Antyreklama bywa skuteczna - spotkanie z Konradem T. Lewandowskim
Kontrowersyjny wywód stał się punktem wyjścia do dyskusji na temat kondycji książkowej blogosfery oraz upadku magazynów literackich i tradycyjnej krytyki literackiej.
Konrad T. Lewandowski - pisarz, filozof i dziennikarz spotkał się w piątek 20 lutego w Bibliotece przy ul. Kasprowicza 12 z fanami literatury fantastycznej. Autorskiemu spotkaniu przewodził niecodzienny temat - czarny PR jako przykład skutecznej kampanii reklamowej dla pisarza.
Powołując się na rady Orsona Scotta Carda (autora sławnej sagi o Enderze – i ofiary czytelniczego bojkotu), Lewandowski wykazał jak antyreklama może wytworzyć medialny szum, którego nie dałoby się stworzyć tradycyjnymi metodami promocji. Ten kontrowersyjny wywód stał się punktem wyjścia do dyskusji na temat kondycji książkowej blogosfery oraz upadku magazynów literackich i tradycyjnej krytyki literackiej.
Pisarz podzielił się również z zebranymi swoimi planami wydawniczymi. Uczestnicy spotkania usłyszeli kilka słów o fabule szóstego tomu przygód nadkomisarza Jerzego Drwęckiego, bohatera kryminałów retro. W najnowszej części nadkomisarz zostanie wysłany przez pisarza na zasłużone wakacje, na których i tak dopadnie go praca. Wodze fantazji zostały popuszczone przy opowieści o nieistniejącej jeszcze powieści z gatunku steampunk (Lewandowski ma już takową na koncie: „Orzeł bielszy niż gołębica”), która w opinii pisarza mogłaby konkurować z twórczością Jacka Dukaja. W tej hipotetycznej powieści znalazłoby się miejsce na teorie Tesli (wynalazcę m.in. transformatora Tesli), białka receptorowe oraz historię miłosną.
Tradycyjnie po spotkaniu można było poprosić pisarza o autograf.