Remont linii Rybnik-Chałupki. Sprzęt jest już na miejscu [ZDJĘCIA]
Szacuje się, że po remoncie czas przejazdu na odcinku Rybnik – Chałupki znacząco się skróci i będzie wynosił niespełna 40 minut.
Oczekiwany przez mieszkańców regionu remont linii kolejowej wchodzi w fazę realizacji. Zgodnie z zapowiedziami, prace ruszą na przełomie października i listopada tego roku. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, linia będzie wyremontowana do końca grudnia przyszłego roku. Przedstawiony na zdjęciach sprzęt przyjechał do Chałupek 19 października.
Roboty będą przebiegały na dystansie około 30 km i obejmą: remont torów, przejazdów kolejowo-drogowych, peronów, mostów, wiaduktów i innych obiektów.
Wartość remontu linii kolejowej Rybnik – Chałupki wynosi prawie 160 mln zł. Inwestycja zostanie zrealizowana przy udziale środków unijnych. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm z Rabau jako liderem.
Fot. Patryk Farana
Czytaj również:
ZXC@ myślę dokładnie to samo.
bo podobno oni nie mają żadnego doświadczenia w remontach kolejowych a w Żywcu most robili z wielkimi problemami. Oby zrobili odcinek Wodzisław-Chałupki to będzie dobrze.
Wczoraj koparka pracowala na torowisku w wodzisławiu ul.Kolejowa i w Czyżowicach za mostem w kierunku Bełsznicy koparka wyrównywała pobocze torowiska,prace ida słabo,pogoda dopisuje a ekip nie widać,podkłady betonowe osobno bez szyn,to tylko wydłuży czas układania torowiska,dlaczego nie stosują już gotowych odcinków szyn z podkladami? Czarno to widze ten remont,żadnego skladu ani ładu,tu zaczęte,tam rozkopane
odnośnie wiadomości z remontu to nasuwają mi się na myśl dwie osoby: Artur Klimek i infoKS, pewnie któryś z nich ma jakieś nowe informacje i wkrótce się nimi podzieli.
kto wie na ile zaawansowane są prace, wszak 2 miesiąc już mija i śmiało powinny być wszystkie słupy na linii wytargane, mogliby się zabierać już za tory, wszak pogoda póki co dopisuje więc prace powinny przyspieszyć. Obawy może budzić tylko to że słychać opinie że wykonawcy wynajmują podwykonawców a sami podobno zielonego pojęcia o remoncie linii kolejowych nie mają. Najważniejsze żeby w końcu ruszył i sprawnie przebiegał remont torowiska bo blokuje to cały ruch w Wodzisławiu.
No chyba coś się dzieje. Codziennie słyszę jak pociąg techniczny wyjeżdża w kierunku Chałupek. Więcej będą wiedzieli Ci którzy mieszkają w kierunku na Chałupki. W Wodzisławiu zrobili chyba drogę techniczną wzdłuż toru i dowożą podkłady.
Jak postępy w pracach?
Na przystanku Wodzisław Śl - Radlin widziałem pracującą koparkę, wyglądało jakby perony robili od nowa.
dziś koło 15 coś jechało jakby dwa razy w ciągu kilkunastu minut.
Warto dodać, że posterunek dróżniczy nr 10 nie jest już obsadzony i zapewne ruch samochodowy na przejazdach na ulicach Ofiar Oświęcimskich i Kopernika jest zastawiany na czas przejazdu pociągu przez obsługę pociągu.
W piątek widziałem przejazd pociągu technicznego (chyba sieciowy) przez przejazd kolejowy przy starym dworcu MZK. Ciekawe było, że towarzyszył składowi pieszy pracownik który szedł równolegle z pociągiem i chyba jakieś znaki wydawał maszyniście. Jednocześnie zapory były podniesione.
też te wagony widziałem, całkiem ładny składzik. Parę minut temu coś linią jechało ale nie zauważyłem szczegółów...
W Wodzisławiu stoją wagony z taśmociągami do transportu tłucznia, należące do PNI. W Bełsznicy rozebrano stary peron.
Aktualnie pociąg roboczy rozładowuje podkłady za przejazdem na ulicy Bogumińskiej w kierunku Chałupek. Koło godziny 11 pociąg był przed przejazdem, a za nim stał pociąg sieciowy. Pociąg roboczy ciągnie lokomotywa TEM2-146, zaś pociąg sieciowy drezyna WM15A-279.
zdaje mi się że dziś już dwa razy jechali, co ciekawe trakcja jeszcze wisi, ale jak ją ściągną to tylko czekać jak zaczną rozbierać stare szyny.
Tu mam pytanie, bo widziałem, bodajże między Gdynią a Gdańskiem stertę odcinków torów tzn szyny z podkładami i wyglądały na nowe. Od czego to zależy jak kładą osobno podkłady i na to szyny a alternatywnie gotowe odcinki torów.
Dzisiaj o 8.40 w rejonie przejazdu przy ul. Bogumińskiej nieziemsko hałasowała lokomotywa, może dalej w kierunku na Chałupki rozwożą podkłady.
Do Wodzisławia przyjechały nowiutkie podkłady strunobetonowe na platformach. Są one aktualnie wyładowywane z pociągu na szlaku w kierunku Chałupek. Oto zdjęcia z dzisiejszego dnia:
http://s7.postimg.org/hy9vkjhl5/006.jpg http://s7.postimg.org/jfvbw3mbt/007.jpg http://s29.postimg.org/4q8a7za85/008.jpg http://s7.postimg.org/67vy35osp/009.jpg
Przed 12 z Wodzisławia drezyna jechała na Chałupki. Wczoraj stała na stacji kolejowej.
23.30 kolejny raz coś przemieszczalo się na Chalupki.
20.45 jakas lokomotywa właśnie jechała z Wodzisławia na Chałupki, strasznie przy tym hałasując.
będzie to tzw droga technologiczna?
W Wodzisławiu stary tor na Godów - Jastrzębie przekopali. Muszę się temu bliżej przyjrzeć, bo coś tam się dzieje.
Od strony Chałupek przed mostem nad Odrą pojawiły się kopary na szlaku. Jutro zbadam teren.
Na szlaku Wodzisław Śląski - Olza nadal wisi sieć trakcyjna. Na wylocie ze stacji Wodzisław Śląski w kierunku Chałupek pojawiła się tarcza D1 - tor szlakowy zamknięty. Na samej stacji Wodzisław Śląski stoi pociąg sieciowy z Ostrawy, który zajmuje się ściąganiem sieci trakcyjnej na odcinku Wodzisław Śląski - Chałupki. http://s30.postimg.org/fzlpczpov/004.jpg http://s30.postimg.org/vdac3bkcv/005.jpg
No też słyszałem.
Jakaś drezyna jechała na Wodzisław jakoś przed 14.30
A jeszcze bardziej przystanek Wodzisław Centrum którego nie będzie, za sprawą miłościwie nam panującego pana Kiecy
Aż się prosi żeby tam dobudować drugi tor, przynajmniej do Turzyczki...
Podczas gdy w Olzie ściągają sieć trakcyjną, w Wodzisławiu Śląskim pojawiły się ekipy remontowe. Od stacji w Wodzisławiu Śląskim aż do Turzyczki całkowicie przekopano starotorze dawnej linii 159 do Jastrzębia Zdroju przez Orzesze. W sieci trakcyjnej nadal płynie prąd. Oto zdjęcia z dzisiejszego popołudnia, wykonane między stacją Wodzisław Śląski, a przejazdem kolejowym na ulicy Ofiar Oświęcimskich: http://s11.postimg.org/d0wxz7w01/001.jpg http://s11.postimg.org/422a8g1q9/002.jpg http://s11.postimg.org/m65at2zep/003.jpg
Tak to jest jeżeli ten remont robi się na "ostatni moment". W grę wchodziła prędkość 120 km/h ale z braku czasu ( potrzeba decyzji środowiskowej itd itp) zdecydowano się na 80 km/h (miejscami będzie również 60 km/h). Wynika to z faktu, że przez lata nikt nie przygotowywał dokumentacji na remont w/w odcinka. Cenowo różnice byłyby niewielkie natomiast mielibyśmy 120 a nie 80 km/h. Niestety władze miasta i powiatu nie zabiegały skutecznie o dokumentację remontu linii. Obecnie będzie podobnie i prawodpodobnie po remoncie wszyscy zapadną w słodki sen. Nie będzie planów dobudowy drugiego toru czy opracowania projektowego pod 120 km/h. Tacy minimaliści nami rządzą.
Najpierw doczekajmy się tych 40 minut, żeby wogóle można było pociągiem pasażerskim dojechać do Chałupek z Wodzisławia. Jak już to będzie możliwe to wtedy możemy mówić o minutach.
30 km we 40 a jo kupiol bilety na cug ze Bogumina do Pragi na Pyndolino. 400 km we 3godz i 16 minut, i kaj som my a kaj Czechy, szkoda godac
A która budowa/remont z państwowego przetargu przebiega szybko sprawnie i bezproblemowo.
z tym remontem i poszukiwaniem sprzetu jest jak z Yeti,każdy o nim mówi a nikt nie widział i ta zabawa pewnie jeszcze potrwa,ha,ha
W Wodzisławiu Śl. nie stoi żaden sprzęt.
wygląda to więc tak jakby przyjechali sobie tydzień temu (w zeszłą niedzielę) w poniedziałek dwa razy przejechali sie po linii 158 a w piątek zwinęli gdzieś zabawki. Natomiast Czesi przez cały tydzień zwijali sieć i dojechali z Chałupek do Olzy.
W Towarowym też nic. W Orzeszu stała podbijarka, ale to raczej inna bajka, bo w Czerwionce na stacji coś robią z torem dodatkowym.
popołudniem też nic, może do Towarowego odjechali albo.....
Dzisiaj rano nic oprócz kibla do Katowic i węglarek na stacji w Wodzisławiu nie stało.