Remont linii kolejowej Rybnik - Chałupki
Remont linii posuwa się ciągle do przodu. Aktualnie prace są prowadzone na odcinku Wodzisław Śląski - Chałupki. Na całej długości tego odcinka nie ma już słupów sieci trakcyjnej. Od strony Wodzisławia jest też ściągane stare torowisko. Wzdłuż całej linii są prowadzone prace ziemne przy nasypach, rowach odwadniających czy związane z wycinką drzew - pisze do nas Artur Klimek.
Na przystankach w Czyżowicach, Bełsznicy, Rudyszwałdzie oraz na stacji w Olzie zostały rozebrane stare perony. Na przystanku w Rudyszwałdzie i Bełsznicy budowane są nowe perony. Od 15 marca tego roku w związku z pracami na terenie stacji Wodzisław Śląski, wjazd na nią będzie niemożliwy od strony Rybnika. W związku z tym, pociągi pasażerskie z Katowic i Rybnika będą kończyły bieg na przystanku Wodzisław Śląski Radlin. Pod dworzec główny będzie jeździł autobus zastępczej komunikacji autobusowej. Taka sytuacja ma trwać dwa miesiące, ponieważ prace będą wykonywane przy północne j głowicy stacji Wodzisław Śląski. Jeśli remont zakończy się planowo, to już w grudniu Wodzisław czeka rewolucja w rozkładzie jazdy, jakiej jeszcze w tym mieście nie było. Na pewno zostaną przywrócone pociągi na odcinku Wodzisław Śląski - Chałupki, co zresztą jest wpisane w programie transportowym na najbliższe lata. A teraz czas na podsumowanie trwającego remontu:
Plusy:
- Podwyższenie prędkości szlakowej na całym odcinku do 80km/h, co wpłynie na lepszy czas przejazdu oraz większy komfort podróży.
- Budowa od podstaw nowych, wysokich peronów wraz z całą niezbędną infrastrukturą, jak: ławki, kosze, wiaty, oświetlenie, megafony. Dodatkowo na stacjach w Wodzisławiu i Olzie zostanie zamontowany monitoring.
- Szansa dla Wodzisławia, ponieważ przypomnę, że nasze miasto leży przy przy najkrótszej linii kolejowej łączącej GOP z Bohuminem i Ostravą.
Minusy:
- Wycofanie się miasta z dofinansowania budowy przystanku Wodzisław Śląski Centrum, który byłby kluczową inwestycją, dzięki której mieszkańcy Śródmieścia mieli by dobry dostęp do kolei. Ponadto mieszkańcy ościennych gmin mogli by bez problemu dojeżdżać do Wodzisławia pociągiem do szkoły, pracy czy na zakupy, wysiadając w samym centrum miasta.
- Brak odbudowy mijanki w Czyżowicach, dzięki której linia była by bardziej przepustowa.
Artur Klimek
Materiał nadesłany przez czytelnika na info@nowiny.pl
Dac polsce Slask to jak malpie zegarek, malpa zegarek popsula