2011 22:16

a jesli chodzi o pks rybnik, przypomnij sobie lata 2000- 2003 (na oko). Większość linii aut. obslugiwal pks dla mzk. Kierowcy jezdzili na umowe o prace itd. wiec tak jak powinno byc. Pozniej wszedl p. K z żor zatrudniajac starych emerytow na zlecenie (zus ma z glowy itd). Między innymi z tego powodu padl pks (z swojej winy takze).V-bus tak samo skonczy bo tez tam maja wyplaty 3.tyg po terminie i jakies chore umowy bez wolnego itd. Wodzislaw to juz totalne dno bez lepszej przyszlosc jak sie nie pozbedziemy wlodarzy z pszczyny.

~dżejzi (87.205. * .216) 07.11.2011 22:12
oceniono 2 razy
2
Zgłoś

bylem na stazu w mzk i widzialem ile w biurach maja do gadki- nic. Jak miasto każe ciąć to oni to musą robić, niezależnie czy jezdzi pełny przegub czy maly busik. Gdzie są ci milosnicy, co jezdzili w zeszlym roku za free autobusami, bo chcieli przekonac wlodarzy o zmianę trasy autobusow (bodajże p. Wala jezdzil). Tylko szczekali a jakoś ich nie widać. Za Kiecy w urzędach pracuje najwięcej "urzędasów" z czegoś trzeba im zaplacic, na swoich premiach nie zaoszczędzą to dawaj dawaj kasujemy autobusy. Tutaj powiemy ze nikt nie jezdzi i tepy naród w to uwierzy. Porównaj sobie autobusy w jastrzębiu (niskopodłogowe itd, oczywiscie nie wszystkie ale wiekszosc). A w wodzislawiu? Stare heble mercedesy do ktorych starsi wchodza trzymając się specjalnej liny, która ich wciąga. A jak się juz niskopodlogowy trafi to zaoszczedzisz na fajkach bo smierdzi ropą i spalinami. O wozku dzieciecym nie wspomne bo tez nie wejdziesz do autobusu. O tym lysy wiceprezydent nie pomyslal czy to kolejny dowod na to "ze mam was gdzies jestem z pszczyna, tutaj robie z mieciem kariere a potem narka"

~Podpisz się... (80.238. * .20) 07.11.2011 22:11
oceniono 1 raz
1
Zgłoś

@semaforek,myslę,że prezydent Kieca zasiadając w MZK,za co bierze wynagrodzenie co miesiąc,jest tam po to ,aby kontrolować finanse MZK ,a nie po to ,aby likwidować komunikację miejską,