Śląscy przedsiębiorcy stawiają na idelanie targetowane reklamy
Jak zapewne wiadomo – każde działanie, szczególnie w reklamie internetowej, powinno być przemyślane i precyzyjnie zaplanowane. Nie ma tutaj miejsca na błędy, ani poprawki – nie, kiedy dodatkowo komunikacja w kanałach Social Media jest wspomagana dodatkowym budżetem na pozyskanie nowego grona zainteresowanych. Dlatego wykorzystywane są niestandardowe narzędzia, które na początku mogą wydawać się trudne.
„Z doświadczenia wiem, że pierwsze kroki z reklamą targetowaną np. na Facebooku są ciężkie. Szczególnie dla osób, które do tej pory unikały tego kanału. Fani, planowanie postów i co ważniejsze – pozyskiwanie nowego grona osób zainteresowanych marką lub produktem. W sieci roi się od ofert specjalnych – niezwykle atrakcyjnych. Można zakupić nawet 100 polskich fanów za mniej niż 2 złote. Dwa złote! Ale co z tego, skoro są to fałszywe konta, psujące później zasięg płatnej promocji i narażające FanPage na blokadę? Dlatego przekonuję klientów, że czasami warto zainwestować więcej w reklamę targetowaną niż pracować nad pustą liczbą zarówno w social media jak i wyszukiwarce.” – mówi Bartosz Paczyński Prezes agencji FaceID
Obecnie pozycjonowanie stron internetowych oraz Facebook custom audience uznawany jest za jeden z najbardziej precyzyjnych sposobów na pozyskiwanie niestandardowych grup fanów. Niezależnie od FanPage’a oraz jego tematyki, można wyselekcjonować i aktewnie zachęcić takie grono osób, które w pełni będzie zainteresowane ofertą. W efekcie fani staną się nowymi klientami. A co za tym idzie? Przyniosą zysk, a nie pustą liczbę, jak fani zakupieni na allegro.
Precyzyjne targetowanie
Wyszukiwarka i jej wyniki pokazują użytkownikom najlepsze oferty wyselekcjonowane przez wyszukiwarkę Google. Wyszukiwarka jest zatem remedium dla tych branży, które pozyskują Klienta właśnie poprzez zaspokojenie jego potrzeb w Google. Ciężko bowiem reklamować w social media firmę zaopatrującą huty, kopalnie lub dostarczającą np. specjalistyczne technologie w górnictwie. Z drugiej strony obsługa social media i Facebook custom audience pozwala na bardzo precyzyjne targetowanie po wielu zmiennych. Można do tego wykorzystać m.in. numer identyfikacyjny użytkowników na facebooku – dokładnie wiemy, kogo chcemy powitać niebawem na FanPage’u. Można skorzystać także z bazy mailingowej, ściągając ją chociażby z GetResponse. Ale też za sprawą numeru telefonu, a także... zainstalowanej aplikacji na telefonie!
Wystarczy pomyśleć, jaki to daje potencjał. Przykładowo, sklepy z odzieżą sportową, suplementami diety, mogą skierować swoją reklamę – do polubienia ich profilu do wszystkich tych, którzy są aktywnymi Fanami konkurencyjnych fanpejdży, wydarzeń oraz grup tematycznych. Brzmi niewiarygodnie? Ale tak właśnie działa najnowsza technika reklamowa w social media! Efektem skutecznych działań jest dotarcie do osób ściśle zainteresowanych produktem i przedstawienie go w najbardziej ciekawej postaci.
Jak to działa?
Aby stworzyć reklamę za pomocą Facebook Custom Audience, potrzebujemy grona większego niż 1000 potencjalnych fanów. Im liczba wyższa tym lepsza widoczność i lepsze efekty. Kampanię można wykonać za pomocą narzędzi do tworzenia reklam na Facebooku, a także za pomocą Power Editora (Faceid.pl prowadzi cykl bezpłatnych webinarów z obsługi narzędzia Power Editor).
W sekcji „odbiorcy” pojawia się opcja wyboru niestandardowej grupy odbiorców. Można za jej pomocą dodać listę odbiorców w formacie .csv lub poprzez aplikacje. Następnie należy wykonać kroki określające czas trwania kampanii, budżet całkowity lub dniowy i można monitorować efekty.
Obecność w wyszkukiwarce Google to neico bardziej złożona sprawa. “FaceID w działaniach pozycjonerskich stawia głównie na optymalizacje strony docelowej Klienta. Nie jest sztuką postawić stronę tak samo jak nie jest sztuką kupić samochód.Google jednak jak każdy koneser pięknych aut faworyzuje te strony, które charakteryzują się spełnieniem wszystkich wymogów stawianych przez roboty wyszukiwarki niczym sędzia oceniajacy samochód na Grand Prix.” - tłumaczy Bartosz Paczyński
Jak można to wykorzystać?
Egzystencja w Google to najlepszy handlowiec jakiego może zatrudnić firma. Dzięki Google to Klient znajduje naszą firmę a nie odwrotnie. To wyszukiwarka spełnia rolę nośnika oferty firmy. Warto podkreślić, iż możliwe jest wypozycjonowanie każdej frazy w Google. Wszystko zależy od zakresu działalności firmy i jej oferty.
Na Facebook’u custom audience to nie tylko sposób na pozyskanie nowych fanów, którzy będą aktywni na portalu Facebook. To także możliwość odświeżenia kontaktów. Dla przykładu. Korzystając z wysyłki newsletterów za pomocą Get Response możemy stworzyć bazę maili, które się zarejestrowały, ale... nie wykonały zamówień, lub było to bardzo dawno temu.
Należy to wykorzystać i stworzyć coś specjalnego dla nich. A może by tak reklama targetowana do tych osób z kodem rabatowym do wykorzystania przy kolejnych zakupach? Te osoby będą już znać sklep, a na pewno poczują się bardzo docenieni, gdy będą mogli ponownie do niego zajrzeć i dodatkowo wykonać zakupy o kilka złotych taniej?
Są też inne możliwości wykorzystania takiego dopasowania odbiorców np. targetowanie behawioralne. Oferty specjalne do danej grupy docelowej to tylko jedna z wielu propozycji. Narzędzie jest wszechstronne i często wykorzystywane. Być może dlatego, że pozwala osiągać tak znakomite efekty.
Warto wspomnieć o usłudze geoloalizacji reklam pod katem długości i szerokości geograficznej. Dzięki temu rozwiązaniu reklamy np. specjalnej oferty przykładowej restauracji “XYZ” w Raciborzu dotrą do osób zalogowanych na Facebooku w określonym promieniu np. 5 km. od owej restauracji “XYZ”.
Facebook oraz Google dają przedsiębiorcom ogromne możliwości.
Trzeba tylko chcieć i umieć je efektywnie wykorzystać - szczególnie w gorącym okresie kryzysowym polskiego węgla.
Materiał zewnętrzny
Podstawa to promocja swojej strony w internecie, tutaj przydatny poradnik:
http://www.web-marketing.pl/pozycjonowanie-stron/