Rozwiązanie biznesowe dla polskich szpitali
Problemy, z jakimi borykają się współcześnie polskie szpitale, w tym rybnicki Wojewódzki Szpital Specjalistyczny, często wiążą się z koniecznością znalezienia nowych rozwiązań biznesowych, które nie tylko usprawnią funkcjonowanie placówki, lecz również pozwolą na lepsze zarządzanie personelem.
Kłopoty polskich szpitali wynikają nie tyle z przyczyn administracyjnych czy prawnych, lecz najczęściej mają bezpośredni związek z finansami. Coraz więcej placówek medycznych poszukuje więc nowych możliwości pozyskiwania środków finansowania w źródłach zewnętrznych.
Jedną z tego rodzaju sposobności okazuje się rozwiązanie biznesowe polegające na długofalowej współpracy placówek medycznych w Unii Europejskiej. To alternatywa dla dotychczasowych form finansowania oraz sposób na usprawnienie procesów zarządzania personelem medycznym.
Współpraca polskiej placówki z zagraniczną ma miejsce w ramach świadczenia usług medycznych na terenie UE. Najczęściej przybiera formę delegowania personelu medycznego na czasowe kontrakty. Szpital, podpisując umowę partnerską z zagraniczną placówką, może oddelegować swojego pracownika na okres od 3 do 24 miesięcy do pracy za granicą. Wyjazdy tego rodzaju odbywają się cyklicznie, mogą również dotyczyć większej ilości zatrudnionych. Przy sprawnej organizacji kadrowej nie wpływają w żaden sposób na dotychczasowe funkcjonowanie placówki.
Jednocześnie mogą przynieść jej korzyści, w tym nie tylko finansowe. Szpital, umożliwiając dobrze płatną, czasową pracę za granicą, nie traci swoich zaufanych pracowników. - Współpracujące z nami placówki najczęściej delegują lekarzy różnych specjalności, pielęgniarki i fizjoterapeutów. Najwięcej ofert o pracę z zagranicznych placówek dotyczy właśnie tych zawodów – przyznaje jeden z pracowników Programu MEDIREN, który wspiera polskie placówki medyczne w nawiązywaniu międzynarodowej współpracy.
Międzynarodowa mobilność personelu medycznego stanowi szansę dla polskich placówek medycznych. Z jednej strony generują realne zyski ze współpracy z europejskim partnerem, z drugiej zaś utrzymują stosunek pracy ze sprawdzonymi pracownikami. - Procedura związana z pozyskaniem zagranicznego partnera oraz delegowaniem personelu medycznego wymaga pewnego przygotowania. Placówki medyczne mogą jednak znaleźć obecnie na rynku stosowne wsparcie prawne, administracyjne czy nawet językowe – informuje MEDIREN.