Remont linii Rybnik-Chałupki. Zobacz aktualne zdjęcia z postępu prac
- Dziś, po prawie dziesięciu miesiącach od rozpoczęcia prac, widać gołym okiem ile zostało już zrobione - pisze Artur Klimek.
W wielu miejscach jest ułożony już nowy tor wraz z nowymi słupami sieci trakcyjnej. Na linii da się również zauważyć nowe perony, wyremontowane wiadukty, mosty i przepusty. Wciąż jednak rozkopana zostaje stacja w Wodzisławiu Śląskim, a w rejonie Rybnika prace są najmniej zaawansowane.
Dzięki rewitalizacji, prędkość szlakowa dla pociągów wzrośnie do 80km/h, co pozytywnie wpłynie na komfort i czas podróży. Przypomnę, że od grudnia tego roku z Wodzisławia ma być uruchomionych więcej pociągów do Katowic, nowe połączenia do Bohumina oraz trzy pary pociągów Ekspres InterCity spółki PKP InterCity; 2 w relacji Warszawa Wschodnia - Praga oraz jeden w relacji Warszawa Wschodnia - Ostrava Svinov.
Artur Klimek
Redakcja na moją prośbę poprawiła opisy zdjęć. @zxc: Sugerowałem się opisem na mapie, jednak w tamtym miejscu można mieć dylemat między Krętą, Ofiar Oświęcimskich a Targową. Ale dobrze wiedzieć :)
@Artur tam gdzie jest podpisane Ofiar Oświęcimskich to jest jeszcze formalnie Targowa, ale to już takie szczegóły.... zresztą jak pisałem do @koło to tylko kilka osób w powiecie ma taką wiedzę topograficzną, na forum Nowin można w topografii zaufać user@idla, ona wymiata :D
Ja przesłałem do redakcji zdjęcia podpisane prawidłowo, a to, że redaktor podpisał po swojemu, to już inna sprawa. Radlin Obszary to przystanek osobowy i posterunek odgałęźny. Wodzisław Śląski Radlin to przystanek osobowy. Zdjęcia były odpowiednio podpisane, tam gdzie jest nastawnia "RaO" był podpis "Posterunek Odgałęźny Radlin Obszary", tam gdzie były zdjęcia z okręgu przystanku był podpis "Przystanek Osobowy Radlin Obszary". Także za błędy w opisach zdjęć jest odpowiedzialna osoba, która ten artykuł zamieszczała.
Wczoraj rano widziałem skład z kruszywem jadący do Wodzisławia.
W takim razie zdjęcia są na pewno dobrze podpisane? Nie widzę różnicy w przystosowaniu do obsługi pasażerów pomiędzy Radlinem Obszarami a Wodzisławiem Śl Radlinem ;)
Przystanek Osobowy - miejsce na szlaku kolejowym odpowiednio przystosowane do obsługi pasażerów, w którym zatrzymują się rozkładowo wyznaczone pociągi pasażerskie, wyłączając postoje dla potrzeb technicznych i pracowniczych. Posterunek Odgałęźny - posterunek ruchu zapowiadawczy biorący udział w prowadzeniu ruchu wszystkich pociągów kursujących na przyległych szlakach (odstępach). Posterunek odgałęźny urządzony jest poza stacją: w miejscu odgałęzienia linii lub łącznicy; przy przejściu ze szlaku jednotorowego w dwutorowy i odwrotnie; w miejscu połączenia torów głównych na szlaku.
a czym się różni przystanek osobowy od posterunku odgałęźnego ?
Linia do Turzyczki została rozebrana po 2000 roku. Nie odbudowanie mijanki w Czyżowicach jeszcze da o sobie znać, zwłaszcza, że za niedługo zamykają magistralę do Zebrzydowic w celu jej modernizacji i wszystko będzie szło przez nasz region.
Również po Twoich zdjęciach widać, że brakuje mijanki w Czyżowicach i jak bardzo przydałby się drugi tor od Wodzisławia Śl. do Turzyczki... Najbardziej zawaliły to władze Wodzisławia pomiędzy 1997 a 1999 kiedy to likwidowano linię do Jastrzębia. Gdyby wówczas się postarali to śmiało, dziś mielibyśmy odcinek dwutorowy od Turzyczki do Wodzisławia. Kto wtedy rządził miastem można sprawdzić.
Cóż, są miejsca w których prace są w końcowej fazie, a są odcinki jak w okolicach ul. Piaskowej w Gorzycach, gdzie jeszcze torowisko nie jest ułożone. Mimo wszystko pozytywnie patrzę na ogrom prac, nowe perony, torowiska i obiekty inżynieryjne. Szkoda natomiast, że na wysokości Karuzeli zabrakło przystanku Wodzisław Śląski Centrum. Póki co nie pozostaje nic innego jak uzbroić się w cierpliwość i mieć nadzieję, że bez opóźnień i przeszkód do Wodzisławia wjedzie po nowych torach ekspres do Pragi.
Znacznie lepiej było by "Dziś, po prawie dziesięciu miesiącach od rozpoczęcia prac, widać gołym okiem ile zostało zrobione" Te słowo już sugeruje jakby nie wiadomo co zrobili. Artur te 10 miesięcy to bardzo bardzo i jeszcze raz bardzo dużo i gołym okiem widać, że przez tak długi czas to za mało zrobili np. w Gorzycach na Piaskowej. Szybko, a raczej tak jak się to powinno robić to robi Skanska w Knurowie linię 149. Tam już po niecałych 2 miesiacach widać zaawansowanie.
Fajna relacja, trochę brakuje odcinka Olza-Chałupki ale i tak super robota. Opis faktycznie może trochę na wyrost bo Artur tak jakoś troche pozytywnie i optymistycznie pisze, ale zobaczymy. Widać, że w okolicy Czyżowic/Gorzyc + st. Wodzisław Śl są jeszcze w lesie. Kluczowe będą lipiec i sierpień, albo wóz albo przewóz.
Ja jestem autorem tekstu do obydwu artykułów. Razem z tekstem wysłałem zdjęcia zarówno na nowiny.pl jak i tuwodzislaw.pl, tak aby jak najwięcej osób zobaczyło postęp prac na całej długości linii.
Kto jest autorem tego tekstu, bo tuwodzislaw.pl dziś opublikował artykuł pod tytułem "Jedna z najważniejszych inwestycji w naszym regionie. Jak przebiegają prace? [ZDJĘCIA]" podpisany przez autor: mk, którego treść jest identyczna (oprócz słów "Przypomnijmy, że")
@idla - tempo nie powala ale efekty wizualne już są. :) Nowe perony prezentują się rewelacyjnie.
nie powala tempo i zakres robót,poskakane odcinki,napewno o czasie nie zrobią