Rekordowa sprzedaż Henkel Polska w 2014 roku
W 2014 roku polski oddział firmy Henkel, światowego lidera marek i technologii, osiągnął najwyższe w historii wyniki sprzedaży w wysokości ponad 2 mld złotych. Do dynamicznego wzrostu przyczyniły się bardzo dobre wyniki wszystkich działów biznesowych Henkel Polska. Sukcesem zakończyła się także transakcja kupna i integracji marek środków piorących i czystości E oraz Kokosal.
- W 2014 roku wykorzystaliśmy wszystkie szanse, które się pojawiły na rynku i zakończyliśmy rok z rekordowym wynikiem w historii działalności w Polsce, po raz pierwszy osiągając wartość sprzedaży powyżej 2 mld złotych. A co jeszcze ważniejsze zdołaliśmy zwiększyć udziały rynkowe w kluczowych dla firmy kategoriach rynku. Siłą napędową naszych sukcesów były udane innowacje produktowe, wejścia w nowe segmenty rynku oraz strategiczne przejęcia - powiedział Janusz Gołębiowski, prezes zarządu Henkel Polska.
Sukcesy w działach biznesowych
Stabilny i zrównoważony wzrost polskiego oddziału firmy Henkel gwarantują od ponad 20 lat jej trzy główne działy biznesowe: środków piorących i czystości - Laundry & Home Care – z markami Persil i Bref, kosmetyków – Beauty Care – z markami Schwarzkopf, Syoss i Taft oraz klejów i technologii klejących - Adhesive Technologies – z markami Ceresit, Loctite i Pritt. W 2014 roku wszystkie działy biznesowe Henkla w Polsce odnotowały znaczące wzrosty sprzedaży w porównaniu do roku poprzedniego.
Dział Laundry & Home Care zdecydowanie umocnił się na pozycji gracza nr 1 na rynku środków piorących i czystości w Polsce. Było to możliwe dzięki dobrym wynikom dotychczasowych marek Henkla oraz udanemu przejęciu oraz sprawnej integracji marek PZ Cussons (E, Kokosal). Proces ich integracji zakończył się w zaledwie 10 miesięcy od pozytywnej decyzji UOKiK i od początku bieżącego roku całe portfolio nowych marek produkowane jest w zakładach Henkla w Raciborzu oraz Wiedniu.
Odpowiedzialny pracodawca
Firma rozumie, że za jej sukcesem stoją ludzie i to oni są źródłem jej przewagi konkurencyjnej. Dlatego oferuje szerokie możliwości rozwoju zawodowego i budowania kariery w międzynarodowym i wielokulturowym środowisku. Szczególną uwagę w Henklu poświęca się kwestii różnorodności w kontekście płci, pochodzenia i wieku. Firma jest przekonana, że różnorodność jest siłą napędową rozwoju przedsiębiorstwa działającego na światowych rynkach. Promuje szacunek do odmiennych sposobów myślenia i kultur i dba o rozwój zawodowy kobiet. Firma chce odpowiadać także na wyzwania demograficzne rynku pracy, oferując programy budowania kariery zarówno dla najmłodszych jak i najstarszych stażem pracowników. W 2014 roku Henkel został sygnatariuszem Karty Różnorodności, potwierdzając że prowadzi działania na rzecz tworzenia i promocji różnorodności w miejscu pracy.
Czytaj więcej na henkel.pl
źródło: Henkel Polska, oprac. żet